נשיאת העליון חיות לח"כ דוד אמסלם: "אני לא סובלת את האמסלמים? אין דבר רחוק יותר מהאמת"

ח"כ דוד אמסלם תקף אתמול את נשיאת העליון שדחתה בקשה שהגיש, טען כי היא שונאת מזרחים, ואף אמר שהיא שתתה לשוכרה כשכתבה את החלטתה • בתגובה, חיות פרסמה מכתב פומבי לח"כ אמסלם, בו כתבה: "במעברה בה נולדתי היו הרבה אמסלמים... אני תוהה מניין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאינך מכיר"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: רפי קוץ
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות / צילום: רפי קוץ

ביקורת פומבית חסרת תקדים של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נגד חבר הכנסת דוד אמסלם. לאחרונה השתלח אמסלם בשופטי העליון במספר הזדמנויות לאחר שמספר עתירות שהגיש לבג"ץ נדחו. אמסלם טען כי השופט דוד מינץ כתב את פסק הדין נגדו כשהוא שיכור מוויסקי, וכי הוא הזוי.

אתמול (ד') עבר אמסלם לתקוף על דוכן הכנסת את נשיאת בית המשפט העליון חיות, שדחתה את בקשתו לדיון נוסף בעתירה שהגיש. אמסלם טען כי חיות "שונאת מזרחים, את האמסלמים, מכלופים וביטונים", ואף טען כי גם היא שתתה לשוכרה כאשר כתבה את החלטתה.

כעת חיות פרסמה מכתב פומבי לח"כ אמסלם.

במכתב כתבה חיות: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים, ולא בפעם הראשונה".

לדברי חיות, "במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים, לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי, ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".

חיות הוסיפה כי "התחלתי את דרכי כשופטת בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב לפני 32 שנים, וזהו תפקיד שבלעדי אותה אהבת אדם, כל אדם, לא ניתן למלא אותו באמונה.

"אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מניין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

חיות סיימה וכתבה: "הגענו רחוק בחיים, אני ואתה - אני לבית המשפט העליון, ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע, יש לנו - לי וגם לך - חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל, ולא לזרוע פילוג והסתה". 

נתניהו: דברי אמסלם אינם מקובלים עליי

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר בתגובה לדבריו של ח"כ דוד אמסלם: "שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דוד אמסלם אינם מקובלים עליי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי.

"בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח״כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".