מגדל תיכנס כשותפה בפרויקטים של טראלייט בהשקעה של 460 מיליון ש'

טראלייט חתמה על מזכר הבנות עם מגדל ביטוח לשם כניסתה כשותפה בשני פרויקטים: תשקיע עד 270 מיליון שקל בפרויקט הסולארי "התענך1" בצפון הארץ ועד 190 מיליון שקל בפרויקט Dunmore בקנדה

חווה סולארית / צילום: Shutterstock, abriendomundo
חווה סולארית / צילום: Shutterstock, abriendomundo

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט  דיווחה כי חתמה על מזכרי הבנות (הכפופים לבדיקות נאותות וחתימה על הסכם מחייב) עם מגדל , לפיהם חברת הביטוח תשקיע בפרויקטים הסולאריים שמקדמת החברה - התענך1 בצפון הארץ ו-Dunmore בקנדה - עד 460 מיליון שקל.

במסגרת מזכר ההבנות, מגדל אמורה להשקיע עד 270 מיליון שקל בשני שלבים בתמורת ל-49% מהפרויקט הסולארי התענך1 שמקדמת החברה. טראלייט תחזיק ביתרת 51%, תשמש כשותף הכללי בפרויקט וכקבלן ההקמה והתפעול. מדובר בפרויקט בהיקף של 156 מגה וואט, שמועד החיבור הצפוי שלו במחצית השנייה של 2023. ההכנסות השנתיות הצפויות בפרויקט עומדות על 53 מיליון שקל. זהו שלב ראשון במסגרת פרויקט התענך שאמור להגיע להיקף של כ-250 מגה וואט.

בנוסף, מגדל אמורה להשקיע עד 190 מיליון שקל בפרויקט סולארי שמקדמת החברה בקנדה. בהתאם למזכר ההבנות, הצדדים יפעלו להקמת שותפות שתחזיק ב-75% מהזכויות בפרויקט Dunmore, כשמגדל תחזיק ב-49% מהזכויות בשותפות וטראלייט ביתרת 51%. פרויקט דאנמור הוא פרויקט סולארי בהיקף של 258 מגה וואט בחבל אלברטה - המחוז בעל נתוני הקרינה הגבוהים ביותר בקנדה. יתרת 25% בפרויקט מוחזקת ע"י קבוצה בינלאומית מתחום האנרגיה.

מניית טראלייט נסחרת בעלייה של כ-2% בתגובה לדיווח. החברה, ששווי השוק שלה עומד על כ-554 מיליון שקל, איבדה מעל ל-35% מאז שהצטרפה לבורסה התל אביבית בספטמבר האחרון. לפני כן הייתה זרוע האנרגיה המתחדשת של מנורה מבטחים. לאחר הנפקתה, מניותיה חולקו כדיבידנד בעיד לבעלי המניות במנורה  .

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט, מסר בהודעת החברה כי "שילוב הכוחות עם מגדל תואם את אסטרטגיית ההתרחבות שלנו בארץ ובחו"ל. שניים מפרויקטי הדגל של החברה שאליהם תצטרף מגדל כבעלת מניות צפויים להתחיל בהפעלה מסחרית במהלך 2023 ולהוות נדבך חשוב לקראת המשך הרחבה מואצת של פעילותינו".