הדירקטוריון אישר: יאיר קפלן מונה למנכ"ל בנק ירושלים

קפלן מכהן כיום בין היתר כדח"צ בחברת הפנסיה של הראל והוא מתמחה בתחום ההשקעות • הוא יחליף את גיל טופז שביקש לאחרונה לעזוב את התפקיד לאחר 6 שנים

יאיר קפלן, מנכ''ל בנק ירושלים / צילום: סיון פרג'
יאיר קפלן, מנכ''ל בנק ירושלים / צילום: סיון פרג'

יאיר קפלן מונה לתפקיד מנכ"ל בנק ירושלים. דירקטוריון הבנק אישר היום (ה') את המינוי וקפלן יחליף את גיל טופז אשר הודיע על רצונו לסיים את התפקיד בתחילת השנה. המינוי כפוף לאישור בנק ישראל.

לקפלן ניסיון ניהולי בכיר של למעלה מ-25 שנה במגזר הפיננסי, הבנקאי והחוץ בנקאי -במגוון רחב של תפקידים בעולמות האשראי העסקי והצרכני, ניהול מערכות תשלומים, מימון נדל"ן והשקעות. הוא מכהן כיום כחבר ועדת אשראי עליונה של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, משמש כדח"צ בהראל פנסיה וגמל וכן בתפקיד יו"ר, דירקטור וחבר ועדת השקעות בקרנות אשראי מובילות ובגופים פיננסים.

בתפקידו הקודם, כיהן קפלן כסמנכ"ל בכיר ומנהל ההשקעות הראשי של הכשרה ביטוח במסגרתו, בין היתר, פיתח את תחום ההשקעות האלטרנטיביות והקים את מערך לווי הבנייה וערבויות המכר של החברה. לפני כן, כיהן יאיר כמנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה והנדסה, כסמנכ"ל בכיר וראש אגף עסקים ואשראי בחברת כאל, כמנכ"ל כלל מימון קרדיט ומנהל האשראי של קבוצת כלל ביטוח, סגן נשיא בחטיבה העסקית בסיטיבנק ישראל וכראש צוות וסגן ממונה על הרישוי בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

לאחרונה, כאחת הפעולות האחרונות של המנכ"ל הקודם, חתם בנק ירושלים על עסקה להקמת חברה בת שהיא תאגיד עזר בנקאי יחד עם חברת הביטוח הפניקס. פעילות החברה ממוקדת באשראי צרכני בדרך של רכישת אשראי הניתן לציבור באמצעות מערך האשראי של בנק ירושלים, או בדרך של שיתופי פעולה ורכישת תיקים. במסגרת המהלך האסטרטגי, 95% מתיק האשראי הצרכני הקיים בבנק ירושלים יועבר לחברה הבת ובנוסף נבחנת האפשרות להעביר לה תיקי משכנתאות של הבנק.

בנק ירושלים יקצה לחברת הביטוח הפניקס 20% ממניות החברה הבת תמורת הזרמת הון לתוכה. תיק האשראי הצרכני צפוי לגדול ויתכן גם שיגוון לאשראי לרכב, נקודות מכירה ומקטעים נוספים בסיכון נמוך יותר.

על פי הערכות בנק ירושלים, בסיס ההון בבנק יגדל בכ-70 מיליון שקל מההון שיוזרם לתוך החברה, מזה 32 מיליון שקל חלק המיעוט. כלומר, תירשם בבנק פרמיה בסך של כ-38 מיליון שקל. ההון הנוסף יופנה למימוש אפשרויות צמיחה באשראי. הגדלת ההון ממקור חיצוני תאפשר לבנק להפנות הון ומשאבים מהרווחיות העתידית להמשך פיתוח קווי העסקים של הבנק, קיימים או חדשים, ובכך לגוון עוד את עסקי הבנק.