סמסונג משיקה את מכשירי ה-S22 החדשים וחורצת את גורלה של סדרת ה-Note. איך ההתרשמות הראשונית?

בשעה זו משיקה ענקית הסלולר הקוריאנית את מכשירי הגלקסי החדשים שלה בסדרת S22 • החברה מפזרת את הערפל מסביב ה-Note שצברה מוניטין רב, ומשדרגת את דגם האולטרה שלה • אפשר להגיד בביטחון שסמסונג מציגה יכולות בתחום שהיא טובה בו: צילום • החברה קיימה מסיבת עיתונאים והציגה לנו את המכשירים החדשים. מה חשבנו עליהם?

המכשירים החדשים של סמסונג / צילום: יח''צ סמסונג
המכשירים החדשים של סמסונג / צילום: יח''צ סמסונג

בשנה האחרונה הופצו הרבה שמועות לגבי סדרת ה-Note המוכרת של סמסונג. הרבה מעריצים של סדרת המכשירים נלחצו כשראו שהחברה לא משחררת את המכשיר השנתי. מאז, הרבה הדלפות ורחשים ברשתות טענו שהסדרה הזו הגיעה לסופה והחברה מתקדמת הלאה. סמסונג משיקה בשעה זו (ד') מכשירים חדשים, וגם מבצעת מיזוג של ה-Note עם הגלקסי המפותח ביותר.

Galaxy S22 Ultra

עד כה, החברה הכריזה על שלושה דגמים שונים, הדגם הרגיל, דגם הפלוס ודגם האולטרה. השנה למעשה היא משיקה שלושה מכשירים בסדרה הזו, עם שינוי מרכזי. השנה, Samsung Galaxy S22 Ultra מקבל תכונות ומאפיינים מסדרת ה-Note, כך שהוא הופך לדגם שונה ומיוחד משני המכשירים האחרים. החברה הציגה את זה כשילוב כוחות בין המאפיינים השונים של כל סדרה - העוצמה של ה-Note לצד הביצועים והמצלמה של ה-S.

Galaxy S22 Ultra / צילום: יח''צ סמסונג
 Galaxy S22 Ultra / צילום: יח''צ סמסונג

סמסונג למעשה שמה קץ לאחת מהסדרות היותר מוכרות שלה - ה-Note. זה התחיל בשמועות, אז גם סמסונג אמרה שסדרת S21 תכלול תמיכה ב-S Pen שלהם. בהתחלה, סמסונג התחמקה מלהגיד שלא יהיה Note חדש, אבל אז בתחילת השנה הדלפות רמזו שסמסונג תכניס את המאפיינים השונים ב-S Ultra - אבל המהלך הזה מאוד הגיוני בסך הכל. ברחבי העולם מתמודדים עם בעיות אספקה מאוד גדולות והמחסור בשבבים מורגש במיוחד. במקום לתחזק את המותגים בנפרד, אפשר לשלב אותם ובכך לחזק את סדרת הדגל של החברה, ה-S.

אז מה יש במכשיר? בדומה ל-Note, יש עט S Pen מובנה כמו שאנחנו מכירים. החברה אומרת שזמן השהייה נמוך ב-70%, מה שיגרום לכם להרגיש הרבה יותר טבעי. "העט משלב את המורשת של סדרת ה-Note תוך גילוי דרכים חדשות להיות יצירתיים ולבצע משימות", כך נכתב בהודעת החברה.

המסך של המכשיר מסוג Dynamic AMOLED 2X, בגודל 6.8 אינץ' ברזולוציית QHD+, בהירות שיא של 1,750 ניטים וקצב ריענון של 120 הרץ. החברה שילבה טכנולוגיית ה-Vision booster בשביל להתאים את בהירות המסך במהלך היום.

Galaxy S22 Ultra / צילום: יח''צ סמסונג
 Galaxy S22 Ultra / צילום: יח''צ סמסונג

לפי סמסונג, המכשיר בעל מעבד Snapdragon 8 Gen 1 החדש של חברת קוואלקום, בייצור של 4nm, שמפעיל את הבינה המלאכותית ואת למידת המכונה של סמסונג. המכשיר מגיע עם אנדרואיד 12, טסמסונג מבטיחה ארבעה דורות של עדכוני אנדרואיד.

