סוגיית איראן במרכז: פסגת שרי החוץ בנגב החלה

פסגת שרי החוץ במלון קדמא, סמוך לשדה בוקר, החלה כמתוכנן  • בין המשתתפים: שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן, עבדאללה בן זאיד מאיחוד האמירויות, נאסר בוריטה ממרוקו, עבד אל לטיף א-זיאני מבחריין וגם סאמח שוכרי ממצרים • כל המשתתפים עודכנו על פיגוע הירי בחדרה, שהפך לנושא השיח העיקרי, וישפיע ככל הנראה על ההצהרות המשותפות

שר החוץ יאיר לפיד / צילום: ניב מוסמן, לע״מ
שר החוץ יאיר לפיד / צילום: ניב מוסמן, לע״מ

במלון קדמא סמוך לשדה בוקר החלה כמתוכנן ולמרות הפיגוע בחדרה פסגת שרי החוץ שמארח יאיר לפיד, ובה משתתפים שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שהגיע לישראל כבר אמש, עבדאללה בן זאיד מאיחוד האמירויות, נאסר בוריטה ממרוקו, עבד אל לטיף א-זיאני מבחריין וגם סאמח שוכרי - שר החוץ של מצרים.

כל המשתתפים עודכנו על פיגוע הירי בחדרה, שהפך לנושא השיח העיקרי. קודם לכן נפגש שר החוץ לפיד בנפרד עם שרי החוץ הערבים שהגיעו בהדרגה, נחתו בשדה התעופה הצבאי נבטים ומשם הוסעו למלון. לאחר המפגשים הבילטרליים התכנסו כל שרי החוץ והפמליות אל חדר האוכל לסעודת ערב שאמורה הייתה להיות חגיגית.

הפיגוע ישפיע ככל הנראה גם על הצהרות האישים, אבל לוח הזמנים ימשך כמתוכנן ואיראן תהיה לנושא הדיונים המרכזי כצפוי. מחר לאחר ארוחת הבוקר יימשכו הדיונים ובסיומם לקראת הצהריים תימסר הודעת סיום משותפת.