בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירוק בהובלת ענקיות השבבים: אנבידיה זינקה ב-10%

ביונדווקס הישראלית זינקה ב-27%, מאנדיי, צים וקלטורה איבדו גובה • תשואות האג"ח המשיכו לטפס • נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מדד MOEX הרוסי ננעל בעלייה של כ-4.4% בעוד שמדד RTSI נקוב הדולר צלל • הנפט נחתך ב-3%, הזהב טיפס, הביטקוין חצה את ה-44 אלף דולר

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

22:01

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים. דאו ג'ונס עלה ב-1% ו-S&P500 ב-1.4%, בעוד שמניות הטכנולוגיה סיפקו רוח גבית לנאסד"ק שעלה בכ-1.9%. הלילה ישראל עוברת לשעון קיץ, כך שהחל ממחר המסחר בוול סטריט ישוב להתקיים בין השעות 16:30-23:00 שעון ישראל.

גם בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות בתשואות, אך הן ננעלו מתחת לרמה הגבוהה היומית שלהן. התשואה על האיגרת ל-10 שנים, שחצתה את קו ה-2.4% במהלך הערב, סיימה על 2.36% - ארבע נקודות מעל רמת הפתיחה. התשואה על האג"ח לשנתיים התקדמה רק בנקודה ל-2.12%.

בשוק המניות כאמור בלטו בעיקר חברות הטק והשבבים. אנבידיה  זינקה בקרוב ל-10% במחזור המסחר הכספי הגבוה ביותר, מקום שבימי שגרה שמור לרוב לטסלה  (שבתורה טיפסה מספיק כדי שוב לעבור שווי שוק של טריליון דולר). גם אינטל , AMD , מארוול טכנולוג'י  ואפלייד מטריאלס  נהנו מהמומנטום. בתחתית הטבלאות בלטו מניות הטכנולוגיה הסיניות, בהן פינדואודו , ג'יי.די.קום  ובאידו .

בקרב הישראליות בלטה במיוחד ביונדווקס  שזינקה ב-27% במחזור מסחר עצום (כ-61 מיליון מניות עברו ידיים, לעומת ממוצע של כ-900 אלף בחודשים האחרונים). יחד עם זאת חשוב להזכיר שמדובר במניה זולה מאוד (מחיר הבסיס היום היה 1.37 דולר בלבד). בצד השני, נרשמו ירידות במניות קלטורה , דריו הלת' , רדהיל , קנון , צים , מאנדיי , אייסקיור , טאבולה  ועוד.

במקביל, התחזקו ירידות המחירים של הנפט הגולמי ל-3%. הברנט ירד ל-117.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-111.2 דולר לחבית. הזהב עלה ב-1% ל-1,962 דולר לאונקיה. בשוק הקריפטו נרשמות עליות של כ-5%. הביטקוין חוצה את ה-44 אלף דולר והאת'ר עולה ל-3,100 דולר. במטבעות הקטנים יותר, בהם קרדנו, סולנה ודוג'קוין, העליות משמעותיות יותר ומגיעות לשיעור דו ספרתי.

20:10

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת, כשברקע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שיתמוך במאמץ להוציא את רוסיה מהפורום הכלכלי G20. דאו ג'ונס עולה בכ-0.7% ו-S&P500 ב-1%.

נאסד"ק קופץ ב-1.1%, בהובלת ענקיות השבבים אנבידיה, אינטל, מארוול טכנולוג'י  ו-AMD. בצד השלילי, מניות הטכנולוגיה הסינית יורדות בשיעורים גבוהים. פינדואודו משילה 9%, ג'יי.די.קום 5.5% ובאידו 4%. עליבאבא  יורדת ב-2.6%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של כ-1.5% במחירי הנפט הגולמי. הברנט יורד ל-120 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-113.2 דולר לחבית. אתמול פורסמו נתוני מלאי הנפט בארה"ב. לפי התחזיות הוערך שהמלאי עלה בשבוע שעבר בכ-114 אלף חביות, ובפועל הביקושים הפתיעו והמלאי ירד ב-2.5 מיליון חביות. הזהב מטפס בשעה זו ב-1% ל-1,964 דולר לאונקיה. 

