עד 28% עלייה במחיר: ההתייקרות מגיעה גם למשקאות החריפים

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה) הודיעה על כוונתה לייקר את מוצרי האלכוהול שהיא מייבאת לארץ • ההתייקרות תעמוד בממוצע על שיעור של 4.8%, והיא נעה בין 1.5% ועד 28% • החברה נימקה את ההתייקרות "בשל עליית המחירים של יצרני האלכוהול, הבירה והיין ברחבי העולם, ייקור שרשרת האספקה ובהתאם להנחיית רשות המסים"

ההתייקרות תעמוד בממוצע על שיעור של 4.8%, והיא נעה בין 1.5% ועד 28% / אילוסטרציה: Shutterstock, Zapylaiev Kostiantyn
ההתייקרות תעמוד בממוצע על שיעור של 4.8%, והיא נעה בין 1.5% ועד 28% / אילוסטרציה: Shutterstock, Zapylaiev Kostiantyn

אחרי מוצרי הנייר (קימברלי קלארק) ומוצרי המזון (אסם-נסטלה), מגיע תור המשקאות החריפים: החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה) הודיעה על כוונתה לייקר את מוצרי האלכוהול שהיא מייבאת לישראל באמצעות החברות IBBLS ומבשלות בירה ישראל. ההודעה תקפה לנקודות מכירה (שוק חם) או לשוק הקר, כלומר מסעדות, ברים וכדומה. ההתייקרות תעמוד בממוצע על שיעור של 4.8%, והיא נעה בין 1.5% ועד 28%.

החברה נימקה את ההתייקרות "בשל עליית המחירים של יצרני האלכוהול, הבירה והיין ברחבי העולם, ייקור שרשרת האספקה ובהתאם להנחיית רשות המסים (עדכון מס הקנייה על משקאות ואלכוהול)".

בהודעה מפרטת החברה את המוצרים שמחירם צפוי להתייקר. בין השאר מדובר בסמירנוף אדום 700 מ"ל, שמחירו צפוי להתייקר בשיעור של 1.5%-8.1%; בירה מרטנס, אותה מייבאת החברה מבלגיה, שתתייקר בשיעור של 16%; בלוודר וודקה פרימיום - ייקור בשיעור שנע בין 1.5%-4.1%; עליית מחיר של 4.5% תחול על יין מבעבע יבש צינזנו; הוויסקי הסקוטי ג'וני ווקר בלאק צפוי להתייקר בשיער הנע בין 2.5% ל-6%; משקה מונין (סירופ בטעמים לקוקטיילים) צפוי לרשום את שיעור ההתייקרות הגבוה ביותר, שיגיע ל-28% בחלק מהמוצרים ובאחרים ל-11%. עוד ברשימה: ליקר האגוזים האיטלקי פרנג'ליקו, שיתייקר בשיעור של 4.3%.

התזמון שבו מקבלים העוסקים בתחום את ההודעה מאתגר ממילא, כך למשל עבור הברים, המסעדות, בתי המלון ועוד. הסיבה: הסגר השקט ששורר במשק ומדיר את רגלי המבלים, בין אם מכורח הנסיבות בהיותם בבידוד ובין אם במסגרת הרצון להימנע מהתקהלויות לנוכח התחלואה המזנקת ולנוכח מצב-הרוח הכללי. ייקור המוצרים, שהצרכנים כבר מרגישים בשטח, לא יתרום למאמץ לעודד אותם לשוב ולבלות.