כדור הכסף: האמריקאים צפויים להמר על 8 מיליארד דולר בסופרבול ה־56

עפ"י איגוד ההימורים האמריקאי, יותר מ־31 מיליון אמריקאים מתכננים להמר בסכום כלשהו על הסופרבול, עלייה של 35% לעומת השנה שעברה

הימורי ספורט / צילום: Shutterstock, cunaplus
הימורי ספורט / צילום: Shutterstock, cunaplus

האמריקאים צפויים לשבור השנה שיא ולהמר על כמעט 8 מיליארד דולר בסופרבול ה־56 שיתקיים בשבוע הבא ביום שני. יותר מ־31 מיליון אמריקאים מתכננים להמר בסכום כלשהו על הסופרבול, עלייה של 35% לעומת השנה שעברה - כך על־פי איגוד ההימורים האמריקאי.

הנתונים האלה, הכוללים גם הימורים מקוונים וגם הימורים לא חוקיים, גבוהים בהרבה מהשיא הקודם שעמד על 4.3 מיליארד דולר ב־2021. העלייה המשמעותית בכמות ההימורים והסכומים עליהם מהמרים מתרחשת על רקע העלייה במספר המדינות בארה"ב שהפכו את ההימורים בספורט לחוקיים.

על־פי הערכות של PlayUSA - חברת הדאטה על הימורים בספורט - אם סופרים רק את ההימורים החוקיים, אלה יגיעו באופן רשמי למיליארד דולר, יותר מפי שניים מההערכות לגבי הימורים חוקיים בסופרבול ה־55.

לגליזציה של הימורים בספורט בארה"ב תפסה תאוצה לפני שלוש שנים לאחר פסיקה של בית המשפט העליון מ־2018, שפסלה חוק פדרלי שאסר על הימורים על פוטבול, כדורסל, בייסבול וענפי ספורט אחרים. מאז מדינות שבהן ההימורים על הספורט הפכו לחוקיים דיווחו על מיליוני דולרים נוספים בהכנסות ממסים. נכון להיום, 19 מדינות הפכו את ההימורים על ספורט לחוקיים.

ניו יורק תיקח את הבכורה

הימורי הסופרבול מקבלים עידוד משמעותי מניו יורק, שאישרה להמר באינטרנט בינואר. באיגוד ההימורים מעריכים כי יש סיכוי שניו יורק תוביל את ההימורים השנה ותעקוף את נוואדה שבאופן מסורתי הובילה את ההימורים. במדינת ניו יורק, לעומת זאת, צופים כי 160 מיליון דולר בהימורים חוקיים ילכו לסופרבול, מה ששם אותה במקום שני רק אחרי נוואדה, שם מעריכים ב־­PlayUSA שמהמרים יתרמו לסכום הכולל עוד 175 מיליון דולר.

במועצת ההימורים של ניו יורק פרסמו בשבוע שעבר נתונים, שהראו כי תושבי המדינה הימרו ב־1.6 מיליארד דולר בחודש הראשון שבו ניתן היה להמר בה באופן חוקי. הסכום עבר את השיא להימורים בספורט בחודש אחד שנקבע על־ידי ניו ג'רזי, שם הימרו על 1.3 מיליארד דולר.