18:45

העליות בניו יורק מתחזקות, כאשר נאסד"ק מטפס כבר כמעט ב-1%, S&P500 ודאו ג'ונס עולים ב-0.8% ו-0.5% בהתאמה. באירופה ננעלו מרבית הבורסות בשינויים קלים בלבד. דאקס  הגרמני ננעל בדומה לרמת הפתיחה, קאק  הצרפתי ירד ב-0.4% ופוטסי  הבריטי עלה ב-0.1%. יורוסטוקס 50 השיל 0.1%.

אנבידיה  הודיעה אתמול שתתחיל לייצר מוצרים גם באמצעות הפאבים של אינטל  ולא רק בטייוואן, ושתי המניות מרכזות עניין במסחר ומטפסות ב-9% ו5.5% בהתאמה. גם AMD  מטפסת וביונדווקס הישראלית קופצת כ-25%.

מיטק  הישראלית, שעוסקת בתחום הבשר המתורבת ונסחרת בנאסד"ק, דיווחה על ירידה קלה בהפסד הנקי שלה. זאת על אף שהוצאות המחקר והפיתוח זינקו ב-200% והסתכמו ב-7.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-17.8 מיליון דולר (16 סנט למניה) למול 18.1 מיליון דולר (31 סנט למניה) ב-2020.

בשוק הקריפטו גם מתחזקות העליות והביטקוין מגיע כבר ל-44 אלף דולר.

17:00

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים בעליות של 0.5%-0.6% במדדים הגדולים.

מניות הטכנולוגיה האמריקאיות מרכזות עניין, ובהן אנבידיה  שקופצת 6% וכן אינטל , AMD  ומטא שמטפסות. מנגד, ענקיות הטק הסיניות מאבדות גובה - בהן עליבאבא , פינדואודו , ג'יי.די.קום  וניאו . גם מניות המם גיימסטופ  ו-AMC  שזינקו אתמול רושמות ירידות.

בקרב החברות הישראליות, ביונדווקס ממשיכה לבלוט בעלייה חדה של כ-30%, וגם היפו, כן פייט (שפרסמה דוחות) ופלוריסטם מטפסות. מנגד, נרשמות ירידות אצל קלטורה , מאנדיי , סיירן, קנון, צים, אייסקיור וגלובל-אי.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות של כ-2.5% במטבעות הגדולים, בהם ביטקוין  שטיפס כבר ל-43.4 אלף דולר והאת'ר  שחצה את ה-3,000 דולר ליחידה.

15:31

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות. דאו עולה בכ-0.3%, S&P500 ב-0.4% ונאסד"ק בכ-0.5%. במקביל, תשואות האג"ח מתקדמות והתשואה על האיגרת ל-10 שנים מגיעה ל-2.38%.

מאקרו ארה"ב: מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר עמד על 187 אלף, מתחת לתחזיות שהעריכו כ-212 אלף בקשות. גם מספר התביעות האבטלה המתמשכות מאותת על התאוששות במשק, ועמד על 1.35 מיליון לעומת תחזית ל-1.41 מיליון (בדומה לנתון של השבוע הקודם).

ביונדווקס  הישראלית, שטסה ב-60% במסחר המוקדם לאחר שהודיעה על שיתופי פעולה (ראו עדכון קודם) ממשיכה לרכז עניין גם במסחר המלא וטסה מעל 50%. מניית אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי  מטפסת לאחר שהגיעה להסכם עם גוגל  שיאפשר למנויים להירשם לשירות ישירות דרך חנות Google Play.

