ליברמן: "ביום ראשון אדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית"

שר האוצר התייחס לפרשת האזנות הסתר של המשטרה בסיעת ישראל ביתנו ואף ציין ידרוש לבדוק מחדש את תיק פאינה קירשנבאום • יאיר לפיד: "הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו לגילויים החדשים בפרשת האזנות הסתר של המשטרה והפעלת תוכנות הרוגלה. ליברמן אמר כי עבר דבר דומה: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה 9 בסולם ריכטר. אני יכול להגיד שעברתי משהו דומה לפני הרבה שנים. ב-2010 פורסם דוח מבקר מדינה על האזנות סתר שאני הייתי מרכז הפרשה. בהוראת ניצב מזרחי שהתנהל כמו אחרון העבריינים ולמרות כל זה ודוח מבקר מדינה היה ניסיון מוצלח לטייח את הפרשה תחת הכותרת פעלתנות יתר".

ליברמן הביע את עמדתו בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית, ואף ציין כי ידרוש לבדוק מחדש את תיק פאינה קירשנבאום. "אותו טיוח הביא אותנו לפרשה של היום. ביום ראשון אדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית", אמר ליברמן. "שום ועדת חקירה אחרת. להביא שופט בדימוס שיעמוד בראש הוועדה ולהגיע למסקנות ברורות. לא לטייח שוב. אני מתכוון להופיע בפני הוועדה ואני רוצה לראות אם נעשה שימוש בפרשת פאינה קירשנבאום. אין שום קשר בעדויות פאינה קירשנבאום וההודאות לפסק הדין ולכן נדרוש לבדוק האם גם בחקירות האלה נעשה שימוש באמצעים פסולים".

בהמשך התייחס ליברמן ליוקר המחיה והאשים את הציבור החרדי בחלק מהאחריות: "כולם מתעלמים מאחד הגורמים: זה שבציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בשוק התעסוקה זה פוגע ביוקר המחיה. אם שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה ליתר הציבור זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל".

היה זה רגע אחרי שתקף את יו"ר שס אריה דרעי על שימוש בשד העדתי. "זו מתקפה מתוזמנת של אריה דרעי כשהוא שולף את השד העדתי זה מראה את המצוקה. אני רואה את הסרטון והתגובות, מדובר בהסתה פרועה מהסוג הנמוך ביותר ואני מצטער שבן אדם מדרדר לרמה כזו. מבחינת ההתנהלות והרצון להחזיר את השיח העדתי למרכז זה ניסיון מיותר ופוגע. הממשלה עושה כל יום משהו לטיפול ביוקר המחיה".

לפיד: "עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה"

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם הוא לפרשת המשטרה ותוכנות הריגול בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי", אמר לפיד. "זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף. אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".