ארדואן תקף, ראש הלמ"ס הטורקי התפטר

הנשיא רג'פ טאייפ ארדואן ואנשיו זועמים על הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה ככלל ועל העומד בראשה, סאיט ארדאל דינצ'ר, בפרט • ארדואן טען כי שיעור האינפלציה הרשמי - 36.1% - גבוה מדי ולא משקף את המציאות • בסופו של דבר, בגלל כל ההתרחשויות והביקורות גם מצד התקשורת הטורקית - דינצ'ר הגיש ביום חמישי את התפטרותו

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red
נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

מעבר למצב הכלכלי הרעוע בטורקיה, בעיה חמורה נוספת איתה מתמודדת המדינה היא חוסר האמון בנתונים - הן מצד הממשל, והן מצד אנשי המקצוע והעם. לאחר שהאינפלציה, כך על פי הנתונים הרשמיים במדינה, זינקה בסוף חודש דצמבר האחרון לשיא של 19 שנים - 36.1%. מנגד, קבוצת המחקר העצמאית ENAG טענה ששיעור האינפלציה הגיע כבר ל־82.8%. בה בעת, סקר של מכון "מטרופול" מצא שלא פחות מ־90.3% מהמשיבים סבורים כי האינפלציה גבוהה יותר, כש-61.5% אף חושבים שהיא גבוהה מ־100%.

אולם, חמור יותר הוא הזעם של הנשיא רג'פ טאייפ ארדואן ואנשיו על הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה ככלל ועל העומד בראשה, סאיט ארדאל דינצ'ר, בפרט. הנשיא, שהוביל בשנים האחרונות להחלפה שיטתית של שרי אוצר, נגידי הבנק המרכזי וחברי הוועדה המוניטרית - טען כי שיעור האינפלציה הרשמי - 36.1% - גבוה מדי ולא משקף את המציאות. מנגד, מנהיגי האופוזיציה, שניסו לשקף את הלך הרוח ברחובות טענו שנתוני האינפלציה של הלשכה הטורקית לסטטיסטיקה דווקא נמוכים מדי.

לבסוף, בצל כל ההתרחשויות והביקורות גם מצד התקשורת הטורקית - דינצ'ר הגיש ביום חמישי את התפטרותו.