עמר בר-לב: הפשיעה בחברה הערבית היא תוצאה של פערים ואי-שוויון

השר לביטחון הפנים אמר בכנס ברהט כי "הפשיעה בחברה הערבית היא תוצאה של אי-שוויון ושל הפערים לעומת החברה היהודית" • בפברואר האחרון, בין היתר, נעצרו 54 סוחרי סמים, ונתפסו יותר מ-135 אקדחים, מעל ל-30 רובי M16 וכ-24 רובי קלאצ׳ניקוב

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב / צילום: המשרד לביטחון פנים
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב / צילום: המשרד לביטחון פנים

 השר לביטחון הפנים עמר בר-לב נאם היום (ג') בכנס בנושא האלימות בחברה הערבית, שהתקיים בעיר רהט. בר-לב אמר בכנס: "כולנו יודעים שהפשיעה היא אך ורק סימפטום של וירוס, וירוס אי-השוויון, של הפערים המתרחבים בין המגזר היהודי לערבי במדינת ישראל. ובכל מקום שיש בו פערים, גדל התסכול; ובמקום שיש תסכול, מתפתח כעס; ובמקום שיש כעס, מתפתחת פשיעה.

"טיפול בסימפטום ללא ריפוי מוחלט של גוף החולה יוביל לכך שכל פתרון שנשיג במשרד לביטחון הפנים לא יהיה שלם. אחרי שנים רבות מדי, סוף-סוף הממשלה שלנו מציעה טיפול הולם. לא רק בפשיעה כי אם גם בפערים, והרבה בזכותו של ח"כ מנסור עבאס. ממשלת ישראל הציגה ומממשת את התוכנית להשקעה של 30 מיליארד שקל בחומש לצמצום אותם פערים".

לדברי בר-לב, בפברואר האחרון נעצרו בחברה הערבית מעל 150 חשודים באירועי ירי והחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים. כמו כן, נעצרו 54 סוחרי סמים, ונתפסו יותר מ-135 אקדחים, מעל ל-30 רובי M16 וכ-24 רובי קלאצ'ניקוב. נעצרו עד תום ההליכים יותר מ-70% מיעדי הפשע המרכזיים שסימנה המשטרה, ובראשם ראש משפחת הפשע נאסר ח'רירי מטייבה שהסגיר את עצמו למשטרה שלשום. בנוסף, סוכלו שלושה אירועי הברחה משמעותיים מירדן. כמו כן, נתפסו 11 מטעני חבלה מוכנים להפעלה.

בר-לב הדגיש את הישגי המשטרה וציין עוד כי "תפסנו ועיקלנו מאות מיליוני שקלים, רכבי יוקרה, חממות קנאביס ועוד ועוד. בארבעת החודשים האחרונים ירד מספר אירועי הירי ב-40%. בספטמבר האחרון עמד מספר קורבנות הרצח בחברה הערבית על 16 בני אדם בלבד. בינואר השנה מספר אירועי הרצח ירד ל-7, ובפברואר ל-6 - ירידה דרמטית לשליש תוך פחות מחצי שנה. אם משווים לתקופה של לפני שנה, בינואר 21 היו 12 מקרי רצח בחברה הערבית, והשנה 7 בלבד".