טיב טעם מסכמת את 2021 עם רווח של 70 מיליון שקל ועלייה קלה בהכנסות

הרווח התפעולי של טיב טעם בשנת 2021 הסתכם בכ-112 מיליון שקל ובשיעור של כ-7.1% מההכנסות • הצמיחה של הרשת באה לידי ביטוי גם במועדון הלקוחות שלה שכולל 428 אלף חברים, עלייה של 28% בהשוואה ל-2020

סניף של רשת טיב טעם / צילום: אלעד גוטמן
סניף של רשת טיב טעם / צילום: אלעד גוטמן

רשת טיב טעם  מסכמת את שנת 2021 עם הכנסות של כ-1.6 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ-1.58 מיליארד שקל בשנה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ-1%. הרווח השנתי הסתכם בכ-70 מיליון שקל, עלייה של 14% בהשוואה לשנת 2020, אז עמד הרווח על 61 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה בשנת 2021 הסתכם בכ-112 מיליון שקל ובשיעור של כ-7.1% מההכנסות, עלייה של 8.7% ביחס לתקופה המקבילה, לעומת רווח תפעולי בסך כ-103 מיליון שקל ובשיעור של כ-6.6% מההכנסות בשנת 2020.

השנה כולה הציגה עלייה בהכנסות וברווחים, אולם בשל העובדה ששנת 2020 הייתה חריגה לטובה בהשפעת הקניות המוגברות בתקופות ההתפרצות של מגפת הקורונה, ברבעון הרביעי של 2021 נרשמה האטה של 6% בהכנסות של החברה, שעמדו על 390 מיליון שקל בהשוואה ל-415 מיליון שקל ברבעון האחרון של שנת 2020. הרווח ברבעון הרביעי ירד ביותר מ-37% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 24 מיליון שקל שנרשם ברבעון האחרון של 2020, שהתאפיין בסגרים ובהגבלות בספטמבר ואוקטובר, ובסגר נוסף בדצמבר של אותה השנה.

"זו טעות חמורה להסתכל על הממד הרבעוני בשנים לא יציבות", אומר מנכ"ל ובעלי טיב טעם  חגי שלום לגלובס. "הקורונה משנה לחלוטין רבעון אחד מאחר, כמו שהחגים משנים לחלוטין את הדוחות. ברבעון הקודם הקורונה הייתה בעיצומה, וצריכת המזון הייתה אחרת לגמרי".

הצמיחה של הרשת באה לידי ביטוי גם במועדון הלקוחות שלה שכולל 428 אלף חברים, עלייה של 28% בהשוואה ל-2020. במהלך השנה הקרובה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של החברה, בכוונתה לפעול להגדלת מספר החברים ל-550 אלף, באמצעות השקת הטבות, הנחות ומבצעים בהתאם למאפייני הקנייה האישיים. ככל שתעמוד ביעד, תיבחן היתכנות הנפקת כרטיס אשראי משלה.

הרשת המשיכה במהלך של הורדת מחירי 3,000 ממוצריה כשאמת המידה לתמחור היא שופרסל דיל, בהנהגתו של שלום, ושמה לה למטרה להמשיך ולפתח את פעילות אתר האונליין. "אפילו בין התפרצויות הקורונה, פעילות האונליין המשיכה לעלות, כולל ברבעון הנוכחי", אומר שלום.

"אנו מסכמים את שנת 2021 עם שיפור בכל הפרמטרים בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה. הגידול נובע מפירות תהליכי עומק שביצענו בשנתיים האחרונות הכוללים את שינוי תפיסת המחיר והוזלת כ 3,000 מוצרי פארטו, פתיחת סניפים, חיזוק פעילות האון ליין ומועדון הלקוחות.

"בנוסף, סגירת קטגוריות הפסדיות במגזר התעשייה נתנה את פירותיה ובנטרולם אנו רואים צמיחה מרשימה במגזר התעשייה ושיפור ברווחיות, על אף הירידה במחזור עקב סגירת הפעילויות. במהלך השנה נרשמה עלייה בפדיון ובפדיון למ"ר בחנויות זהות, ואנו ממשיכים בשמירה על שיעור רווח תפעולי שהוא מעל לממוצע בענף. הרבעון הרביעי של השנה ביחס לרבעון המקביל הושפע מעיתוי חגי תשרי אשר ברבעון המקביל, מרביתם התקיימו ברבעון הרביעי ואילו השנה אלו נפלו ברבעון השלישי. כמו כן הרבעון הרביעי, אשתקד, היה בלב הקורונה, דבר שהביאו לתוצאות יוצאות דופן במכירות וברווח, החורגות מן הממוצע בשנת 2020 כולה".

בחודש שעבר רכשה טיב טעם באמצעות חברת הבת מזרע את מלוא הון המניות של חברת ש.י אורן מעדני בשר הפועלת בתחום ייצור מוצרי בשר ושיווקם תחת המותג מעדני זילבר. בנוסף, במסגרת העסקה רכשה החברה את מלוא זכויות הנדל"ן של החברה במפעל בחיפה. תמורת העסקה תשלם החברה 20 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לאישור רשות התחרות.

לרשת 44 סניפים ברחבי הארץ, ארבעה נפתחו במהלך השנה במודיעין, תל אביב, גבעתיים ופתח תקווה, כאשר בשנתיים הקרובות צפויים להיפתח 8 נוספים.

קבוצת טיב טעם היא החברה הגדולה בארץ בתחום המזון הלא כשר. החברה נוסדה בשנת 1990 ומונה כ-1,650 עובדים. היא נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.