"כמו שפעת": הסוף לבדיקות קורונה או לצורך בבידוד בבריטניה

הקבינט הבריטי צפוי לפרסם במהלך השבוע הנחיות להתמודדות עם הקורונה הדומות לאלה המתייחסות להתמודדות עם שפעת • אתמול נרשמו בבריטניה כ-25 אלף מקרי קורונה חדשים, בהם המלכה אליזבת', ו-74 קורבנות חדשים

שדה תעופה גטוויק בלונדון. החובה להבדק בשדות התעופה בבריטניה התבטלה / צילום: Associated Press, Alberto Pezzali
שדה תעופה גטוויק בלונדון. החובה להבדק בשדות התעופה בבריטניה התבטלה / צילום: Associated Press, Alberto Pezzali

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להכריז היום על "גאווה לאומית", כאשר אנגליה תבטל באופן רשמי את כל תקנות הקורונה וההגבלות שהוטלו בשנתיים האחרונות. בנוסף לפתיחת המסחר, ביטול עטיית המסיכות וחזרה לעבודה שכבר הוכרזו, יבוטל כליל הצורך בבידוד לחולי קורונה. בנוסף, יבוטלו כל בדיקות ה-PCR והבדיקות המהירות החינמיות במדינה, למעט לבני 80 ומעלה, אך צעד זה ייכנס לתוקף רק בתחילת אפריל.

כמו כן, מערך האיתור האפידמיולוגי שנועד לקטוע שרשראות הדבקה יצומצם חזרה להיקף המקורי שלו, ותלמידי בית ספר לא יצטרכו להיבדק באופן עצמאי פעמיים בשבוע בבדיקות מהירות. הצעדים הללו הוקדמו, לאחר שבעבר פורסם כי יהיו תקפים רק ממרץ הקרוב. הם משקפים את החלטה של ממשלת בריטניה "לחיות לצד הנגיף", לאחר מבצעי החיסונים המקיפים ובעקבות הירידה בשיעור התמותה מהמחלה בצורתה הנוכחית.

ממשלת בריטניה צפויה לפרסם הנחיות להתמודדות עם הקורונה הדומות לאלה המתייחסות להתמודדות עם שפעת. היום יתכנס הקבינט הבריטי לאשר את הצעד, ומאוחר יותר הוא יובא גם לאישור הפרלמנט, בו ימסור ג'ונסון הצהרה בנוגע לצעדים. הוא אמור לצאת לפועל בהמשך השבוע.

מטרת הממשלה הבריטית היא גם לחלץ את בריטניה מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה בעקבות ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. רק לפני שלושה חודשים חזר התמ"ג הבריטי לרמה שבו היה לפני המגיפה, והממשלה השמרנית הטילה מסים חדשים והגדילה את גביית דמי הביטוח הלאומי במטרה לצמצם את הגירעון הגדול שנוצר בשנות ההתמודדות עם הקורונה. ג'ונסון אמר בראיונות בסוף השבוע כי "בריטניה נמצאת בעולם אחר לגמרי" מזה שהייתה במהלך מגיפת הקורונה.

עם זאת, רשויות הבריאות במדינה ינטרו את מצב התחלואה, כולל ריצוף של מקרי מחלה קשים במטרה לבדוק אם ישנו וריאנט חדש של נגיף הקורונה שעלול להוות סכנה מחודשת לבריאות הציבור. הלייבור באופוזיציה ביקר את ההקלות הגורפות והמפלגה אמרה כי ממשלת בריטניה "מכריזה על ניצחון עוד לפני תום המלחמה". אתמול נרשמו בבריטניה כ-25 אלף מקרי קורונה חדשים, בהם המלכה אליזבת' ו-74 קורבנות חדשים. כ-160 אלף בני אדם מתו במגיפת הקורונה בממלכה המאוחדת עד כה.