בורסות עולם | סיקור שוטף

המדדים בוול סטריט ירדו בכ-1.5% וסגרו את הרבעון החלש ביותר בשנתיים האחרונות

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1.3% • מדד הליבה של עליית האינפלציה בארה"ב, לפי הוצאות הצרכנים (PCE) רשם עלייה של 5.4% בחודש שעבר, הקצב הגבוה ביותר מאז 1983 • ירידה חדה במחירי הנפט

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

רגע לפני הסגירה, המדדים בוול סטריט נפלו וננעלו בסוף בירידת שערים של למעלה מ-1%: הדאו ג'ונס נפל ב-1.56%, ה-S&P 500 ב-1.36, והנאסד"ק ב-1.54%. 

עבור וול סטריט, מדובר ברבעון הגרוע ביותר מאז תחילת 2020 - הדאו ג'ונס וה-S&P 500 שניהם נפלו בכ-3%, והנאסד"ק נפל ביותר מ-7%.

21:15

מדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.6% והדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.7%. החוזים על הנפט צונחים ב-5%-6% לאחר שארה"ב הודיעה כי תשחרר מיליון חביות ביום ממאגר הנפט האסטרטגי שלה.

ירידות בולטות רושמות כעת מניות קלטורה, קמטק, לייבפרסון ואלביט מערכות. טבע  ממשיכה במומנטום החיובי ועולה ב-1.8%. 

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי חברת סולאראדג' ערכה השבוע כנס האנליסטים בארה"ב, בו הציגה עדכון אסטרטגיה עסקית ומנועי צמיחה עתידיים. "החברה מחזיקה במעמד המוביל באירופה, ובכך ממוצבת היטב על מנת ליהנות מהתכנית להאיץ השקעות באזור בתחום האנרגיה הסולארית, על מנת להקטין את התלות במקורות הגז הרוסי. בנוסף לביקושים חזקים לממירים, ההתקדמות בתחום הסוללות אמורה להרחיב עוד יותר את פעילותה של סולאראדג' ולהאיץ את שיעור הצמיחה הכולל. אנו צופים המשך צמיחה חזקה בהכנסות סולאראדג, אך משמרים את המלצתנו הרשמית על Perform מתוך זהירות האנליסטים של אופנהיימר בארה"ב כתוצאה מחשש ללחצים על שיעורי הרווחיות והמחסור ברכיבים בטווח הקצר".

19:40

מניות HP ו-DELL  רושמות ירידות חדות של כ-5% לאחר שאנליסטים של מורגן סטנלי הורידו את דירוג ההמלצות למניות.

מניית וולגרינס צונחת לאחר שהרשת פרסמה דוחות מאכזבים.

18:45

מתמתנות הירידות בניו יורק. מדד הנאסד"ק נסוכ בכ-0.2% והדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.4%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1.3%. 

מניית AMD  צונחת ב-6% לאחר שקיבלה המלצה שלילית מאנליסטים של ברקליס. מנגד, פאלו אלטו רושמת עלייה חדה.

בקרב המניות הישראליות רושמות עליות חדות סנטינל וואן , סולאראדג'  וג'יי-פרוג.

17:07

מדד הנאסד"ק נסוכ בכ-0.6% והדאו ג'ונס רושם כעת ירידה של כ-0.5%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 2.35%. 

ירידות בולטות רושמות אינטל, ראדא , נאנו דיימנשן, קלטורה , פרוטליקס, וויקס ולייבפרסון.

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי קרנות סל של אנרגייה מתחדשת הניבו למשקיעים תשואות חיוביות במהלך החודש האחרון, כאשר בעקבות הלחימה בין רוסיה לאוקראינה פרסמה הנציבות האירופית את תוכנית הפחתת התלות באנרגיה הרוסית ומעבר לאנרגיה ירוקה ( REPowerEU ). קרן הסל על סקטור האנרגייה הסולארית של Invesco , סימול TAN, עלתה ב-7.82% במהלך החודש האחרון. "אנו ממליצים על חשיפה לסקטור האנרגיה המתחדשת דרך קרן הסל TAN לאור המיקוד של הקרן בחברות הקשורות לכל שרשרת הערך של טכנולוגיית אנרגייה סולארית. תחום הסולאר צפוי להיות אחראי על כמחצית מכלל הפקת החשמל ממקורות האנרגיה הירוקה. כמו כן נהנה התחום מתהליך עקבי ומתמיד של הוזלת עלויות ייצור של פאנלים חשמליים פוטו-ולטאיים, תודות ליתרנות לגודל, לשיפורים טכנולוגיים ולעידוד ממשלתי". 