החברה רוצה להרשים אתכם בזה שיש לה יכולות צילום בכל תנאי התאורה, ולצלוח את צילום הלילה המאתגר. החברה אומרת שניתן לצלם סרטונים גם במהלך הלילה. בנוסף, החברה הודיעה שיש במכשיר חיישן 2.4um - הוא חיישן הפיקסלים הגדול ביותר של סמסונג שקולט יותר אור ונתונים. למכשיר יש מערך צילום מרובע מאחור, מצלמה אולטרה רחבה של 12MP, מצלמה רחבה של 108MP, ושניי חיישני טלפוטו של 10MP. בחלק הקדמי יש חיישן של 40MP לצילום סלפי. לצד זאת, סמסונג אמרה שהיא הכניסה תכונות בינה מלאכותית חדשות שיהפכו את התמונות ליותר טובות.

למכשיר יש כמה קומבינציות של זיכרון: זיכרון הרצה של 12GB עם 1TB זיכרון אחסון, זיכרון הרצה של 12GB עם 512GB זיכרון אחסון, זיכרון הרצה של 12GB עם 256GB זיכרון אחסון, וזיכרון הרצה של 8GB עם 128GB זיכרון אחסון. המכשיר תומך בתקן IP68 נגד מים ולכלוך, מבוסס על תנאי בדיקה של טבילה במים מתוקים בעומק של 1.5 מטרים למשך 30 דקות.

למכשיר יש סוללה בגודל של 5,000 מיליאמפר לשעה, כך שהיא מבטיחה יותר מיום שלם של שימוש לאחר טעינה. המכשיר תומך בטעינה מהירה של 45W, וטעינה אלחוטית של עד 15W. המכשיר שוקל 229 גרם.

אפשר להגיד בביטחון שבהתרשמות ראשונית יש כאן מכשיר שמעוצב טוב, נראה יוקרתי - העיצוב כמובן הרבה יותר דומה לנוטים המוכרים ופחות למכשירי ה-S. המכשיר גדול וצריך להגיד שלמי שאין ידיים גדולות, זה יהיה אתגר להשתמש במכשיר בצורה נוחה. החברה מתהדרת במערך הצילום ולא סתם, במבט ראשוני התמונות חדות וצבעוניות - תצלומי הקירוב מרשימים במיוחד ומזהים את הפרטים הקטנים. המכשיר מרשים, אין ספק.

Galaxy S22 ו- Galaxy S22+

אלו המכשירים הרגילים שאנחנו מכירים, בלי שינויי Note חדשים. המסך של ה-S22 הרגיל עומד על 6.1 אינץ', המסך של הפלוס הוא 6.6 אינץ' - שניהם ברזולוציית FHD+ ועם טכנולוגיית התצוגה Dynamic AMOLED 2X. למכשירים יש קצב ריענון של 120 הרץ ותמיכה ב-Vision booster כמו באולטרה. ה-S22 מציע בהירות מרבית של 1,300 ניטים, בעוד שה-S22+ מציע שיא של 1,750 ניטים.

ה-Galaxy S22 מתחיל ב-800 דולרים, ובישראל לפי מחסני חשמל, המחיר יתחיל ב-3,000 שקלים. ה-S22 Plus יתחיל ב-1,000 דולרים, ובישראל יתחיל ב-3,799 שקלים.

ה-Galaxy S22 Ultra מתחיל ב-1,199 דולרים, כך לפי סמסונג. מחסני חשמל מוסרים שהם ימכרו בישראל את המכשיר ממחיר התחלתי של 4,749 שקל.

Galaxy S22 / צילום: יח''צ סמסונג
 Galaxy S22 / צילום: יח''צ סמסונג

מבחינת סמסונג, הבשורה בסדרת ה-S הייתה ונשארה המצלמה החזקה שלה. המכשירים מצוידים במצלמות דינמיות עם עיבוד תמונה חכם, כדי לספק לכם את התמונות הטובות ביותר. גם כאן, החברה הכניסה את יכולות צילום הלילה שלה, כולל הגדלת החיישן ב-23% ושילוב של טכנולוגיית Pixel Adaptive, שמאפשר כניסת אור בכמות גדולה יותר. לשני המכשירים יש מערך צילום משולש דומה: מצלמה אולטרה רחבה של 12MP, מצלמה רחבה של 50MP ומצלמת טלפוטו של 10MP. מצלמת הסלפי בעלת 10MP.

המכשירים כוללים מעבד Snapdragon 8 Gen 1 החדש של חברת קוואלקום, בייצור של 4nm. מבחינת הזיכרון, המכשירים מגיעים עם 8GB RAM ואפשרויות של זיכרון אחסון 256GB או 128GB. הסוללה של ה-S22 בעלת 3,400 מיליאמפר לשעה התומכת בטעינה מהירה של 25W, לפלוס יש 4,500 מיליאמפר לשעה התומכת בטעינה מהירה של 45W. שניהם תומכים בטעינה אלחוטית של 15W.

