מתעצמת בסיוע אנרגיה סולארית: תדיראן מכוונת למכירות של מעל 2 מיליארד שקל ב-2022

חברת המזגנים מציגה זינוק של עשרות אחוזים בהכנסות וברווח הנקי, שעמד אשתקד על 134 מיליון שקל • המנכ"ל ובעל השליטה ממרוד: "תחום האנרגיה יהווה 50% מפעילות החברה"

משה ממרוד, בעלי תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, בעלי תדיראן / צילום: סיון פרג'

חברת המזגנים תדיראן גרופ ממשיכה להציג תוצאות כספיות חזקות. בשנת 2021 צמחו הכנסות החברה ב-46% ל-1.45 מיליארד שקל ולהערכת ההנהלה תימשך הצמיחה גם בשנה הנוכחית, עם הכנסות של מעל 2 מיליארד שקל.

יעד זה, אותו ציפתה החברה להשיג רק ב-2025, משקף צמיחה חזויה של יותר מ- 38% בשנה הנוכחית, בין השאר בזכות רכישת פעילויות בתחומי ציוד לאנרגיה הסולארית בהשקעה של מאות מיליוני שקלים שבוצעה בשנתיים האחרונות.

גם הצמיחה בהכנסות 2021 נבעה ברובה מאיחוד לראשונה של הפעילות הסולארית, שמרוכזת תחת החברה הבת תדיראן סולאר. במהלך 2021 רכשה תדיראן את השליטה (75%) בחברת אלירן סולאר, ובהמשך רכשה גם את אביאם מערכות הישראלית ואת VP סולאר האיטלקית.

הרווח הנקי של תדיראן אשתקד עמד על 134 מיליון שקל, זינוק 33% לעומת 2020. ברבעון הרביעי צמח הרווח הנקי לבעלי המניות ב-81% ל-29 מיליון שקל, בד בבד עם זינוק של 86% בהכנסות הרבעונויות ל-371 מיליון שקל.

לדברי משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן גרופ ובעל השליטה, "אנו מסכמים שנת שיא, שבמהלכה הרחבנו משמעותית את פעילותנו לתחומים נוספים בעולם האנרגיה המתחדשת. הקמנו בתוך כשנה זרוע אנרגיה גדולה, אשר תתרחב להערכתנו לכ-50% מפעילות הקבוצה.

"אנו מאמינים כי פעילות זו תמשיך במגמת הצמיחה המשמעותית לצד המשך הגידול בפעילות הליבה בתחום המיזוג, ומקדימים בשלוש שנים את היעד המקורי שנקבע במסגרת התוכנית האסטרטגית של שנת 2020 - להביא את תדיראן למכירות של מעל ל-2 מיליארד שקל בשנת 2025. אנו מעריכים שיעד זה יושג כבר בשנת 2022".

 
  

"בוחנים השקעות בארץ ובחו"ל"

בשנת 2021 הניבה פעילות האנרגיה המתחדשת של תדיראן גרופ  הכנסות של 438 מיליון שקל, אשר היוו כ-30% מסך הכנסות הקבוצה. להערכת הנהלת החברה, בשנת 2022 צפויה פעילות האנרגיה המתחדשת להתרחב ל-50% מסך ההכנסות.

בינתיים, פעילות מוצרי הצריכה (בעיקר מזגנים) הניבה הכנסות של כ-1 מיליארד שקל ב-2021, כלומר כ-70% מסך הכנסות החברה. לדברי ממרוד, "אנו פועלים להמשך מימוש התוכנית האסטרטגית גם בתחום המזגנים, תוך בחינת מגוון שיתופי פעולה והשקעות בארץ ובחו"ל בפעילויות השונות".

תדיראן גרופ עוסקת בעיקר ביבוא, ייצור, שיווק, הפצה, ומכירה של מזגני אוויר ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, וכן עוסקת הקבוצה במתן שירותי אחריות ותחזוקה למוצרים אלו. החל משנת 2021 עוסקת החברה כאמור כם בתחום האנרגיה, ובכלל זאת בתכנון, עיבוד, הפצה וסחר של מוצרים ופתרונות למערכות סולאריות.

התחום הסולארי כולל כיום הפצה ומכירה של פאנלים סולאריים מתוצרת JINKO ושל מערכות אופטימיזציה (ממירים ואופטימיזרים) מתוצרת סולאראדג', לצד יבוא חומרי גלם ועיבוד בישראל. כמו כן, כולל תחום זה גם חברת אביאם שעוסקת בהפצה ומכירה של מערכות UPS (אל-פסק), ספקי כוח מיוחדים וסוללות לאגירת חשמל ללקוחות ביתיים, מסחריים ומוסדיים.

תחלק דיבידנד של כ-34 מיליון שקל

הצמיחה ברווח הנקי ברבעון הרביעי, מיוחסת כאמור לצמיחה החדה בהכנסות והן להכרה ברווח מעליית ערך בהשקעה בקרן Southern Israel Bridging Fund Two ולאיחוד לראשונה של תוצאות תדיראן סולאר ואביאם.

במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה החברה כי תחלק במהלך החודש הנוכחי דיבידנד של כ-34 מיליון שקל לבעלי מניותיה. בסך הכל הכריזה תדיראן גרופ על דיבידנדים של כ-67 מיליון שקל בגין רווחי 2021, המהווים כ-50% מהרווח הנקי של החברה בשנת 2021 לבעלי המניות.

תדריאן נסחרת בבורסה לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה תשואה של כ-500% בשלוש השנים האחרונות. בעל השליטה ממרוד מחזיק ב-64.4% ממניות החברה בשווי של 2.5 מיליארד שקל.

בראיון שהעניק לאחרונה לגלובס התייחס ממרוד לזינוק בשווי החברה ולשאלה האם יפעל לממש חלק מהחזקותיו: "אני לא חושב שערכי המניה של תדיראן גבוהים ביחס לאיפה שהעסקים שלנו נמצאים. במבט קדימה אני רואה מספרים מאוד חזקים בשנים הבאות ומשוכנע שמי שיתחבר לחברה יראה שוויים נאים.

"כשהגענו לשווי של 1 מיליארד שקל אמרו לי 'כדאי לך לממש, זה לא יחזור'. אמרתי אז, מה פתאום, ואותו דבר היה כשהחברה הגיעה לשווי של 2 ו-3 מיליארד שקל, ועכשיו היא בכמעט 4 מיליארד שקל".