אזהרת הרווח קילפה שליש משווי עדיקה; מניית האופנה חזרה לשפל משבר הקורונה

קמעונאית האופנה דיווחה אמש לבורסה כי בעקבות פגיעה במלאי ובמכירות, ההפסד הצפוי לחברה בדוחות הרבעוניים השנתיים הקרובים יעמוד על 53-56 מיליון שקל • עוד דיווחה עדיקה כי להערכתה, היקף המכירות לשנת 2021 יעמוד על כ-181 מיליון שקל, לעומת 193 מיליון שקל בשנת 2020

חנות עדיקה בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: ערן סלם יח''צ
חנות עדיקה בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: ערן סלם יח''צ

מניית עדיקה  צוללת בכ-30%היום (ב'), למחיר המשקף לחברת האופנה שווי של פחות מ-60 מיליון שקל. בשנה האחרונה איבדה מניית עדיקה כמעט 90% משוויה, והיא נסחרת במחיר דומה לזה שאליו נפלה בשיא משבר הקורונה במרץ 2020. 

הטריגר לירידה היומית החדה היה אזהרת רווח חריפה שפרסמה קמעונאית האופנה המקוונת, שבניהולם של שי עמיר (ממלא-מקום המנכ"ל) ואייל גרינברג (יו"ר), ביחס לתוצאותיה הצפויות ברבעון הרביעי של 2021 והשנה כולה.

עדיקה, בשליטתה של קבוצת האופנה גולף , מעריכה כי המכירות השנתיות ב-2021 יעמדו על כ-181 מיליון שקל לעומת כ-193 מיליון שקל ב-2020; וכי מכירות הרבעון הרביעי יעמדו על כ- 43 מיליון שקל בלבד, לעומת כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.

"כמו כן, החברה מעריכה כי ההפסד לשנת 2021 צפוי להסתכם בכ-53 עד 56 מיליון שקל (לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל בשנת 2020, ש"ס), וכי ההפסד לרבעון הרביעי ב-2021 יעמוד על כ-25 עד 28 מיליון שקל (לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020, ש"ס)", נכתב בדיווח.

"בוחנת חלופות אסטרטגיות העומדות לרשותה"

"להערכת החברה, השינויים העיקריים בתוצאותיה ברבעון הרביעי נובעים
מהפרשה לירידת ערך מלאי, ירידה בשיעור הרווח הגולמי בשל מכירה במחירים נמוכים מהרגיל, סיום הסכם השירותים בין החברה לבין גולף ומהפרשות לירידת ערך נכסים". עוד נכתב בדיווח כי "החברה בוחנת את החלופות האסטרטגיות העומדות לרשותה בשים לב לאמור לעיל".

עדיקה, שמוחזקת ב-60% על-ידי קבוצת גולף, עוסקת בעיצוב, קניינות, שיווק והפצה של פרטי אופנה לרבות מוצרי הלבשה, מוצרי הנעלה ומוצרי אופנת בית תחת המותג Adika וכן בשיווק והפצה של מותגים בינלאומיים נוספים. החברה מפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת וחנויות פיזיות.

בשנים האחרונות עברה החברה מספר תהפוכות ועזיבות של בכירים רבים. כך, באפריל 2020 עזב את החברה בטריקת דלת המייסד דדי שוורצברג, לא לפני שהפנה טענות קשות כלפי החברה-האם גולף ובעלת השליטה בה כלל תעשיות, ובמאי אשתקד עזב מי שמונה כמנכ"ל במקומו, רועי הסל.