דואר ישראל | בלעדי

חברת KPMG סומך חייקין תגבש לדואר ישראל תוכנית אסטרטגית

KPMG סומך חייקין נבחרה על ידי דואר ישראל לצורך גיבוש תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחברה • התוכנית החדשה מיועדת לחמש שנים, אך היא אינה קשורה במישרין להחלטות על ההנפקה וההפרטה של החברה

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

חברת דואר ישראל בחרה בחברת KPMG סומך חייקין לצורך גיבוש תוכנית אסטרטגית רב שנתית לחברה. הבחירה נעשתה במסגרת מכרז למתן שירותי ייעוץ וליווי מקצועי. נציין כי התוכנית החדשה מיועדת לחמש שנים, אך היא אינה קשורה במישרין להחלטות על ההנפקה וההפרטה של החברה, אך היא צפויה לתרום לתהליך.

התוכנית החדשה תהווה המשך לתוכנית האסטרטגית מ-2018 שהכינה חברת הייעוץ PWC, ואשר כללה הגדרת מנועי צמיחה, התייעלות ושינוי מבנה ארגוני למבנה תומך עסקים. בעקבות זאת בוצעו בשנים 2019-2021 מהלכים משמעותיים במבנה הארגוני בדואר, וכן בנושאים תפעוליים ועסקיים. זאת, כחלק מהפעילות לביסוס איתנות פיננסית לחברה במציאות המשתנה בשוק הדואר המסורתי, ותחת הרגולציה הקיימת.

כעת, לאחר יישום מהלכים אלו, ולאור הרפורמה הצפויה בשוק הדואר, נערכת חברת דואר ישראל למציאות המשתנה באמצעות גיבוש ועדכון התוכנית האסטרטגית. מהלכים דומים נעשו בשנים האחרונות בחברות דואר מובילות במדינות ה-OECD.

במסגרת המכרז, החברה הזוכה תקיים הערכת מצב של המציאות הקיימת בדואר מול הפוטנציאל, תגבש המלצות למימוש הפוטנציאל העסקי בהתאם לדרישות ומגמות השוק, כולל בנייה של תוכנית עסקית עם ראייה ויעדים לחמש שנים קדימה, ותגדיר תוכנית פעולה מפורטת ליישום ההמלצות. הבחינה תכלול גם בחינה של פעילות דומה של חברות, גופים וארגונים בינלאומיים העוסקים בתחום הדואר והסחר המקוון, וזיהוי תהליכים ומגמות מהעולם בתחום שירותי הדואר ובנק הדואר.

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "בשנים האחרונות השלמנו מהפך תפעולי ועסקי, והזנקנו את החברה שנים רבות קדימה מבחינת מיכון וטכנולוגיה. אנחנו נמצאים בתקופה של שינויים מהותיים בחברה, בשוק הדואר, בתחום הסחר המקוון ובהרגלי הצריכה של הישראלים, שממשיכים לעבור לצריכת שירותים בדיגיטל ולהזמנת חבילות מאתרים בארץ ובעולם. לאור זאת, בחרנו בפירמת KPMG בהליך מכרזי, על מנת שתלווה אותנו בהכנה וביישום של תוכנית אסטרטגית לדואר ישראל".