בזכות יום המשפחה והוולנטיין דיי: זר פור יו ולופה מתחזקות בהזמנות האונליין

פברואר אומנם הסתכם בירידה של 10% במספר ההזמנות בישראל, אך עם מבצעים ומוצרים מותאמים הצליחו חברות הפרחים ואלבומי התמונות להגדיל את נפח ההזמנות • עלי אקספרס ממשיכה להוביל בפער, שופרסל בולטת באתרי רשתות האופליין, וזארה מאבדת גובה

מתוך אתר זר פור יו. מתחזקת בהזמנות אונליין / צילום: צילום מסך
מתוך אתר זר פור יו. מתחזקת בהזמנות אונליין / צילום: צילום מסך

חודש פברואר הסתכם אומנם בירידה של כ-10% במספר ההזמנות שביצעו גולשים ישראלים באתרי האונליין, אך הירידה לא נגעה בכל האתרים. מנתוני שופ אנליטיקס, המנטרת מידע על הזמנות ישראלים באונליין, עולה כי מספר אתרים ידעו למנף את החודש הקצר ולהגדיל את נפח ההזמנות שלהם. זאת, בחסות מבצעים ומוצרים המותאמים לוולנטיין דיי וליום המשפחה.

הנתונים המוצגים במדור זה בסיכומו של כל חודש מחלקים את בתי העסק לשלוש קבוצות: רכישות באתרי אונליין מובהקים, כלומר של עסקים שלא פועלים גם בחנויות פיזיות, רכישות באתרי אונליין של רשתות מענפים שונים הפועלות גם באופליין, והזמנות מקוונות מתחום האוכל.

טרמינל X מוביל את האתרים הישראליים

באתרי האונליין המובהקים, אתר עלי אקספרס הסיני ממשיך לככב. בפברואר בוצעו דרכו 72% מההזמנות (לעומת 76% בינואר). את המקום השני תופסת אמזון עם שיעור הזמנות של 7%, זינוק ביחס ל-4% עליהם עמדה בינואר. האתר חביב הנערות SHEIN ממשיך להיות שלישי (5%) ואחריו ממוקם האתר טרמינל איקס מבית פוקס, שדרכו בוצעו 3% מההזמנות בקטגוריה. טרמינל איקס הוא גם האתר הישראלי הבולט מבין אתרי האונליין שפועלים ללא חנויות פיזיות. נקודת החוזק של טרמינל איקס היא המשלוח המהיר, לצד מבחר המותגים שהולך וגדל.

באתר Iherb, המתמחה בתוספי מזון, מוצרי מזון וטואלטיקה בוצעו כ-3% מההזמנות בקטגוריה, בדומה לפלטפורמת איביי. גם בסיכום חודש פברואר ממוקם האתר הישראלי GROO (לשעבר גרופון) בעשירייה הפותחת. את העשירייה סוגרת שחקנית ישראלית אחרת, LUPA, המספקת אלבומים ומתנות למשפחה. לפי נתוני שופ אנליטיקס, היקף ההזמנות בלופה בחודש פברואר יותר מהכפיל את עצמו לעומת ינואר.

רמי לוי ממשיך לצמוח באונליין

בקטגוריית אתרי האונליין של רשתות אופליין, רשתות הקמעונאות הן הדומיננטיות ביותר. מבין רשתות אלו, שופרסל ממשיכה להיות הבולטת, כש-42% מההזמנות בקטגוריה זו נעשו דרכה. ברשת הגדולה בישראל הזמנות האונליין מהוות כחמישית מהמכירות, נתון גבוה משמעותית לעומת שאר הרשתות. בסוף השנה תתמודד שופרסל עם תחרות מעניינת כשענקית הקמעונאות מצרפת, הרשת קארפור, תגיע לישראל ותפעל גם בזירה המקוונת.

 
  

האתר השני בקטגוריה של רשתות האונליין שמפעילות סניפים פיזיים הוא האתר של סופר פארם, עם 18% מהקניות. במקום השלישי עומדת הרשת של רמי לוי שמתחזקת באונליין, כשהיא מהווה 13% מהקניות בקטגוריה. זהו החודש השלישי שהאתר רמי לוי באונליין מגדיל את המכירות, מ-9% בקטגוריה זו בחודש דצמבר ל-11% בינואר וכעת ל-13%. רביעית ברשימה, והרשת המובילה שאינה רשת סופרמרקט, היא KSP עם 9% מהמכירות בקטגוריה. תחת הסלוגן "הכול במקום אחד" רשת האלקטרוניקה משווקת באתר שלה מגוון גדול של מוצרים, מתחום הפארם, הטיולים, סניטריה, נעליים ועוד.

נספרסו ישראל ממצבת את מיקומה בעשירייה הפותחת גם בחודש פברואר, עם 3% מהקניות בקטגוריה ואחריה נכנסה לעשירייה גם הרשת יינות ביתן, באמצעות פעילות האונליין שלה. יינות ביתן, שנמצאת בבעלות אלקטרה צריכה, "תימחק" כאשר תיכנס רשת קארפור לישראל ותחליף את סניפי יינות ביתן ומגה. ויש נימוק לכניסת יינות ביתן לעשיריה: קמפיין "מסיביתן" שמציע משלוח ראשון חינם למצטרפים חדשים. לפי שופ אנליטיקס, הצעה זו, שמקבלת בולטות בדיגיטל, מגדילה באופן הדרגתי את מספר ההזמנות באתר מתחילת השנה.

מתחום המזון לאופנה: אתר קסטרו ואתר ההזמנות של דלתא תפסו כל אחד נתח של 3%. זר פור יו, הרשת הגדולה בתחום הזמנות הפרחים באונליין, נכנסת בסיכום החודש אל המקום התשיעי בטבלה בזכות יום המשפחה והוולנטיין דיי שצוינו בפברואר. את הרשימה סוגר אתר זארה שהסתפק בפברואר ב-3% ממכירות הקטגוריה לעומת 9% בינואר.

וולט מגדילה את נתח השוק שלה

בקטגורית המסעדות, 56% מכלל ההזמנות נעשו דרך וולט, שמחודש לחודש מגדילה את נתח השוק שלה (54% בינואר ו-51% בדצמבר). בשופ אנליטיקס מציינים כי וולט גם אחראית לכ-10% מההזמנות שנעשות ברשת מקדונלד’ס, המפעילה מערך משלוחים משלה. מקדונלד’ס סיכמה את פברואר עם 11% מההזמנות והיא רשת המזון המהיר הדומיננטית ביותר בהזמנות אונליין. דרך תן ביס נעשו 15% מההזמנות בפברואר. דומינוס פיצה היוותה 10% מהזמנות האונליין בתחום המזון ואחריה אתר משלוחה עם 8% מההזמנות.

נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקיס, מציין כי אחרי מבצעי בלאק פריידי בנובמבר, ולקראת מבצעי פסח במרץ, פברואר נחשב לחודש חלש יחסית. "עם זאת", מציין יעקובי, "המבצעים והצורך ברכישת מתנות ליום המשפחה ולוונלטיין דיי הובילו לזינוק בהזמנות דרך אתר לופה, כשמעניינת העלייה הדרגתית בביתן ONLINE בשבועות האחרונים".