רשות החברות תפרסם מכרז לבחירת חתמים להנפקת דואר ישראל

בשבועיים הקרובים צפויה רשות החברות לזרז המהלך להנפקת 40% ממניות החברה ולבחירת חתמים, ובמקביל נעשים מאמצים להשלים תוכנית הבראה מקיפה בתוך מספר שבועות • ההערכות הן שהחברה תתקשה לשלם משכורות בתוך כחודשיים

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

רשות החברות תפרסם בשבועיים הקרובים את המכרז לבחירת החתמים שילוו הנפקת 40% ממניות דואר ישראל. במקביל עובדים בדואר ישראל על הכנת התשקיף, וזאת לצד המשך המשא-ומתן עם העובדים. כפי שכבר פורסם מצב החברה בכי רע ונדרשת תוכנית הבראה מקיפה כשברקע קיים קושי אמיתי שהחברה תגיע למצב שתתקשה לשלם משכורות לעובדים.

המכרז לבחירת החתמים שיתפרסם בשבועיים הקרובים צפוי לקדם את המהלך להנפקה, שהוא קריטי לתוכנית ההבראה הכוללת, והתמורה ממנה גם אמורה לממן חלק מהעלויות הכרוכות בפיצוי העובדים והשינויים הארגוניים שהחברה תעבור.

במסגרת המשא-ומתן עם העובדים הצדדים מנסים להגיע להבנות על המבנה העתידי של החברה לאור השינויים הרגולטוריים ותיקון חוק הדואר שהסדיר כללים חדשים לתחרות בשוק. בקרב העובדים ניכר שהם רוצים לוודא שלא יקרה מצב שבו לאחר שהחברה תופרט ולא תהיה בבעלות הממשלה, היא תהיה מספיק איתנה ויציבה כדי להמשיך ולפעול. התוכנית הממשלתית היא שאחרי ההפרטה יימכרו 60% ממניות החברה למשקיע פרטי שיהיה בעל השליטה בחברה והעובדים רוצים לוודא שלאחר התהליך ולאחר אישור הסכם ההבראה ופרישת עובדים, החברה תמשיך להתקיים כשהממשלה לא עומדת לצידה.

כפי שכבר הזכרנו בעבר, יש הטוענים שדואר ישראל נמצאת במצב שלא תוכל לשלם משכורות לעובדים כבר בחודש הבא, ויש הטוענים שהמצב רחוק מכך והחברה איתנה דיה לתפקד בצורה סבירה עוד כמה חודשים. בכל מקרה הממשלה על זרועותיה השונות הבהירה לעובדים שהיא לא תסכים לתוכנית חילוץ עד שלא יושג הסכם הבראה מלא. במשרדי הממשלה רוצים לסיים את המשא-ומתן העקרוני עם העובדים בשבועות הקרובים.