16:30

יום המסחר בניו יורק נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק שומר על יציבות ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

מניות האנרגיה, ביניהן אקסון מובייל  ושברון , רושמות ירידות על רקע ירידה של יותר מ-4% במחירי החוזים על הנפט.

היום הודיעה אינטל  על רכישה של הסטארט-אפ הישראלי גרנולייט, שיצטרף לחטיבה זו. סכום עסקת הרכישה לא נמסר על ידי אינטל אך מוערך ב-650 מיליון דולר. גרנולייט שהוקמה על ידי אסף עזרא וטל סייג, בוגרי תלפיות ו-8200, מפתח תוכנה שעוזרת לחברות להפחית את חשבונות הענן בעזרת אופטימיזציה של השימוש במשאבי המחשוב, בלי לשוב ולכתוב מחדש את הקוד.

15:50

פורסמו נתוני מאקרו בארה"ב: ההכנסה האישית גדלה בחודש שעבר ב-0.5%, בהתאם לצפי כלכלנים. ההוצאה האישית גדלה ב-0.2% לעומת צפי לגידול של 0.5%. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שעבר ברמה של 202 אלף לעומת צפי לכ-195 אלף. 

מדד הליבה של עליית האינפלציה לפי הוצאות הצרכנים (PCE) רשם עלייה של 5.4% בחודש שעבר, הקצב הגבוה ביותר מאז 1983.  הנתון היה נמוך ב-0.1% מצפי הכלכלנים.

14:15

חברת Rail Vision מרעננה, המפתחת טכנולוגיה עבור מפעילי רכבות, תמחרה את ההנפקה הראשונית שלה ותחל להיסחר בשבוע הבא בבורסה המשנית של נאסד"ק תחת הסימול RVSN. החברה מגייסת 15.6 מיליון דולר, סכום שעשוי לגדול בהמשך ל-18 מיליון דולר. שווי החברה נקבע בגיוס על כ-65 מיליון דולר. החתם בהנפקה היה Aegis.

12:50

בבורסות אירופה נרשמת יציבות בשעה זו או ירידות מתונות של כ-0.1%. החוזים העתידיים בוול סטריט עדיין מתקדמים ב-0.2%-0.4%.

בזירת המסחר בנפט גולמי נמשכות ירידות המחירים החדות, כאשר שני סוגי הנפט נחלשים בכ-5.5%. הברנט יורד ל-107.6 דולר לחבית. הזהב מאבד 0.4% ויורד למחיר של 1,924 דולר לאונקיה. בשוק הקריפטו נרשמת יציבות יחסית, והביטקוין נסחר סביב 47.2 אלף דולר.

תשואות האג"ח הממשלתיות ממשיכות לאבד גובה. התשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ל-2.33% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-2.29%.

11:35

העליות באירופה נמחקו והמדדים נסחרים כעת בדומה לרמת הפתיחה או בירידות קלות של עד 0.1%. ברוסיה המדדים מטפסים בכ-4%. בחוזים העתידיים נרשמות עליות מתונות, הגבוהה שבהן בחוזי הנאסד"ק שעולים ב-0.4%.

מניית H&M  צונחת ביותר מ-9% בשטוקהולם לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים שלא עמדו בתחזיות, וגם סוודבנק , אלקטרולוקס  וסינץ'  יורדות בחדות ומושכות את המדד השוודי לירידה של יותר מ-1%.

בשוק הנפט הגולמי נמשכות ירידות מחיר של כ-4% בשני סוגי הנפט. הברנט ירד ל-108.8 דולר לחבית וה-WTI ל-102.8 דולר לחבית. הזהב יורד ב-0.4%, מחירי הברזל עולים בכ-1.6%.

