משכנתאות אאוט, חשבון עו"ש אין: הבנק הדיגיטלי הראשון החל בהשקה השקטה

בתום תקופת ההרצה שנמשכה כעשרה חודשים, החל הבנק להשיק את שירותיו ל–60 אלף הלקוחות • בחודשים הבאים הבנק יפתח את שירותיו באופן הדרגתי לקהלים נוספים

גל בר דעה, מנכ''ל הבנק הדיגיטלי וואן זירו / צילום: איל יצהר
גל בר דעה, מנכ''ל הבנק הדיגיטלי וואן זירו / צילום: איל יצהר

בחודש מרץ 2021 הודיע הבנק הדיגיטלי וואן זירו (One Zero) כי החל בהרצה שבמסגרתה יפתח חשבונות לקבוצה סגורה של לקוחות, הכוללים את כל השירותים הבנקאיים. אותם לקוחות בקבוצה סגורה היו למעשה עובדי הבנק ומשפחותיהם, וכעת עשרה חודשי ההרצה, הבנק פתח בהשקה שקטה ל-60 אלף הלקוחות שנרשמו בהרשמה המוקדמת.

לגלובס נודע שהשבוע החל הבנק בצירוף של הקבוצה הראשונה - מאות בני משפחה ומכרים של עובדי הבנק שהיו הראשונים שנרשמו בהרשמה המוקדמת. על פי התוכנית העסקית של הבנק הדיגיטלי, יצורפו באופן הדרגתי קבוצות של אלפי לקוחות, במטרה לוודא שכל המערכות פועלות כשורה. הצירוף המדורג צפוי להימשך מספר חודשים, ועם סיומו יפנו בוואן זירו לקהל הרחב ויפתחו את השערים הדיגיטליים בפני כל מי שירצה להצטרף אליו.

הצטרפות מרחוק, ללא נציג אנושי

המצטרפים החדשים קיבלו קישור להורדת האפליקציה של הבנק. לאחר מכן התבצע הליך פתיחת חשבון באופן דיגיטלי, ללא צורך בשיחה עם בנקאים. בסיום מילוי השאלון הנדרש, לצורך זיהוי והכרת הלקוחות והשלמת תהליך ההצטרפות, יישלח לבית הלקוח כרטיס החיוב של חברת ישראכרט, ותתקבל מסגרת אשראי מידית.

אמנם ההצטרפות לבנק תהיה ללא באמצעות נציג אנושי, אך הבנק יעמיד שירותי צ’ט ללקוחות ומוקד טלפוני. בבנק הדיגיטלי מצהירים כי בנקאי שישיב ללקוח בכל אחת מדרכי ההתקשרות, ירגיש כי הוא מטופל על ידי בנקאי אישי, כשהמערכות הטכנולוגיות המתקדמות יציגו בפני הבנקאי את כל המידע הדרוש, ללא קשר אם מדובר על מענה בתחום העו"ש, ההלוואות או ההשקעות.

הבנק הדיגיטלי רשום כבנק לכל דבר ועניין, וחבר באיגוד הבנקים. בכוונתו להציע בשלב הראשון פעולות בנקאיות כמו חשבון עו"ש, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי ערבויות והוראות קבע.

שירותי רכישות והעברות של מט"ח וני"ע יצטרפו לרשימת הפעולות שיציע הבנק במהלך 2022, ובשלב זה הוא לא יציע משכנתאות, למרות הפריחה של התחום בשוק.

לראשונה בישראל? מתן ייעוץ פנסיוני מרחוק

הבנק פיתח טכנולוגיה חכמה במטרה לסייע ללקוחות לנהל את הכסף שלהם באופן יזום ובכלל זה לנהל תזרים, לצאת מהמינוס ולחסוך. כפי שפורסם בגלובס, בוואן זירו פנו לאחרונה לרשות שוק ההון בבקשה לקבל רישיון למתן ייעוץ פנסיוני ללקוחותיו. מדובר בבקשה לרישיון זהה לזה בו מחזיקים יתר הבנקים הפועלים בתחום, מכיוון שהרישיון של הבנקים בעולם הייעוץ הפנסיוני תקף רק לייעוץ בין כותלי הסניפים. עם זאת, יש לציין שבעקבות התפרצות מגפת הקורונה, ניתנה הוראת שעה מיוחדת המתירה לבנקים להעניק ייעוץ באמצעים דיגיטליים. עם סיום תוקפה של הוראת השעה, יצטרכו בוואן זירו למצוא פתרון שיאפשר להם את המשך המתן הייעוץ כבנק הפועל ללא סניפים.