"סימני שיפור": התקלות בתוכנת Slack לקראת פתרון?

בעמוד הסטטוס הרשמי של Slack נרשם שהפלטפורמה לא נטענת לחלק מהמשתמשים • החברה מעדכנת כי היא "רואה סימני שיפור", וכי היא עדיין עוקבת אחר המצב

סלאק / צילום: Shutterstock
סלאק / צילום: Shutterstock

תוכנת Slack, הנפוצה בקרב חברות הייטק רבות בישראל, מתמודדת בשעה זו עם תקלות בשירותיה ברחבי העולם. משתמשים מדווחים שהם לא מצליחים לקבל ולשלוח הודעות, נתקלים בזמני טעינה ארוכים, ניתוקים וחוסר הצלחה לגשת לפלטפורמה באופן כללי. גם בשירות Down Detector אנשים מדווחים על תקלות, לצד משתמשים המדווחים שהם מצליחים להתחבר ולשלוח הודעות עדיין.

בשעה זו החברה מעדכנת כי היא "רואה סימני שיפור". על פי הודעת החברה, "אנא נסו לטעון מחדש את Slack ואם לא, אז איפסו את המטמון", נכתב בהודעה. החברה עדיין עוקבת אחר המצב, והיא תעדכן כשהבעיה תיפתר במלואה.

מוקדם יותר החברה עדכנה בחשבון הטוויטר "Slack Status" כי ישנן תקלות בזירה. "ייתכן שחלק מהלקוחות חווים בעיות בטעינה. אנחנו נספק עדכון סטטוס ברגע שיהיה לנו מידע, אנו מצטערים על ההפרעה", נכתב.

בעמוד הסטטוס ב-Slack נכתב הפלטפורמה לא נטענת עבור חלק מהמשתמשים ולפיו הבעיות התחילו ב16:25 שעון ישראל.

כאמור, סלאק זו מערכת המשמשת לתקשורת בין ארגונית. תומר לוי, מייסד שותף ומנכ"ל חברת Logz.io, שפיתחה תוכנה לזיהוי ואיתור תקלות במערכות ארגוניות מבוססות ענן מסביר את המשמעות של התקלה: "כדי לדמיין את החשיבות של סלאק בעולם המודרני בו עבודה מהבית נהייתה חלק בלתי נפרד ממנו, נדמיין משרד בו נעלו את כולם בחדרים, בלי דלת או חלון, והם צריכים להמשיך לעבוד יחד ולתקשר רק באמצעות מיילים. זהו כלי מאוד מרכזי, גם מערכות קריטיות שמשמשות צוותי מערכות בריאות, חשמל, משתמשים במערכת זו - מה שגרם לעובדיהם לעצור בביצוע עבודתם".

לוי מסביר שגם במקרה הזה, העובדה שיש שתי תוכנות מובילות בתחום יכולה להיות הרסנית. "כשיש תקלה מהסוג הזה, המשמעות היא מיליוני עובדים שהופכים הרבה פחות פרודוקטיביים, מה שגורם לנזק גדול מאוד. מרתק לראות השפעה של מערכות כאלו על העולם". לוי אף ניסה לשער מהו מקור התקלה. "בדרך כלל תקלות כאלו נובעות מעומס, עדכון תוכנה, לפעמים גם נגרמות מהתקפת סייבר או בעיית חומרה. מהניסיון שלנו עם אלפי ארגונים, העניין ככל הנראה נובע מעדכון תוכנה וטעות באחד התהליכים שגרמו לבעיה הזו".

בתחילת השנה שעברה Slack חוותה תקלה של שלוש שעות שהשפיעה על מיליוני משתמשיה. בעבר דווח עד כמה תקלות ובעיות כאלו יכולות לפגוע במניית החברה ובהכנסות: בשנת 2019 נרשמה פגיעה של 8.2 מיליון דולר בהכנסות החברה בגלל שיבושים בשירות, שהובילו לזיכויים ללקוחות. המניה ירדה ב-14% בספטמבר באותה שנה.

חברת Salesforce רכשה את Slack תמורת 27.7 מיליארד דולר בשנת 2021.