מנכ"ל בלקרוק: המלחמה באוקראינה מסמנת סוף לגלובליזציה

לארי פינק, מנכ"ל חברת ניהול פיננסים המובילה בעולם, אמר כי המלחמה באירופה עומדת לשנות את הכלכלה העולמית • הוא מזהיר מפני אינפלציה וחוזה האצה של השימוש במטבעות דיגיטליים

לארי פינק, מנכ''ל ענקית ההשקעות בלקרוק / צילום: יח''צ בלקרוק
לארי פינק, מנכ''ל ענקית ההשקעות בלקרוק / צילום: יח''צ בלקרוק

במכתבו השנתי אל בעלי המניות של חברת ניהול פיננסים בלקרוק, הזהיר המנכ"ל לארי פינק מפני סופה של הגלובליזציה וההשלכות הכלכליות של הפלישה הרוסית לאוקראינה. במכתב, שפורסם היום (ה') עומד פינק על השיבושים ועיצובן מחדש של שרשראות האספקה העולמיות, וחוזה כי אלו יביאו להתגברות האינפלציה.

"הפלישה הרוסית לאוקראינה שמה קץ לגלובליזציה שחווינו בשלושת העשורים האחרונים. כבר ראינו קשרים בין מדינות, חברות ואפילו אנשים שהתרופפו בשנתיים של המגפה".

עוד התייחס פינק במכתבו אל השימוש הגובר במטבעות דיגיטליים, וציין כי "היבט שפחות נדון במלחמה הוא ההשפעה הפוטנציאלית שלה על האצת המטבעות הדיגיטליים. המלחמה תגרום למדינות להעריך מחדש את התלות שלהן במטבעות".

פינק כתב כי בלקרוק בוחנת את הטכנולוגיה של שוק המטבעות הדיגיטליים והדגיש כי "מערכת תשלומים דיגיטלית גלובלית, שתוכננה בקפידה, יכולה לשפר עסקאות בינלאומיות תוך הפחתת הסיכון להלבנת הון ושחיתות".

פינק התייחס במכתבו אל נושא האקלים ועודד חברות שבהן בלקרוק משקיעה לעשות יותר בנושא. במכתבו אמר כי הוא צופה כי הפלישה הרוסית דווקא תשפיע לטובה, משום שתאיץ את המעבר לאנרגיה נקייה יותר, בעקבות העלויות המתגברות של דלקי מאובנים. פינק מסביר כי תחילה, החיפוש אחר חלופות לנפט ולגז הרוסי "בהכרח יאט את התקדמות העולם לעבר אפס פליטות נטו בטווח הקרוב", אך הוסיף כי "לטווח ארוך יותר, אני מאמין שהאירועים האחרונים למעשה יאיצו את המעבר לעבר מקורות אנרגיה ירוקים יותר", שיהפכו לכר פורה לתחרותית כלכלית.

"אני מאמין שזה החריף את הקיטוב וההתנהגות הקיצונית שאנו רואים ברחבי החברה כיום", הזהיר. "התוקפנות של רוסיה באוקראינה והניתוק שלאחר מכן מהכלכלה העולמית יגרמו לחברות וממשלות ברחבי העולם להעריך מחדש את התלות שלהן ולנתח מחדש את עקבות הייצור והבנייה שלהן - דבר שהקורונה כבר דרבנה רבים להתחיל לעשות".