בפי 4 מהשווי שבו השקיע בה אדם נוימן: גוטו גלובל מבקשת להתמזג לפי 120 מיליון דולר

במיזוג עם החברה הבורסאית נרהטק מכוונת חברת הרכב השיתופי לשווי השאפתני, למרות הפסדים של קרוב ל-50 מיליון שקל בפחות משנתיים • קופת המזומנים של גוטו גלובל עמדה בסוף ספטמבר על פחות מ-2.5 מיליון שקל

מנכ"ל GoTo Global, גיל לייזר / צילום: ענבל מרמרי
מנכ"ל GoTo Global, גיל לייזר / צילום: ענבל מרמרי

הפסדיה הנערמים של חברת הרכב השיתופי גוטו גלובל (לשעבר קאר2גו) לא הפריעה לחברת שירותי הרכב שגריר, בעלת המניות העיקרית, לצרף אליה בשנים האחרונות כמה משקיעים בולטים בשוויים נאים. כעת שגריר פועלת לצירופה של גוטו גלובל לזירת המסחר המקומית באמצעות מיזוג לחברה נסחרת בת"א - נרהטק מדיה, לפי שווי חברה שאפתני של כ-120 מיליון דולר לגוטו גלובל - גבוה משמעותית מהשוויים לפיהם בוצעו ההשקעות האחרונות בה.

רק לפני כשנה, במרץ 2021, השקיעה חברת טלקאר, יבואנית רכבי קיה בישראל, כ-3.5 מיליון דולר בגוטו גלובל, לפי שווי חברה של 45 מיליון דולר. עוד קודם לכן, ביולי 2020, היה זה אדם נוימן, יזם ענקית החללים המשותפים WeWork, שהזרים לחברה כ-10 מיליון דולר לפי שווי של כ-30 מיליון דולר "אחרי הכסף" (רבע מהשווי ההמבוקש כעת) ואשר עבורו קיבל כשליש ממניות החברה.

זאת ועוד - לקראת סוף השנה שעברה, סיכמה שגריר על רכישת הבעלות בחברת emmy, המפעילה כ-3,000 קטנועים חשמליים בברלין, המבורג ומינכן שבגרמניה תמורת הקצאת נתח של 25% ממניות גוטו גלובל לחברה הגרמנית, בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר.


בולטת לשלילה בתוצאות שגריר 

כעת חושף העדכון של שגריר, כי גוטו גלובל חתמה על מזכר הבנות לא מחייב עם חברת נרהטק מדיה, שבמסגרתו נקבע כי נרהטק תרכוש את מניות גוטו גלובל בדרך של החלפת מניות ולפי השווי המוזכר (כ-120 מיליון דולר). בתמורה למניות הנרכשות תקצה נרהטק למוכרים ממניותיה, שיהוו כ-74% מהונה. כיום שגריר מחזיקה בכ-36% ממניות גוטו גלובל.

עוד קובע מזכר ההבנות כמה תנאים לגוטו גלובל שתידרש בין היתר להיות נקייה מכל חוב למעט חובות פיננסיים בהיקף של כ-10 מיליון דולר וחובות שוטפים במהלך עסקיה הרגיל, ולאחר השלמת גיוס מזומנים של כ-18 מיליון דולר שיהיו בקופתה במועד השלמת העסקה.

גוטו גלובל (לשעבר קאר2גו), עוסקת בהספקת שירותי שיתוף והשכרת רכבים לפרקי זמן משתנים, ובמסגרת שירותיה היא "מציעה מספר כלי תחבורה שיתופיים במספר סוגי שירותים אשר מאפשרים ללקוחותיה תנועה בעיר ומחוצה לה". מנכ"ל החברה הוא גיל לייזר והיו"ר הוא יוסי בן שלום, מבעלי השליטה בשגריר.

פעילותה של גוטו גלובל העיבה במשך תקופה ממושכת על תוצאותיה הכספיות של שגריר בשל הפסדים משמעותיים שייצרה, וגם לאחר ששגריר הפסיקה לאחד את תוצאותיה בדוחות, היא ממשיכה לבלוט לשלילה בתוצאות שגריר.

בשורה העליונה הכנסות גוטו גלובל בין ינואר לספטמבר 2021 צמחו ביותר מ-20% והתקרבו ל-40 מיליון שקל, מה שלא מנע ממנה לעבור להפסד גולמי בתקופה זו ולהגדיל משמעותית את הפסדיה התפעוליים. בסה"כ הפסדי החברה התקרבו ל-50 מיליון שקל תוך פחות משנתיים - 28 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2021 וכ-20 מיליון שקל בסיכום שנת 2020 כולה.

קופת המזומנים של גוטו גלובל עמדה בסוף ספטמבר על פחות מ-2.5 מיליון שקל, לעומת יותר מ-23 מיליון שקל בדצמבר 2020. מול זאת החברה הציגה התחייבויות שוטפות של כ-46 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 24 מיליון שקל.


שגריר מתרחבת לפעילויות משלימות 

מניית שגריר הגיבה בחיוב לעדכון אודות גוטו גלובל, עם עליות שהגיעו לשיעורים דו-ספרתיים (כ-15%). עליות אלה מסייעות לה להשלים טיפוס שנתי של כ-25% ולשקף לחברה שווי המתקרב ל-200 מיליון שקל. עיקר פעילותה של חברת שגריר מתרכז במתן שירותי רכב שונים לחברות הביטוח, והיא פונה בשנים האחרונות להתרחבות לפעילויות סינרגטיות ומשלימות.

החברה שלתוכה אמורה גוטו גלובל להתמזג בעסקה הנוכחית, נרהטק מדיה, פעלה בעבר תחת חברת סומוטו, שפוצלה לשתי חברות ציבוריות - נוסטרומו העוסקת בפעילות אגירת וניהול ביקושי אנרגיה, ונרהטק, שריכזה את נכסי סומוטו בתחום הפרסום באינטרנט באמצעות אודיו וקול. כיום נסחרת נרהטק בשווי שוק של כ-70 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה של השנה שעברה הכנסות נרהטק הסתכמו בכחצי מיליון דולר, והפסדיה הגיעו ליותר מ-2 מיליון דולר.

גוטו גלובל

תחום עיסוק: מספקת שירותי שיתוף והשכרת רכבים לפרקי זמן משתנים

היסטוריה: הוקמה ע"י שגריר תחת השם קאר2גו

נתונים: בין ינואר לספטמבר 2021 הפסדיה הגיעו לכ־28 מיליון שקל