משרד התקשורת מעכב את פרסום תוצאות המכרז לפריסת סיבים בפריפריה

הסיבה: שגיאות בהגשת ההצעות ע"י חלק מהמתמודדים במכרז, שמחייבות בדיקה

פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

משרד התקשורת מעכב את פרסום תוצאות המכרזים לפריסת סיבים אופטיים באזורי התמרוץ, וזאת לאחר שהתגלו שגיאות בהגשת ההצעות על-ידי חלק מהמתמודדים.

בעקבות פניות של מתמודדים לקבלת הבהרות, הוציא המשרד הודעה המאשרת כי התגלו טעיות בהליך הגשת ההצעות בשלב התיחור הכספי של המכרז ובדיקה של הנושא. בשבוע הבא המשרד צפוי לפרסם את התוצאות גם לגבי הזוכים באזורים החופפים שבהם הוגשו הצעות.

המכרז בנוי באופן כזה שהזוכים בו הם אלה שהגישו את ההצעות הנמוכות ביותר לקבל תמריץ כספי לפריסת סיבים אופטיים. מדובר על אזורים שהוגדרו כאזורי תמרוץ, לאחר שבזק ויתרה על הפריסה בהם.

הכספים בהיקף של כ-80 מיליון שקל הצטברו בקרן ייעודית הממומנת על-ידי מפעילי התקשורת שמשלמים חצי אחוז מהכנסותיהם בשנה. משרד התקשורת מעריך כי המכרזים הנוכחיים יביאו לפריסה של כ-80 אלף משקי בית מתוך כ-500 אלף משקי בית שמיועדים לפריסה באזורי התמרוץ.

משרד התקשורת פועל להגדלת תקציב הקרן דרך תקציבים ממשרד האוצר, אך באוצר ישנה התנגדות חריפה לכך, והמאבק בין המשרדים לא נגמר. המטרה של משרד התקשורת היא להאיץ את הפריסה, וזאת מפני שמשקי הבית שלא נפרסים הם ברובם במגזר הערבי והחרדי, בעוד שהמגזר היהודי נהנה מפריסה ומתחרות מואצת.