סמסונג S22 אולטרה: אנדרואיד איכותי עם קצת נוסטלגיה

סמסונג הכריזה על שלושה מכשירי גלקסי חדשים, הדגם הרגיל S22, דגם ה-S22+ ודגם ה-S22 Ultra • גלובס בדק איך חידשה סמסונג בגלקסי החדש, מה ההבדלים בין הדגמים, ואילו בשורות מביא איתו האולטרה החדש

סדרת S22 של סמסונג / צילום: Shutterstock, Framesira
סדרת S22 של סמסונג / צילום: Shutterstock, Framesira

ענקית החומרה הקוריאנית, סמסונג, עשתה מה שהיא עושה כמו בכל שנה, אבל הפעם עם טוויסט: היא הכריזה על שלושה מכשירי גלקסי חדשים, הדגם הרגיל S22, דגם ה-S22+ ודגם ה-S22 Ultra. זה מהלך שקורה אצל המתחרות שלה - גם אפל משיקה מכשירי דגל בגדלים שונים, עם תצוגה שונה ועם שינויים במצלמה בין הדגמים, אבל הפעם סמסונג עשתה מהלך מבריק שמתבטא במוצר.

עד כה, לחברה היה מכשיר בשם Galaxy Note שאפיין אותו לרוב המסך הגדול והעט המובנה. בגלל בעיות אספקה והמחסור בשבבים ובמהלך שיווקי נכון, סמסונג החליטה לשלב את הטכנולוגיות של ה-Note ב-Ultra החדש. קל להכתיר את המכשיר הזה בקלות כאחד הסמארטפונים הטובים ביותר שיש כיום, אבל למעט העט החדש המובנה, המכשיר דומה במיוחד לדור הקודם עם השיפורים המתבקשים.

המסך של המכשיר מסוג Dynamic AMOLED 2X , בגודל 6.8 אינץ' ברזולוציית QHD +, ועם בהירות שיא של 1,750 ניטים, זה אומר שאפשר לראות סרטון בחוץ עם קרני שמש ישירות וזה לא פוגע בתצוגה. החברה שילבה טכנולוגיית ה-Vision booster בשביל להתאים את בהירות המסך במהלך היום, וזה אכן מורגש. קצב ריענון עומד על 120 הרץ עם תמיכה בטכנולוגיה שתתאים את קצב הרענון על פי השימוש שלכם, כך שזה אמור לחסוך בסוללה. ובתחושה הכוללת, המסך המאסיבי והצבע הרווי - לא צריך להתעמק יותר מדי כדי לראות שהתצוגה נראית פשוט טובה.

משחקים רצים על המכשיר נהדר, יש חידושים במצלמה

כיאה למכשיר הדגל שעולה הכי הרבה מבין כל הסדרה שהושקה, הביצועים חייבים להיות גבוהים ומשופרים. המכשיר בעל מעבד Snapdragon 8 Gen 1 החדש של חברת קוואלקום עם זיכרון הרצה 12GB RAM וזיכרון אחסון עומד על 256GB (יש כמובן יותר בדגמים יותר משופרים שיעלו יותר). המכשיר רץ חלק כמובן, ויודע להתאים את עצמו למה שהוא צריך לעשות. משחקים רצים על המכשיר נהדר, בשימוש רגיל לא פגשתי בתקלות וזה סטנדרטי. מה שכן, המכשיר מתחמם מעט בזמן משימות סופר אינטנסיביות (כמו משחק מאוד כבד), אבל זה בסך הכל הגיוני.

העיצוב של המכשיר הוא עיגולי יותר, כך שזה יכול לסייע קצת יותר בתחושת האחיזה. חשוב להגיד שבגלל שהמכשיר מאוד גדול, זו תהיה מעמסה למי שיש לו יד קטנה ולא יוכל להחזיק את זה ביד אחת. ובכלל, אני פחות מחבב את המכשירים הענקיים ואת העובדה שאני לא יכול להגיע עם האגודל שלי לפינה הקיצונית במכשיר.

מבחינת המצלמה, המפרט די דומה לאולטרה של שנה שעברה. במכשיר יש מערך צילום מרובע, מצלמה אולטרה רחבה של 12MP, מצלמה רחבה של 108MP, ושני חיישני טלפוטו של 10MP, אחד מהם עם זום אופטי פי שלושה ואחד עם זום אופטי פי עשרה. בחלק הקדמי יש חיישן של 40 MP לצילום סלפי. למעשה סמסונג חיזקה את התוכנה, כמו קליטת אור ונתונים רבה יותר ובינה מלאכותית משפורת: לדוגמה, מצב הדיוקן (Portrait) מצליח כעת לזהות גם פרטים קטנים שיכולים אולי לברוח, כמו טיפה שיוצאת מגבולות עלה ועוד. לטעמי, הצילום בתאורה פחותה שופר, התמונה קצת יותר מפורטות וקצת פחות מטושטשות.

