בנט הכריז שייוועץ עם היועצת המשפטית החדשה לפני שהממשלה בכלל דנה במינוי

בתגובה לפרשת תכונות הריגול במשטרת ישראל אמר ראש הממשלה כי "בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת • זאת אף שהממשלה אמורה לדון בשלושה מועמדים שנבחרו על ידי ועדת האיתור ורק לאחר מכן לבחור אחד מבניהם

רה''מ נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
רה''מ נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

הממשלה טרם אישרה את מינוי גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, אך זה לא הפריע לראש הממשלה נפתלי בנט כבר להודיע כי יתייעץ עמה.

בהודעה שהוציא לפני שעה קלה התייחס בנט לפרשת השימוש בתוכנת פגסוס ואמר כי "כרגע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה נקודתית ומהירה את הדברים. בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ".

בכך חשף בנט רשמית כי המינוי של מיארה כבר הוחלט מראש, זאת חרף העובדה כי ועדת האיתור המליצה על שלושה מועמדים לתפקיד: עו''ד גלי בהרב-מיארה, עו''ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף.

הממשלה בדקות הקרובות אמורה לדון ולהצביע על מינוי של אחד מהשלושה. אולם בנט חשף כאמור עוד לפני כינוס ישיבת הממשלה כי מדובר בדיון לפרוטוקול בלבד ולמעשה המינוי כבר הובטח לבהרב-מיארה.