ציון קינן פרש מדירקטוריון אלרוב לטובת מיזם בתחום המשכנתאות

נראה כי הסיבה להתפטרות נעוצה בכך שקינן שותף במיזם חדש שיתמקד במתן הלוואות משלימות בתחום המשכנתאות וצפוי לכהן כיו"ר שלו

ציון קינן / צילום: תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, טרם החליט אם בכוונתו להעניק לחברת הנדל"ן אלרוב  את היתר השליטה בכלל ביטוח , אולם לניסיון הרכישה ישנן השפעות ישירות על אלרוב. ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, הודיע על פרישה מדירקטוריון החברה כארבעה חודשים בלבד לאחר שמונה כחבר בו.

בדיווח לא פירטה אלרוב את הנסיבות שהובילו להתפטרותו של קינן אך נראה כי הסיבה להתפטרות נעוצה בכך שקינן שותף במיזם חדש שיתמקד במתן הלוואות משלימות בתחום המשכנתאות וצפוי לכהן כיו"ר שלו, כך שעל פניו עשוי להיווצר ניגוד עניינים בין קינן לבין כלל ביטוח, שגם היא פעילה בתחום המשכנתאות. במיזם שותף גם איתי מוקטוב, לשעבר מנהל השקעות נוסטרו בכלל ביטוח.

במקביל, הודיעה אלרוב כי ג'ורג'י אקירוב, בנו של בעל השליטה בחברת הנדל"ן, אלפרד אקירוב, החליט שלא לנצל את זכאותו להמשך החזקותיו בחברת לוקה המנהלת מלונות יוקרה בחו"ל. אקירוב הבן משמש כמנכ"ל לוקה והחזיק ב-15% ממניותיה, כשאלרוב מחזיקה ב-80%. למרות זאת, ג'ורג'י אקירוב לא תרם את חלקו במימון של פעילות לוקה, וזו מומנה רק על ידי אלרוב. לפני כשנה הסכים ג'ורג'י לוותר על זכויות האחזקה במניות, אך ניתנה לו שנה להעמיד את חלקו במימון החברה. כעת, כאמור, הוא ויתר על זכות זו.