בסרי לנקה מבטלים מבחנים בבתי הספר בעקבות מחסור בנייר


המשבר הכלכלי החמור ביותר שהכה בסרי לנקה מאז הקמתה ב-1948 מחריף: בתי הספר מבטלים את מבחני האמצע בעקבות מחסור בנייר

אזרחי קולומבו בסרי לנקה מוחים על המשבר הכלכלי הקשה במדינה / צילום: Associated Press, Eranga Jayawardena
אזרחי קולומבו בסרי לנקה מוחים על המשבר הכלכלי הקשה במדינה / צילום: Associated Press, Eranga Jayawardena

על רקע המשבר הכלכלי החמור בתולדותיה, סרי לנקה מתקשה לממן יבוא של נייר - מה שגרר ביטול של מבחני האמצע בבתי הספר.

ההודעה נמסרה מרשויות החינוך בסרי לנקה ביום שבת, על דחייה ללא הגבלת זמן של מבחני האמצע בבתי הספר, עקב מחסור חריף בנייר.

החל משנת 2019 נמצאת סרי לנקה במשבר כלכלי מתמשך, הנגרם בעקבות מספר מתקפות טרור שהתרחשו באותה שנה והביאו לפגיעה קשה בענף התיירות, עליו נשענת הכלכלה הסרי לנקית. עתודות מטבע חוץ, שנועדו למימון יבוא חיוני, החלו לאזול, מה שגרר מחסור במזון, דלק ותרופות. כעת, כאמור, גם את יבוא הנייר מתקשה סרי לנקה לממן, והמחסור החמור עלול לפגוע בשני שליש מתוך 4.5 מיליון התלמידים במדינה, כך לפי גורמים רשמיים.

תורים ארוכים נוצרו ברחבי המדינה למצרכים ולדלק, עקב הפסקות חשמל יזומות שהנהיגה הממשלה והקצבה של מוצרי יסוד שונים כמו סוכר, חלב, אורז ועדשים.

המדינה הדרום אסייתית, המונה כ-22 מיליון אזרחים, הודיעה השבוע כי היא תבקש חילוץ של קרן המטבע הבינלאומית כדי לפתור את משבר החוב המחריף שלה ולסייע לה לחזק את עתודות מטבע החוץ.

קרן המטבע הבינלאומית אישרה ביום שישי כי היא שוקלת את בקשתו המפתיעה של הנשיא הסרי לנקי גוטבאיה רג'פקסה ביום רביעי לדון בחילוץ. לסרי לנקה יש חוב של 6.9 מיליארד דולר, אך יתרות המט"ח שלה עמדו על כ-2.3 מיליארד דולר, נכון לסוף חודש פברואר.

מוקדם יותר השנה ביקשה סרי לנקה מסין, אחד מהנושות העיקריות שלה, לדחות את תשלומי החוב, אך טרם התקבלה תגובה רשמית מבייג'ין.