מיזוג הענק בין מיקרוסופט לאקטיוויז'ן ייבחן על ידי ה-FTC

הרכישה של חברת משחקי הווידאו בסכום של 75 מיליארד דולר תעמיד במבחן את נושא אכיפת המיזוגים בהנהגת ועדת המסחר הפדרלית החדשה לינה קאן

בניין חברת מיקרוסופט / צילום: Shutterstock
בניין חברת מיקרוסופט / צילום: Shutterstock

רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט תיבחן בארה"ב על ידי ועדת המסחר הפדרלית, כך אמר אדם המכיר את הנושא, בדיקה שתשים את גורל העסקה בשווי כ-75 מיליארד דולר בידי סוכנות שמנהיגתה הטילה ספק ברכישות שעושות חברות הטכנולוגיה החזקות.

ועדת המסחר הפדרלית  (FTC), בהובלת יושבת הראש לינה קאן, תבחן אם הצעד של ענקית הטכנולוגיה להרחיב את מחלקת משחקי הווידאו שלה יפגע באופן משמעותי בתחרות, כך אמר אותו אדם. כל המיזוגים המוצעים בקנה מידה משמעותי חייבים להיות מוגשים לבדיקת הממשלה מבחינת הגבלים עסקיים, שנעשית על ידי רשות הסחר או משרד המשפטים. שתי הסוכנויות בוחנות מקרוב עסקאות טכנולוגיה בעבר. בלומברג דיווחה מוקדם יותר לגבי הבחינה שמתכוונת המועצה לערוך.

נציג של מיקרוסופט סירב להגיב. באקטיוויז'ן לא הגיבו מיד לבקשת תגובה. החברות לפני כן ייעדו את סגירת ההסכם ביניהן לשנת 2023.

מאז שנכנסה לתפקיד בקיץ שעבר, קאן נקטה כמה צעדים להגדיל בדיקה של עסקאות ולנווט מחדש את עמדת הסוכנות בנושא האכיפה. "בעוד שפריחת המיזוגים הנוכחית הביאה לבנקים העוסקים בהשקעות עמלות עצומות, העדויות רומזות שאמריקאים רבים מבחינה היסטורית נפגעו מזה, עם פחות הזדמנויות, מחירים גבוהים יותר, משכורות נמוכות יותר וחדשנות שמפגרת מאחור", אמרה קאן ב־18 בינואר, כשהכריזה על בחינה נרחבת מחדש של מדיניות ארה"ב בנושא המיזוגים.

השינויים האלה גרמו לחוסר וודאות לגבי איזה מיזוגים יזכו באישור וכמה זמן ייקח לאישורים אלה להתקבל. באותה עת, אנשי רשות הסחר אומרים שהם מוצפים בהצעות מיזוג, המציפות את סגל הסוכנות. ה-FTC בוחנת בנפרד את ההצעה של אמזון לרכוש את האולפן ההוליוודי MGM שנעשתה בקיץ האחרון.

גם העסקה של אמזון וגם העסקה של מיקרוסופט עלולות לבחון אם קאן תצליח לתרגם את קריאותיה לאכיפת הגבלים עסקיים קשוחה יותר כשהייתה אזרחית פרטית לתוצאות של ממש כיום כשיש לה תפקיד רשמי בהתוויית מדיניות. קאן בנתה את המוניטין שלה כמבקרת על מה שהגדירה כגישה יותר מדי חופשית למיזוגים בממשלים קודמים, בייחוד בתחום הטכנולוגיה.

אנשים החוקרים את נושא ההגבלים העסקיים אומרים שבתי המשפט לא נטו לקבל ניסיונות למנוע מיזוגים גדולים בשנים האחרונות.

קאן אמרה שלא תהסס לתבוע חברות בבתי המשפט. "אתה מפספס את כל ההזדמנויות שאתה לא מנצל", אמרה בריאיון ברשת CNBC ב־19 בינואר.