בהונג קונג ננעל המסחר בירידה של כמעט 0.8%, מדד שנזן הסיני ירד ב-1.1% ומדד שנגחאי השיל 0.4%. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. מדד דאקס  עולה ב-0.7%, קאק  ב-0.4% ופוטסי  עם עלייה צנועה של 0.1%. ברוסיה נרשמת מגמה חיובית. מדד MOEX (נקוב רובל) עולה ב-1.2% ומדד RTSI (נקוב דולר) מתקדם ב-1.1%. 

בתוך כך, החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים גם הם במגמה חיובית. החוזים על נאסד"ק עולים ב-0.5%, על S&P500 ב-0.2% ועל דאו ג'ונס ב-0.1%.

בשוק הנפט התמתנו במעט ירידות המחירים. הברנט יורד ב-3.6% ל-109.2 דולר לחבית, הנפט האמריקאי (WTI) נופל ב-4.5% ל-102.9 דולר לחבית.

מדד הונג קונג ממשיך להיסחר בירידה של כ-0.7%, הירידה של מדד שנגחאי העמיקה ל-0.4%. בשנזן נפרד המדד מ-1.1%.

09:15

המסחר ביפן ננעל בירידות, ומדד ניקיי השיל 0.7%. מיצובישי פייננשל ותאגיד סופטבנק איבדו גובה, וכך גם חברת החשמל של טוקיו, חברת קידוחי הנפט אינפקס וחברת ההחזקות נומורה. מנגד, ניפון, מיטסוי וקוואסאקי ריכזו עניין וטיפסו.

07:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית בעיקר. מדד ניקיי  יורד ב-0.4%, מדדי הנג סנג  ושנזן משילים 1% ובשנגחאי  הירידה עומדת על כ-0.1%. מנגד, מדד הקוספי וכן מדד סידני באוסטרליה מתרוממים.

בסין נרשמות הירידות בין השאר על רקע פרסום מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור, שעמד בחודש מרץ על 49.5 נקודות - מתחתית לתחזית של 49.9 נקודות ובהשוואה ל-50.2 בחודש פברואר.

בטוקיו בולטות מניות מיטסוי וניפון שמזנקות ב-5% ו-6% בהתאמה, וחברת הספנות קוואסאקי קופצת מעל 7%. עליות קלות נרשמות במניות הבנקים ויצרניות הרכב. בהונג קונג נרשמת ירידה במניית באידו, בשל כניסתה לרשימת הרשות ניירות הערך בארה"ב (SEC) של חברות מועמדות למחיקה מהמסחר בניו יורק, לאחר קשיים באימות הדוחות הכספיים שלהן.

מחירי הנפט הגולמי, שאתמול טיפסו בכ-3%, צונחים. הברנט נחתך ב-5% ל-107.6 דולר לחבית, הנפט האמריקאי (WTI) נופל ב-6% ל-101.3 דולר לחבית. זאת לאחר דיווחים בתקשורת האמריקאית, כי הנשיא ג'ו ביידן צפוי להורות היום על שחרור של עד מיליון חביות נפט ליום ממאגר הנפט האסטרטגי של ארה"ב כדי להילחם בעלייה החדה של מחירי הדלק. הבית הלבן אומר כי טרם נקבע משך התקופה שבה תוגדל הפקת הנפט אך היא עשויה להימשך מספר חודשים. במקביל, בבלומברג דווח כי רוסיה מציעה להודו נפט בהנחות גבוהות של עד 35 דולר לחבית.

החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות קלות, לאחר שוול סטריט ננעלה אתמול באדום: נאסד"ק  ירד ב-1.2%, S&P500  נחלש ב-0.6% ודאו ג'ונס  נסוג ב-0.2%. תשואות האג"ח הממשלתיות בנסיגה. התשואה על האיגרת ל-10 שנים יורדת ל-2.34% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-2.30%.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות, כאשר הביטקוין  נסחר סביב 47 אלף דולר.