סקופיו גייסה 50 מיליון דולר כדי לשנות את תחום פענוח הבדיקות במיקרוסקופ

המוצר של סקופיו לאבס מאפשר פענוח דיגיטלי לבדיקות דם המפוענחות היום באמצעות מיקרוסקופ • החברה מתכוונת להכפיל את מספר העובדים שלה עד סוף השנה

מימין: ארז נעמן ואיתי חיות, מייסדי סקופיו לאבס / צילום: דיוויד גארב
מימין: ארז נעמן ואיתי חיות, מייסדי סקופיו לאבס / צילום: דיוויד גארב

חברת סקופיו לאבס הודיעה על גיוס של 50 מיליון דולר להמשך שיווק של מוצרי החברה, המאפשרים דיגיטציה ופענוח דיגיטלי של בדיקות המפוענחות היום באמצעות מיקרוסקופ. המוצרים הראשונים של החברה הם סריקות דיגיטליות של בדיקות דם ברזולוציה גבוהה מאוד, וכלי AI לתמיכה בפענות הבדיקה. החברה מונה היום 85 עובדים, וגייסה עד כה 84 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. בכוונתה להכפיל את כמות העובדים שלה עד סוף 2022.

בסבב הגיוס השתתפו OurCrowd ,Aurum Ventures של מוריס קאהן, Ilex Medical, מזרחי טפחות invest ומשקיעים נוספים.

בית חולים בעולם כבר משתמשים

בדיקות דם מפוענחות היום בדרך כלל על ידי מומחה לבדיקות מיקרוסקופ אשר מתבונן בתאי הדם בעין, והיא אינה ממוחשבת. עם שימוש במוצר של סקופיו לאבס, התמונה שמקבל המומחה נראית כמעין "גוגל מאפ" של הדגימה, שבה אפשר לנוע, להגדיל ולהקטין את התמונה, ולהפעיל את כלי הניתוח האוטונומיים.

המוצר מאושר לשיווק ומותקן בכמה בתי חולים בעולם, כולל בתי החולים המובילים בארה"ב (בריגהם אנד וומן, upenn מאונט סיני) ובארץ בבית החולים איכילוב. משרדי החברה מפוצלים בין תל אביב, ארה"ב ובריטניה.

לדברי איתי חיות, מנכ"ל החברה: "כשהקמנו את החברה, אני ושותפי ארז נעמן, לפני כשבע שנים, החזון שלנו היה להקים עסק משמעותי על קו התפר בין טכנולוגיה ובריאות, שיפנה לשוק גדול אבל גם שיהיה בעל השפעה גדולה.

"במסגרת מחקר השוק ראינו אנשים יושבים ומסתכלים דרך מיקרוסקופ וסופרים תאי דם, וזה היה נראה תחום שדורש שיפור מאוד מהיר. אמרנו 'אה, אם רק נתקין כאן סורק ונעשה דיגיטציה לתמונות, נוכל בקלות להוסיף שכבה של יכולות AI'. אלא שהסתבר שאין סורק כזה, ולא במקרה. קשה מאוד לרכוש תמונה דיגיטלית של הדם. אם מצלמים את כל הדגימה, הרזולוציה יוצאת נמוכה. אם רוצים לצלם ברזולוציה גבוהה, אז אפשר לצלם רק חלק קטן. למזלנו אנחנו מגיעים מתחום עיבוד התמונה והפיזיקה, והבנו שאנחנו יכולים לפתור את האתגר הזה".

לדברי החברה, כיום קיימים פתרונות לצילום דיגיטלי של דגימות דם, אך רק של כמות קטנה של תאים מן הדגימה, ולכן הפתרונות הללו לא כל כך הצליחו בשוק. "אנחנו משתמשים בתנאי תאורה מאוד ספציפיים ואינטגרציה של מידע מכמה מקורות, כדי לעשות דיגיטציה של משטחים מלאים", אמר חיות.

"שוק פענוח הבדיקות הדיגיטלי כולל חברות רבות שעושות דברים מדהימים בתחומים שחומר הגלם בהם כבר עבר דיגיטציה, כמו רדיולוגיה, או ביופסיות תאים. אנחנו היינו צריכים לבנות את היכולת מההתחלה, ולבנות גם את מאגר המידע".

החברה פיתחה כאמור כלים דיגיטליים שמקלים כעת על המומחה בספירת תאים ובמיון תאים. בשלב הבא מתכננת החברה להרחיב את היכולות גם לתחום של מח עצם (למעשה תאי דם מסוג אחר), ובעתיד הכוונה היא לפתח יכולות AI שיאפשרו להסיק מסקנות רפואיות שלא ניתן להגיע אליהן בצפיה בדם בעין בלבד, וכך לאפשר גילוי מוקדם.

מוריס קאהן, מייסד Aurum Ventures, הסביר את החלטתו להשקיע בחברה: "סקופיו הצליחה באמצעות פיתוח טכנולוגי להעביר דיסציפלינה רפואית למרחב הדיגיטלי. מדובר בחברה מרתקת מבחינה טכנולוגית אך חשוב מכך, מדובר ב-game changer בכל הקשור לאבחון מוקדם ומציל חיים. אני נרגש לראות את הטכנולוגיה של החברה כבר מיושמת בבתי חולים ומעבדות ברחבי העולם".