פוקס במו"מ להעברת מטה החברה למתחם הענק של ביג בפתח תקווה

במסגרת המהלך צפויה פוקס לרכוש 50% משטח של כ-30 אלף מ"ר בבניין המשרדים הראשון שיוקם במסגרת פרויקט מתחם ביג בפתח תקווה • בכיר בענך: "פוקס יכלו לבחור להיות איפה שהם רוצים, רבים רדפו אחריהם"

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג
מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

ענקית הקמעונאות פוקס דיווחה הבוקר (ג') על משא-ומתן המתנהל בינה לבין חברת הנדל"ן המניב ביג, במסגרתו צפויה פוקס לרכוש 50% משטח של כ-30 אלף מ"ר בבניין המשרדים הראשון שיוקם במסגרת פרויקט מתחם ביג בפתח תקווה.

כיום המשרדים של מטה החברה וחלק ממותגיה ממוקמים במספר מבנים בשכירות במתחם איירפורט סיטי. אם יבשיל המשא-ומתן לכדי עסקה, פוקס תעביר לבניין המשרדים בפתח תקווה את המטה וההנהלה שלה וגם את מותגיה והחברות המוחזקות על-ידה.

כמו כן, במסגרת העסקה, תינתן לחברה אופציה לרכישת 50% מיתרת השטחים בבניין (הבניין כולו יכיל כ-60,000 מ"ר' והאופציה היא כאמור ביחס לכ-15,000 מ"ר נוספים).

הפרויקט ימוקם כאמור במתחם ביג על ציר רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, שבנייתו תחל לקראת סוף השנה. מועד האכלוס של הבניין הראשון בפרויקט מתוכנן לסוף שנת 2026 או תחילת 2027.

לפי התכנון, הפרויקט יהיה פרוס על פני שטח של כ-63 דונם, ויכלול כ-250 אלף מ"ר תעסוקה, 65 אלף מסחר, 10,000 מ"ר מלונאות ו-150 אלף חניונים. "לפי ההערכות, היקף ההקמה של פרויקט כזה יכול להגיע ל-2 מיליארד שקל", אמר לגלובס בכיר בענף. "וברור שאם המטה של פוקס ימוקם למעלה, הם יפתחו חנויות בפרויקט המסחרי. פוקס יכלו לבחור להיות איפה שהם רוצים, רבים רדפו אחריהם". 

"היערכות לצמיחה והתרחבות"

"פוקס תהיה אחת מקבוצות הקמעונאות המובילות בעולם, ואנו ממשיכים בהיערכות לצמיחה והתרחבות החברה", אמר הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס. "מהלך המעבר למשרדים חדשים מהווה המשך ישיר לתוכניות האסטרטגיות של הקבוצה ותואם את קצב הצמיחה וההתפתחות של הקבוצה בשנים האחרונות. זהו צעד נוסף ומשמעותי לחיזוק הקבוצה ולעמידה במטרות שהצבנו לעצמנו".

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, ציין כי "אנו שמחים כי שיתוף-הפעולה הנהדר שבין החברות הוביל לעסקה יוצאת דופן שמחזקת ומחדדת את שיתוף-הפעולה המוצלח שבין הצדדים לעוד שנים רבות".

את תכנון הפרויקט יוביל משרד האדריכלים 35 L , שחתום בין היתר על מרכז הקניות מקינייסטה בברצלונה ואצטדיון ריאל מדריד, יחד עם האדריכל הישראלי אבנר ישר.

קבוצת פוקס וביג משתפות פעולה משנת 2001, מאז נפתחה חנות פוקס הראשונה בביג באר שבע. כיום יש כ-100 חנויות של מותגי קבוצת פוקס ב-22 מרכזי הקניות של ביג בישראל.