האייפון לא מזהה אתכם בגלל המסכה? אחרי שנתיים יש פתרון

שנתיים אחרי שהמסכות הפכו לחלק מהשגרה, באפל מצאו איך להתמודד עם האתגרים הטכנולוגי בזיהוי הפנים בסמארטפונים ושחררו עדכון שפותר את הבעיה • מה עוד כולל עדכון מערכת ההפעלה?

אחרי שנתיים, תוכלו לפתוח את האייפון בלי להוריד את המסכה מהפנים / אילוסטרציה: Shutterstock, Jaromir Chalabala
אחרי שנתיים, תוכלו לפתוח את האייפון בלי להוריד את המסכה מהפנים / אילוסטרציה: Shutterstock, Jaromir Chalabala

אחד מהאתגרים הטכנולוגיים שנולדו בשל השימוש הנרחב במסכות בשנתיים האחרונות היה השילוב שלהן עם טכנולוגיות זיהוי פנים בסמארטפונים. כך, משתמשי אייפון שהתרגלו לפתוח בקלות את המכשיר בעזרת טכנולוגיות הזיהוי, לא יכלו לעשות את זה יותר. כעת, אפל מספקת פתרון.

ענקית הטכנולוגיה אפל שחררה אמש את עדכון מערכת ההפעלה החדש, iOS 15.4, עבור מכשירי אייפון. במסגרת העדכון החדש, שעליו פורסם לפני מספר חודשים, משתמשים יוכלו להשתמש בטכנולוגיית זיהוי הפנים של האייפון, ה-Face ID, במקביל לעטיית מסכה. כך יוכלו המשתמשים לפתוח את המכשיר, לשלם בעזרת Apple Pay ועוד מבלי להורידה מהפנים.

כדי לקבל את הפיצ'ר החדש, המכשיר שלכם חייב להיות אייפון 12 ומעלה ועליכם להיכנס להגדרות > כללי > עדכון תוכנה, שם יחכה לכם עדכון גרסה. בעת הפעלת הפיצ'ר, אפל כותבת כי "Face ID פועל בצורה המדויקת ביותר כשהוא מוגדר על זיהוי פנים מלא בלבד. בעת שימוש ב-Face ID כשעוטים מסכה, האייפון יכול לזהות מאפיינים ייחודיים מסביב לעין כדי לאמת אתכם". עם זאת, יש לציין שלעיתים הזיהוי פנים לא מצליח בניסיון הראשון.

לצד הפיצ'ר הזה, ישנם ם אימוג'ים חדשים, קול חדש לסירי ותיקוני תקלות. חוץ מעדכון הגרסה באייפונים, אפל שחררה גם את עדכוני הגרסה לאייפדים ולמאקים, IpadOS 15.4 ו- macOS 12.3, בהתאמה. גם שם יש בשורה, פיצ'ר בשם Universal Control, שיחבר בין אייפד למאק ויאפשר להשתמש באותם עכבר ומקלדת לכל המוצרים המחוברים.