עלייה בתאונות ובגניבות: הרווח של ביטוח ישיר ב-2021 קטן ב-3%

הרוח התסכם ב-206 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 2020, שנובעת בעיקר מקיטון מרווחים בתחום ביטוחי הרכב • עם זאת, החברה היא היחידה שרשמה רווח בביטוח המקיף • תחלק דיבידנד בהיקף של 60 מיליון שקל

קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון
קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון

חברת ביטוח ישיר הציגה בשנת 2021 רווח כולל של כ-206 מיליון שקל, קיטון של כ-3% בהשוואה לרווח של כ-213.3 מיליון שקל בשנה שקדמה לה. הקיטון ברווח מגיע בעיקר מהמגזר המרכזי בו פועלת החברה - ביטוחי הרכב, שסבלו בשנה שעברה מגידול בהיקף הנסועה לעומת שנת 2020 שלוותה בסגרים משמעותיים בעקבות הקורונה וכתוצאה מכך גם בשכיחות התאונות.

לצד זאת, נפגע מגזר ביטוח הרכב גם מהשפעות נוספות של המגפה כגון עלייה במחיר החלפים בשל מחסור בהספקת חלפים בעיקר מהמזרח הרחוק וכן בעלייה בגניבות שנבעה ממחסור באותם חלקי חילוף. לצד זאת סבל הענף מירידה בעקום הריבית ומהשפעת עליית המדד על ההתחייבויות הביטוחיות.

כך, הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי הסתכם בכ-163.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-199.2 מיליון שקל ב-2020. קיטון זה קוזז בחלקו על ידי עלייה ברווחיות החיתומית בענפי הרכוש האחרים (דירות ועסק) ועל ידי העלייה בהכנסות מהשקעות. נציין כי ביטוח ישיר היא החברה היחידה עד עתה (וכנראה היחידה בכלל), שרשמה רווח בביטוח רכב רכוש (מקיף וצד ג'), עם רווח של 64 מיליון שקל במגזר זה.

באשר למגזרי הפעילות האחרים של החברה, הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחסכון הסתכם בכ-65 מיליון שקל, לעומת סך של כ-94 מיליון שקל אשתקד. הקיטון נובע מיחס תביעות גבוה, במיוחד ביחס לאשתקד, שהייתה שנה חריגה לטובה.

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות הסתכם בכ-21.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-31 מיליון שקל אשתקד. הירידה ברווח נובעת מהרעה ביחס התביעות, אשר קוזזה בחלקה על ידי ירידה בהוצאות.

מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "אנו מסכמים שנה נוספת עם רווח כולל הגבוה מ-200 מיליון שקל הודות למספר רגליים חזקות ולתוצאות טובות משוק ההון וזאת על אף שנה מאתגרת בענף הרכב. מנועי הצמיחה שלנו נשענים על תחומי הריסק, הבריאות והדירות שממשיכים לצמוח וכמובן שיפור הרווחיות בתחום הרכב. סיימנו את תהליך טיוב התיק בתחום הרכב ובנוסף, המותג הדיגיטלי '9', ממשיך לעלות על התחזיות ותופס נפח משמעותי יותר בהיקפי הפעילות".