מנכ"ל אימפרבה ישראל חושב שירושלים קדושה, אבל לא בגלל הכותל

הפודקאסט שהוא אוהב על המהפכה הלשונית, ההרצאה שגרמה לו להאמין עוד יותר בעבודת צוות, המסעדות הקדושות מבחינתו, ומה גורם לו לרחף - ולצלול • 5 ההמלצות של מנכ"ל אימפרבה משה ליפסקר

משה ליפסקר. מנכ''ל אימפרבה ישראל / צילום: יח''צ
משה ליפסקר. מנכ''ל אימפרבה ישראל / צילום: יח''צ

משה ליפסקר (51), נשוי + 5, גר במושב נחושה. מכהן כמנכ"ל אימפרבה ישראל מאז 2019 ובשנה וחצי האחרונות כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח באימפרבה העולמית. לפני כן שימש בתפקידי ניהול בחברות סלברייט ופוליקום. אוהב לקרוא ולטייל

1. ספר ניהול

The Speed of Trust, סטיבן מ.ר. קובי
הספר טוען שהתנאי להתקדמות עסקית הוא אמון. במציאות שבה הסביבה העסקית אגרסיבית ובלתי מתפשרת, ראוי וחשוב לקיים עם העובדים מערכת יחסים בגובה העיניים, ולא לשכוח שהם שהביאו אותנו למקום שהגענו אליו. החיבור מתאפשר בזכות האמון.

2. אפליקציה

TED
אני מקפיד לשמוע כמה הרצאות בשבוע. זה מופלא בעיניי שיש לאנשים רעיונות שיכולים לשנות את פני העתיד, ושהם מזקקים אותם לאמירה בהירה, חדה, מהירה ופשוטה. הרצאה שאהבתי במיוחד היא Forget the Pecking Order at Work, שבה מרגרט הפרנן מפריכה את האידיליה של מודל הכוכב. לפי המודל, שארגונים רבים מאמצים, הערך הוא סביב כוכב עולה אחד, אך מחקרים מראים שהארגונים המוצלחים ביותר הם דווקא אלה שיודעים להניע עבודת צוות.

3. פודקאסט

קיצור תולדות האנושות, יובל נח הררי
בפקקים בנסיעות היומיות שלי למשרד גיליתי את הפודקאסט הנהדר הזה, שמסכם את ההיסטוריה משחר האנושות ועד היום, ומתמקד במהפכות שהניעו את האבולוציה ובאופן שבו בני האדם השתלטו על העולם. פרק שאהבתי במיוחד נוגע למהפכה הלשונית.

4. אוכל

שוק מחנה יהודה
ירושלים היא עיר קסומה, יש בה קטבים בתרבות, דת, לאום, ומנגד מרקם חיים משותף מדהים. כך גם בעולם הקולינרי. אותו מרקם משותף נמצא בשוק מחנה יהודה, במסעדות כמו סטקיית חצות או סימה. אלה מבחינתי המקומות הבאמת קדושים בירושלים.

5. טיפ ניהולי

לרחף מלמעלה ולעתים לצלול למטה
כדי להיות מנהל משפיע צריך לייצר מצב שבו אפשר לראות את תמונת המאקרו והמיקרו בו־זמנית; התמונה הגדולה הכרחית ליצירת אסטרטגיה נכונה, אבל חשובה גם הגישה לפרטים הקטנים בכל רגע נתון. בשביל להצליח בזה מנהל צריך רוב הזמן לרחף מלמעלה, וברגע שיש צורך או הזדמנות לצלול למטה, לעשות מה שצריך ומיד לעלות בחזרה.