אחרי זינוק של פי 5 במכירות בשנה, דאטה ריילס מגייסת 50 מיליון דולר

דאטה ריילס, שנבחר לסטארט-אפ המבטיח של גלובס ב-2021, מתקרב לקצב הכנסות של 10 מיליון דולר • החברה, שמפתחת תוכנה שמשדרגת את העבודה של מחלקות פיננסיות עם אקסל, גייסה לפי שווי גבוה פי שלושה מאשר בגיוס הקודם

דידי גורפינקל, אייל כהן, עודד הר-טל, מייסדי datarails / צילום: שני צידקיהו
דידי גורפינקל, אייל כהן, עודד הר-טל, מייסדי datarails / צילום: שני צידקיהו

הסטארט-אפ דאטה ריילס (DataRails), שמפתח תוכנה לשדרוג העבודה של מחלקות פיננסיות בארגונים בינוניים עם אקסל, הודיע היום (ה') על גיוס 50 מיליון דולר. הגיוס הובל על-ידי קרן קומרה קפיטל הישראלית ובהשתתפות כלל טק ,La Maison Partners והמשקיעים הקיימים הכוללים את קרן ורטקס, אורן זאב, קרן וינטאג' וקרן Innovation Endeavors. כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה מאז הקמתה 105 מיליון דולר, והיא מעסיקה 180 עובדים.

בחברה לא מסרו את השווי שבו בוצע הגיוס, אך לגלובס נודע כי הוא גבוה פי שלושה מהשווי בסבב האחרון שלה ביוני שנה שעברה. בסך-הכול קפץ השווי של דאטה ריילס פי תשעה בשנה האחרונה.

עם זאת, דאטה ריילס עדיין אינה חד-קרן עם שווי של מעל מיליארד דולר. במהלך 2021 המכירות של דאטה ריילס עלו ב-400%, ולפי הערכות הן מתקרבות ל-10 מיליון דולר במונחי ARR (הכנסות חוזרות שנתיות).

דאטה ריילס הוקמה ב-2015 על-ידי דידי גורפינקל (מנכ"ל החברה ובעבר דירקטור בסיסקו), אייל כהן (אחד ממייסדי חברת ווקמי הישראלית וכיום סמנכ"ל התפעול בדאטה ריילס) ועודד הר-טל (איש פיתוח ותיק וכיום סמנכ"ל הטכנולוגיות). בארבע השנים הראשונות החברה עברה מספר שינויי כיוון עסקים סביב העיסוק באקסל, מזיהוי שינויים בגיליונות אקסל, דרך תוכנה לציות עבור בנקים וחברות ביטוח ועד לפיצוח ב-2020 כשהשיקה את המוצר הנוכחי. 

עובדי חברת דאטה ריילס / צילום: פלג אלקלעי
 עובדי חברת דאטה ריילס / צילום: פלג אלקלעי

המוצר הנוכחי של החברה נובע מכך שמחלקות פיננסיות בארגונים בגודל בינוני משתמשות עדיין בתוכנת אקסל הוותיקה כדי להפיק דוחות רווח והפסד, תקציב ותחזיות. במקום לנסות לשכנע את החברות הללו לנטוש את האקסל לטובת תוכנות תכנון וניתוח פיננסי ייעודיות (FP&A), דאטה ריילס מנסה לשדרג את חוויית העבודה שלהן עם האקסל.

המוצר של דאטה ריילס מושך אוטומטית נתונים מהמערכות השונות בארגון למאגר מידע מאוחד בענן. לאחר מכן התוכנה מאפשרת ניתוח בזמן אמת של הנתונים האלה באקסל ומספקת גם דשבורד שמאפשר להציג הכול בצורה ויזואלית ברורה. דאטה ריילס רשמה פטנטים על אלגוריתמים שיודעים לקרוא ולהבין מידע מתוך אקסל ולמזג אותו עם מידע ממערכות אחרות של הארגון כדי ליצור מאגר מאוחד.

בשוק תוכנות תכנון וניתוח הפיננסים (FP&A) פועלים שחקנים כמו אדפטיב פלנינג (Adaptive planning), שנרכשה תמורת 1.5 מיליארד דולר על-ידי Workday ב-2018; אורקל, שרכשה ב-2007 את הייפריון (Hyperion) תמורת 3.3 מיליארד דולר; ו-Anaplan, שנסחרת לפי שווי של 8.8 מיליארד דולר. אולם שחקנים אלה פונים בעיקר לתאגידים גדולים יותר, והפתרונות שלהם פחות מתאימים לארגונים עם מאות עובדים בלבד.

מתחרה קרוב יותר לדאטה ריילס הוא הסטארט-אפ הניו יורקי קיוב (Cube) שמפתח תוכנה לתכנון וניתוח פיננסי לחברות בגודל בינוני. קיוב, שהוקם על-ידי כריסטינה רוס, סמנכ"לית פיננסים בעצמה בעבר, הוא חברה קטנה יותר מאשר דאטה ריילס וגייסה עד היום 19 מיליון דולר. כמו דאטה ריילס, קיוב מחברת מידע מתוך המערכות השונות בארגון ומאפשרת להציג ולעבוד איתו בתוך אקסל. גם Vena Solutions הקנדית, שגייסה עד היום 270 מיליון דולר, מנסה לתעל את האקסל לניתוחים פיננסים.

"כשאנחנו מסתכלים על השוק, אנחנו רואים אוקיינוס כחול, כי ב-80%-85% מהארגונים הקטנים והבינוניים בצפון אמריקה אין תוכנה ייעודית לתכנון וניתוח פיננסים, והם משתמשים באקסל. האקסל תופס תפקיד מאוד מרכזי במחלקה הפיננסית, ממש כמו מערכת הפעלה, ולכן אנחנו שוברים את התחזיות שלנו ומתכוונים להמשיך במלוא הקצב לצמוח", אומר גורפינקל.

למה בעצם לא גייסתם סכום גבוה יותר? גיוס מעל 100 מיליון דולר הפך לסטנדרט כמעט.
גורפינקל: "יכולנו לגייס יותר, והיינו צריכים לעצור הצעות השקעה. רצינו לגייס מצד אחד סכום משמעותי שיאפשר לנו להשקיע בצמיחה, ומצד שני לא לדלל יותר מדי את המשקיעים הקיימים".