למעשה, קל להכתיר את המצלמה הזו כבין המצלמות הטובות שנמצאות בשוק היום. לא הכי טובה, אבל ללא ספק היא מספקת תמונות חדות, צבעים חיים ורווים וזה פשוט תענוג. מה שכן, יש לי שני חסרונות להגיד כאן: הראשון - החיישנים בולטים החוצה בלי איזו "מדרגה" שתצמצם שטח פנים (בדומה לאייפונים החדשים). המרווח בין החיישנים למעשה צובר לכלוך ומוך, וזה די שיגע אותי. השני - "Space Zoom" של פי 100 שיש במכשיר. אתם יכולים להגדיל לזום כ"כ גבוה, שאי אפשר שלא להגדיר את זה ככלי ריגול. עמדתי בבניין והפעלתי את הכלי אל עבר המדרכה או הדשא, והצלחתי לראות פרטים שאני לא אמור לראות. חשוב להגיד שככל שמגדילים יותר מאבדים גם איכות בתמונה וזה קצת יותר מפוקסל, אבל יכולתי לעקוב אחרי דברים יותר מדי רחוקים. אז מצד אחד זה גימיק מגניב, אבל מצד שני זו יכולת שלא צריכה להיות במכשיר. לצד זאת, למכשיר יש זום של פי 10 ופי 30, שם כבר התמונות טובות יותר.

ובכל זאת יש בשורות

אם מדברים על הבשורות של המכשיר, זה הצילום המשמעותי והשיפורים בביצועים. אבל יש עוד בשורה שהופכת את המכשיר ליורשו של ה-Note, עט S Pen מובנה. בהשקה, סמסונג אמרה שזמן השהייה של הסטיילוס בעת שימוש נמוך ב-70% כעת, מה שיגרום לכם להרגיש הרבה יותר טבעי. ואם לומר את האמת - השימוש היה חלק ומהיר, וזו הייתה חוויה טובה וכיפית. אין ספק שממשקי המגע של החוד עם המכשיר נותנים תחושה טובה. אממה? לא רק שמדובר בעולם שלא כל-כך מדבר אליי, גם הסיילוס היה קטן לטעמי. לי יש ידיים לא קטנות, וכשהחזקתי אותו הייתי צריך לקמץ את כף היד כדי להשתמש בו. קצת כמו עיפרון שחודד יותר מדי ובלי קשר הוא דק מדי? אז כזה.

נקודה חשובה במיוחד היא הסוללה. לרוב, אנשים שרוכשים מכשירים מהסוג הזה ובתג המחיר הזה, רוצים לקבל מכשיר שיחזיק להם ליותר מיום וחצי של שימוש, כי הם משתמשים באפליקציות אינטנסיביות ובהירות גבוהה. למכשיר יש סוללה בקיבולת של5,000 מיליאמפר לשעה, ובתצורה הזו אכן זה אמור להחזיק ליותר מיום וחצי של שימוש. אבל גם כאן, זה קרה לי כשהשתמשתי עם בהירות נמוכה ולא הפעלתי יישומים כבדים. בשימוש כבד יותר, הסוללה הייתה מגיעה לסופה כבר בתום היום הראשון אחרי הטעינה.

המכשיר תומך בטעינה מהירה של 45W, בתוך 50 דקות הסוללה תיטען במלואה. בנוסף, המכשיר תומך בטעינה אלחוטית של עד 15W, כך שמעל לשעתיים ייקח לכם להטעין את הסוללה עד הסוף. בעיניי זו סוללה לא מספיק טובה ביחס למה שקורה כאן. משתמשי ה-Note (ועכשיו זה כבר Ultra) לרוב צריכים מכשירים אינטנסיביים יותר, כאלו שמשתמשים בתוכנות עריכה או משחקים כבדים, ציירים שאוהבים לדרך ועוד. בקופסה לא תקבלו את ראש המטען, ואתם תצטרכו לרכוש בעוד הוצאה נוספת - שזו גישה שיש גם אצל אפל ואני חייב להודות שזה עדיין מכעיס.

מורגש היטב ביד וגם בכיס

המכשיר שוקל 229 גרם, כך שהוא מורגש היטב ביד וגם בכיס. המכשיר, כולל העט, עמיד בפני אבק ומים בתקן IP68. למכשיר יש חיישן טביעת אצבע מובנה בתוך המסך שעושה עבודה נהדרת, לצד גם זיהוי פנים שאפשר להפעיל, כך שאם אתם עם מסיכה אז תוכלו לעשות את טביעת האצבע וכן הלאה.

בשורה התחתונה, זה מכשיר מוצלח במיוחד, אם כי אפשר להגיד יותר מדי. המפרט כאן אדיר, וצריך להגיד שאם מסתכלים בצורה יבשה על ה-S22+ שיצא יחד איתו, המפרט דומה למעט העט המובנה, גודל המסך ועדשת טלפוטו נוספת. אם אלו שלושה דברים שאתם לא הכי צריכים, אולי שווה לכם לעצור בפלוס. ובכל זאת, אם אתם רוצים מכשיר עם מפרט משמעותי, חווית שימוש טובה וצבעים מוציאי עיניים, אבל גם במחיר כל-כך גבוה, ה-Ultra החדש של סמסונג שעולה בישראל החל מ-4,800 שקלים יכול להיות מכשיר שמתאים עבורכם. בטח ובטח אם חיכיתם ל-Note כל-כך הרבה, הנה התשובה של סמסונג עבורכם.

***גילוי מלא: חברת סמסונג שלחה לנו את המכשיר לסקירה