עימות טלוויזיוני: רוסיה סגרה את פעילות הערוץ הגרמני "דויטשה וולה" בשטחה

הצעד של הרוסים נעשה בתגובה למניעת אישור שידור הערוץ "רוסיה היום" (RT) בשפה הגרמנית בגרמניה • "דויטשה וולה" הודיעה כי תנקוט צעדים משפטיים כדי להפוך את ההחלטה.

משרדי ''דויטשה וולה''  בברלין / צילום: Reuters, Annegret Hilse
משרדי ''דויטשה וולה'' בברלין / צילום: Reuters, Annegret Hilse

הרשויות ברוסיה הודיעו היום (ה') על סגירה מיידית של משרדי ערוץ הטלוויזיה הגרמני "דויטשה וולה" במדינה, על שלילת מעמד העיתונאי של כתביו ועובדיו ואף על סנקציות אפשריות על בכירים גרמנים. הצעד החריף נעשה בתגובה למניעת אישור שידור הערוץ "רוסיה היום" (RT) בשפה הגרמנית בגרמניה, שהוכרזה אתמול. הסנקציות האפשריות יוטלו על "בכירים גרמנים שהיו מעורבים בהחלטה לאסור על שידורי RT בגרמניה", נמסר בהודעה ממוסקבה.

הגרמנים נימקו את המהלך אתמול בכך ש-RT הינו "ערוץ שידור ממשלתי" של רוסיה, ובכך שהרוסים לא ביקשו אישור שימוש כיאות. RT עדיין יכול להפעיל אתר אינטרנט בגרמנית, וכן לשדר וידיאו מקוון, אך לא להפעיל ערוץ באמצעות שידורי טלוויזיה. הערוץ נחשב לשופר של הקרמלין, ובעבר נקשר להפצה של "פייק ניוז" בנושאים שונים, מהגירה לא חוקית לאיחוד האירופי ועד למגפת הקורונה.

"דויטשה וולה" הנה רשת שידורים, הכוללת אתר ושידורי טלוויזיה בשפות רבות, במתכונת דומה ל-"BBC". הרשת ממומנת על ידי ממשלת גרמניה. מנכ"ל הרשת מחה היום על הצעדים, ואמר כי הם "תגובת-יתר מוחלטת". הוא הודיע כי הרשת תנקוט צעדים משפטיים ברוסיה כדי להפוך את ההחלטה.

בגרמניה הצביעו על כך שבעוד שהם לא אסרו על פעילות RT בגרמניה, אלא רק דרשו כי יבקש אישור לשידור כערוץ טלוויזיה ממלכתי רוסי, הרוסים מנגד אסרו על פעילות "דויטשה וולה" במדינה. לפי הדיווחים, השלוחה ברוסיה גם תיחקר כ"גורם זר" בנוגע לפעילות שלה במדינה.