קבוצת ההאקרים האיראנית שתקפה את אטרף מכה שוב

בלאק שאדו פרסמה כי פרצה לחברת רובינשטיין תוכנה, המספקת פתרונות תוכנה לשוק היהלומים • אולם לדברי המנכ"לית שושי רובינשטיין הפריצה לא הייתה לשרתי החברה אלא לאחד מלקוחותיה הפועל בבורסה ליהלומים

מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
מתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

קבוצת ההאקרים בלאק שאדו המקושרת לאיראן שוב פרצה לאתר חברה ישראלית. הקבוצה טענה היום (א') בחשבון הטלגרם שלה כי פרצה לחברת רובינשטיין תוכנה (SMBS), שמשרדיה יושבים במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן. מדובר בחברה ותיקה שהוקמה ב-1992 ומספקת פתרונות תוכנה לתעשיית היהלומים.

קבוצת ההאקרים פרסמה בחשבון הטלגרם תמונות של אתר רובינשטיין תוכנה, שירד מהאוויר, בנוסף לצילומי מסך שמגיעים לכאורה ממערכות החברה ואלפי רשומות של לקוחות. בלאק שאדו ידועה כחברה שפרצה בשנה שעברה לשרתי סייברסרב, מפעילת אתר אטרף, ולפני כן הייתה אחראית לפריצה לחברת הביטוח שירביט.

עם זאת, בשיחה עם מנכ"לית רובינשטיין תוכנה, שושי רובינשטיין, היא אמרה לגלובס כי הפריצה לא הייתה בשרתים של החברה ושום מידע מאלו לא דלף, אף שלאורך השבועות האחרונות היו ניסיונות תקיפה מרובים נגדם. לדבריה, הפריצה הייתה בשרת של אחד מלקוחותיה, סוחר יהלומים שיושב בבורסה, ורשימת הלקוחות שפורסמה היא שלו. רובינשטיין הוסיפה כי ההחלטה להוריד את האתר של החברה מהאוויר נבעה מתוך אזהרה שפורסמה בסוף השבוע.

ביום שישי האחרון פרסמה הבורסה ליהלומים הודעת אזהרה לחבריה, לפיה "עקב התרעה דחופה שהתקבלה ממערך הסייבר הלאומי בנוגע למתקפה חריגה וחמורה על חברות היהלומים, המלצתם החד משמעית היא שעל כל מי שברשותו מערכות מחשוב המחוברות לאינטרנט, לנתק אותן מהרשת בסוף השבוע הקרוב".

גילוי מלא. הכתבה עודכנה לאור מידע חדש שהתקבל בנושא.