המכשיר הרגיל שוקל 168 גרם, ה-S22+ שוקל יותר, 196 גרם. גם Galaxy S22 וגם S22+ מתהדרים בעיצוב Contour-Cut שמאפיין את סדרת ה-S. החברה ציידה את המכשיר עם גימור מט וזכוכית כדי לתת תחושה של מכשיר יוקרתי. גם המצלמה נועדה להשתלב בצבע המכשיר עם מסגרת מתכת דקה וסימטרית. לצד זאת הדגמים האלו הם הראשונים שכוללים Armor Aluminum, משמע אלומיניום חזק במיוחד בענף, מה שמגביר את העמידות של המכשיר. זאת לצד שילוב זכוכית גורילה גלאס ויקטוס, גם בחזית המכשיר וגם בגב.

המכשירים הרבה יותר דומים למה שאנחנו מכירים, אבל ישנם כמה שיפורים. המצלמה שקיבלה שיפורים באיכות התמונה ובתצלומי הקירוב, העיצוב שכולל את האלומיניום החזק והזכוכית - שנותנים עמידות טובה, לצד נראות יוקרתית. אם שמים את ה-S22 לצד האולטרה, היינו חושבים בהתרשמות ראשונית שזה יראה משחק ילדים, אבל היתרונות של הדגם הרגיל קיימים ומורגשים.

המכשירים דומים למה שאנחנו מכירים, אבל ישנם כמה שיפורים / צילום: יח''צ סמסונג
 המכשירים דומים למה שאנחנו מכירים, אבל ישנם כמה שיפורים / צילום: יח''צ סמסונג

Galaxy Tab S8

לצד הסמאטרפונים שהשיקה, החברה גם הציגה שלושה טאבלטים חדשים בסדרת Galaxy Tab S8. החברה למעשה כבר השיקה שלושה, Galaxy Tab S8, +Galaxy Tab S8, ולראשונה השיקה טאבלט מסוג Tab S8 Ultra. מבחינת המסך, לשלושתם יש תמיכה בקצב ריענון של 120 הרץ, הגדלים של המסכים בהתאמה: 11 אינץ', 12.4 אינץ' ו-14.6 אינץ' לאולטרה. הטאבלט מורכב מאלומיניום חזק בשוק, Armor Aluminum.

רבים משתמשים בטאבלטים בשביל לקיים שיחות וידיאו, ולכן חשוב לראות מה הטאבלט מציע. לשלושת הטאבלטים יש מערך צילום כפול של 13MP ו-6MP. בחלק הקדמי, לרגיל ולפלוס יש חיישן אולטרה רחב של 12MP, ובאולטרה יש שני חיישנים של 12MP, אחד רחב והשני אולטרה רחב. מבחינת הזיכרון, לדגם הבסיסי ולדגם הפלוס יש אפשרויות שונות בין: 8/12GB זיכרון הרצה ו-128/256GB. לדגם האולטרה יש יותר אופציות: 8/12/16GB זיכרון הרצה ו-128/256/512GV זיכרון אחסון.

הסוללה של הדגם הבסיסי עומדת על 8,000 מיליאמפר לשעה, הפלוס כולל 10,090 מיליאמפר לשעבר ובאולטרה יש 11,200 מיליאמפר לשעה. כל הטאבלטים תומכים בטעינה מהירה של 45W. לטאלבלטים יש שלושה מיקרופונים בעלי טכנולוגיית הפחתת רעשים, ויש גם ארבעה רמקולים עם Dolby Atmos. למציירים הרוכשים את הטאבלטים, שיתוף פעולה של סמסונג עם Clip Studio Paint, יאפשר להפוך את המכשיר שלכם לפלטת צבעים דיגיטלית, והעט יהפוך למכחול.

טאלבט של סמסונג עם מקלדת מתחברת / צילום: יח''צ סמסונג
 טאלבט של סמסונג עם מקלדת מתחברת / צילום: יח''צ סמסונג

גם כאן, לפי סמסונג, יהיו ארבעה דורות שדרוג למערכות ההפעלה של אנדרואיד. הטאלבטים כבר זמינים להזמנה מוקדמת ותושק רשמית ב-25 בפברואר.

בהתרשמות ראשונית, הטאבלטים קלים בצורה מאוד מפתיעה. גם האולטרה שאמור להיות הרבה יותר כבד מהשאר, פיזרו את המשקל בצורה חכמה כך שזה לא עול להחזיק את המכשיר הזה. גם כאן, העיצוב סולידי וטוב, אין פה בשורה משמעותית ולא משהו שיפיל אתכם מהכיסא. מה שכן, המצלמות משופרות כאן וזה בולט במיוחד - אין ספק שמדובר ביתרון משמעותי.