גם לאחר שהיזמים מישראל עזבו ממשיכה וול סטריט לכווץ את שווי הטיפולים הנפשיים של טוקספייס

מניית חברת הטיפול הנפשי הווירטואלי שהקימו אורן ורוני פרנק קרסה ב-82% מאז שמוזגה ל-SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר • הציגה אשתקד הכנסות של 112 מיליון דולר - עלייה של 47% לעומת 2020 אך פחות מהתחזית

הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסדק
הנפקת טוקספייס בנאסד''ק / צילום: צילום מסך מתוך אתר נאסדק

בדיוק לפני שנה, באמצע ינואר 2021, הצטרפה חברת הטיפול הנפשי הווירטואלי Talkspace לטרנד הלוהט של אותה התקופה, והודיעה על מיזוגה לחברת SPAC בוול סטריט. טוקספייס  היא חברה אמריקאית אשר הוקמה בשנת 2012 על-ידי ישראלים: רוני פרנק ובעלה, איש הפרסום לשעבר אורן פרנק, שגם ניהלו אותה (אורן כמנכ"ל ורוני כמנהלת השירותים הקליניים). השווי שהוצמד לטוקספייס במיזוג ל-SPAC עמד על 1.4 מיליארד דולר.

שנה לאחר מכן, וכחצי שנה מאז הושלם המיזוג, המצב בטוקספייס עגום למדי. מחיר המניה נחתך ב-82% מהמיזוג, והיא נסחרת כיום בנאסד"ק בשווי של 254 מיליון דולר בלבד. למעשה, אם מנטרלים את המזומנים שבקופת החברה, שבסוף הרבעון השלישי הסתכמו בכ-223 מיליון דולר, מתברר שהשווי שהשוק נותן לפעילותה הוא 31 מיליון דולר בלבד (אך סביר להניח שכמות המזומנים קטנה מאז, כך ששווי הפעילות מעט יותר גבוה).

על רקע השמדת הערך הגדולה, צמד המייסדים הישראלים נאלץ לעזוב את החברה לפני כחודשיים, ויו"ר החברה, שהגיע אליה מחברת ה-SPAC אליה מוזגה טוקספייס, מונה למנכ"ל זמני. עד כה לא דווח על מינוי מנכ"ל חדש.

אורן פרנק, מנכ''ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב
 אורן פרנק, מנכ''ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב

בני הזוג פרנק נותרו בחברה כיועצים אסטרטגיים לדירקטוריון לחצי שנה. אמנם לא נמסרו פרטים על נסיבות עזיבתם, אך ההערכה היא שמשקיעי ה-SPAC וה-PIPE שנכנסו להשקעה בחברה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר לא היו מרוצים מירידת השווי החדה תוך מספר חודשים.

לפי דיווח ההחזקות האחרון של השניים, מחודש אוקטובר, הם החזיקו במצטבר במניות שהשווי הנוכחי שלהן מסתכם במיליוני דולרים בודדים. אגב, זמן קצר לאחר עזיבת המייסדים, הודיעה החברה גם על עזיבתו של הנשיא ומנהל התפעול, "לאחר בדיקה פנימית של התנהלותו עם חברה חיצונית". כמה ימים לאחר מכן רכש המנכ"ל הזמני דאג בראונסטין מיליון מניות של החברה תמורת קצת מעל 2 מיליון דולר, צעד שמצביע על הבעת אמון בחברה. עם זאת, המניה המשיכה להיחלש מאז.

בכירי החברה ישוחחו עם משקיעים 

בינתיים, המנכ"ל הזמני בראונסטין וסמנכ"לית הכספים ג'ניפר פלק, צפויים לדבר השבוע עם משקיעים במסגרת כנס הבריאות השנתי של בנק ההשקעות J.P Morgan. לקראת הכנס פרסמה החברה מצגת ובו מסרה נתונים ראשוניים משנת 2021: הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-28 מיליון דולר, ובכך ההכנסות השנתיות הגיעו ל-112 מיליון דולר.

מדובר על צמיחה של 47% ביחס להכנסות שנרשמו ב-2020, אך בעת המיזוג לפני שנה התחזית שנמסרה הייתה להכנסות גבוהות יותר, בגובה 125 מיליון דולר. טוקספייס לא מסרה נתונים על ה-EBITDA המעודכן (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), אך לפי התחזית המקורית הוא היה אמור להיות ב-2021 שלילי בסך 12 מיליון דולר, סכום שנראה לא ריאלי על בסיס תוצאות שלושת הרבעונים הראשונים, בהם נרשם EBITDA שלילי בסך 43.3 מיליון דולר.

במצגת של טוקספייס נכתב שהיא חברה עם פלטפורמה מוכחת קלינית ויכולות טכנולוגיות, שפונה לשוק גדול וצומח. עוד נכתב במצגת שלטוקספייס יש מאזן חזק, ובחברה מאמינים שהוא מאפשר לה השקעות שיאיצו את הצמיחה בהכנסות ויבססו את תזרים המזומנים. לפי נתונים שמספקת החברה במצגת, מעל 30% מהמבוגרים בארה"ב חוו סימפטומים של חרדה או דיכאון במהלך הסתיו האחרון, וכי סקר שנערך העלה כי 78% מהמטופלים מעדיפים טיפול וירטואלי על פני טיפול אישי.

תכנון להמשך השקעה בעסקי ה-B2B

בחברה מציינים כי סדרי העדיפויות שלהם לטווח הקצר כוללים (בין היתר) הרחבה של הרשת הקלינית, המשך השקעה בעסקי ה-B2B ואופטימיזציה של עסקי ה-B2C . בעסקי ה-B2B לקוחותיה של טוקספייס הם חברות גדולות המציעות לעובדיהן גישה חינמית לפלטפורמה, או ספקי תוכניות בריאות, המציעים זאת למבוטחים שלהם תוך מתן שיפוי.

ברבעון הרביעי של 2021, עסקי ה- B2B צמחו ב-83% ביחס לרבעון המקביל וההכנסות מהם הגיעו ל-11 מיליון דולר, בעוד שעסקי ה-B2C התכווצו ב-10.5% ל-17 מיליון דולר. עוד אחת מהעדיפויות לטווח הקצר המוזכרת במצגת, היא אופטימיזציה בהשקעות בשיווק בעסקי ה-B2C , ואחרת היא "הטמעה של תהליכים עסקיים קפדניים יותר".