באירופה המסחר מתנהל במגמה מעורבת. מדד דאקס יורד ב-0.3%, קאק משיל 0.1% ואילו מדד פוטסי נסחר בעלייה קלה וגם במילאנו וציריך המדדים מטפסים. יורוסטוקס 50 יורד ב-0.2%. מדד MOEX הרוסי (נקוב ברובל) ננעל בשעות הצהריים בעלייה של כ-4.4%. מנגד, מדד RTSI שנקוב בדולר צלל ב-9%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות קלות, לאחר שהמחירים זינקו בימים האחרונים. הברנט יורד ב-0.5% ל-121 דולר דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.2% ל-1,948 דולר לאונקיה.

14:15

חברת ביונדווקס  הודיעה היום על חתימת הסכמי שיתוף פעולה מחייבים עם Max Planck Society, ארגון הגג של Max Planck Institute למדעים מולטי-דיסציפלינאריים וכן עם המרכז הרפואי האוניברסיטאי גוטינגן בגרמניה. מטרת שיתוף הפעולה האסטרטגי הוא פיתוח ננו-נוגדנים (NanoAbs). לביונדווקס תהיה אופציה בלעדית לרישיון בלעדי בינלאומי, בתנאים מסחריים שנקבעו מראש, להמשך פיתוח מסחרי של כל הננו-נוגדנים שיופקו.

מניית KB הום  יורדת ב-3.6% במסחר המוקדם לאחר שהחברה פרסמה דוחות והציגה רווח נקי של 1.47 דולר למניה ברבעון האחרון, נמוך ב-9 סנט מצפי האנליסטים.

מניית ניקולה מזנקת ב-15% במסחר המוקדם לאחר שעדכנה כי החלה בייצור משאיות חשמליות במפעלה באריזונה בשבוע שעבר.

12:35

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות קלות במניות אמזון, אפל, טסלה ומיקרוסופט.

בורסת מוסקבה עולה בכ-5% לאחר שחזרה לפעילות.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

09:50

אחרי הפסקה של 26 יום, המסחר בורסה של מוסקבה נפתח תחת הגבלות חריפות. לאחר הפסקת המסחר הארוכה ביותר מאז נפילת ברית המועצות המסחר בבורסת מוסקבה נפתח הבוקר באופן חלקי לצד הגבלות מכירה יוצאות דופן על המשקיעים הזרים שנועדו למנוע קריסה.

המסחר נפתח אחרי 26 יום של הפסקה וכעת נרשמות תנודות קיצוניות כלפי מעלה ומדד המניות המרכזי מזנק בכ-10%. זאת בעיקר כי נאסר על המשקיעים הזרים למכור את החזקותיהם במניות ברוסיה, וכי הבנק המרכזי הרוסי אסר על מכירה בחסר של מניות. המסחר ברוסיה נפתח באופן חלקי בקרב 33 מניות של חברות, בהן חברות האנרגיה גזפרום ורוזנפט שמזנקות בחדות, חברת התעופה אירופלוט שצללה בפתיחה אך מיתנה את הירידות, וגם הבנק הרוסי סברבנק.

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. מדד הניקיי בטוקיו רושם עלייה מזערית ומדד ההאנג סנג עבר לעלייה של כ-0.1%.

מניית טנסנט יורדת בכ-3% בהונג קונג לאחר הדוחות שפרסמה במסגרתם הציגה האטה בצמיחה.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

זאת לאחר שבניו יורק ננעל יום המסחר בירידות. מדדי המניות המרכזיים נסוגו בסיום ב-1.2%-1.3%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה ב-7 נקודות בסיס ל-2.30% וכעת היא עומדת ברמה של כ-2.35%. 

סינגפור הודיעה היום כי היא מקלה את ההגבלות על תנועת תיירים ונוסעים במדינה. בתגובה, מניות הקשורות לתיירות ותעופה בבורסת סינגפור מזנקות.

בשוק הסחורות התנודתיות הגבוהה במסחר בחוזים על הנפט נמשכת וכעת נרשמות שם ירידות קלות. הזהב עולה קלות ונסחר סביב 1,940 דולר לאונקיה.

בזירת הקריפטו הביטקוין עולה בכ-2% ונסחר סביב 43,000 דולר והאת'ר מטפס בכ-3% ונסחר סביב 3,050 דולר.