אלביט זכתה בחוזה למערכות ניהול קרב לחיל הים השבדי

חברת הבת של אלביט מערכות בשבדיה תספק את מערכת ניהול הקרב Albatross לציידות מוקשים ימיים מסוג Spårö של חיל הים המלכותי • החוזה, בסכום שהוגדר "לא מהותי לאלביט מערכות", יבוצע על פני תקופה של 34 חודשים

מערכת לניהול קרב מסוג Albatross / צילום: אלביט מערכות
מערכת לניהול קרב מסוג Albatross / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות  הודיעה היום (ה') כי החברה הבת השבדית שבבעלותה, Elbit Systems Sweden AB ("אלביט מערכות שבדיה"), זכתה בחוזה ממנהל הרכש השבדי (Swedish Defence Material Administration) לאספקת מערכות לניהול קרב מסוג Albatross עבור חיל הים המלכותי של שבדיה. החוזה, שהנו בסכום שהוגדר "לא מהותי לאלביט מערכות" יבוצע על פני תקופה של 34 חודשים.

אלביט מערכות שבדיה תספק את מערכת ניהול הקרב Albatross לציידות מוקשים ימיים מסוג Spårö של חיל הים המלכותי השבדי. Albatross היא מערכת מדרגית (scalable) לניהול הקרב ומאפשרת למפקדים ולמפעילים לקבל תמונה מבצעית אחודה המתאמת בין גילוי תת-מימי לבין עקיבת שטח בהתבסס על נתוני זמן אמת, וידאו סטרימינג ונתוני חוזי, ובכך מרחיבה את המעטפת המבצעית, מגדילה את הגמישות ומאפשרת קבלת החלטות אפקטיבית בביצוע משימות לנטרול מוקשים ימיים, ולזיהוי כלי שיט במרחב.

אלביט הרחיבה את פעילותה בזירה הימית ובין השאר זכתה במהלך שלוש השנים האחרונות במספר חוזים לעם חילות הים בעולם ובהם: פיתוח ואספקת מאמן חדש למפעילי מערכות ניהול קרב בבית הספר העתידי לצוללות בצי המלכותי הבריטי; חוזה לספק לצי המלכותי הבריטי יכולות לוחמה אלקטרונית חדשות במסגרת תוכנית Maritime Electronic Warfare System Integrated Capability (MEWSIC); בחוזים למדינות באסיה-פסיפיק לספק יכולות נגד צוללות (נצ"ל), לרבות אספקת כלי שיט בלתי מאוישים (כשב״מ) סונארים ומערכת לניהול; חוזה לספק מערכת מולטי-ספקטרלית אלקטרו-אופטית מסוג SPECTRO XR לכוחות ימיים; חוזה לספק כשב״מים למשימות לגילוי מוקשים; חוזה לצייד כלי שייט בחליפות מודיעין אינטגרטיביות; חוזה לספק לרפובליקה של קוריאה מערכות שידור תת-ימיות וחוזה לספק חליפות לוחמה ימיות ולבצע אינטגרציה על כלי שייט למשמר החופים של יוון.

בנוסף, אלביט מערכות רכשה את Sparton Corporation, חברה אמריקנית שמפתחת, מייצרת ומספקת מערכות אלקטרוניות התומכות בלחימה תת-ימית עבור חיל הים האמריקני וצבאות של בנות בריתה של ארצות הברית.

טוביאס וונברג, מנכ"ל אלביט מערכות שבדיה, אמר: "אלביט מערכות רואה גידול הולך וגובר בדרישה לפורטפוליו הימי מתוצרתה, עם הצטרפותה של זכיה זו לחוזים נוספים שהוענקו לאחרונה מלקוחות ימיים באירופה ואסיה-פסיפיק".