מבקר המדינה על פרצת גדר ההפרדה: קורא לרה"מ ולשרים להתעשת

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ערך היום סיור באזור גדר ההפרדה ובפרצות שבגדר, זאת בתגובה לפיגוע הטרור בבני ברק • לדבריו, "גדר ההפרדה, שהוכרזה כמענה משמעותי ביותר כלפי אזרחי ישראל מפני מחבלים, היא פרוצה ולא רלוונטית. חשוב מאוד להשקיע את המשאבים ולראות איך למנוע את הפרצות"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. סיור בגדר המערכת
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. סיור בגדר המערכת

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ערך היום (ה') סיור באזור גדר ההפרדה ובפרצות שבגדר, זאת בתגובה לפיגוע הטרור בבני ברק

לדברי אנגלמן, "כך מחבל מגיע מג'נין לבני ברק בשעה. גדר ההפרדה פרוצה ואינה רלוונטית. זהו כשל משמעותי ומהותי. בחודשים האחרונים אנחנו עושים ביקורת על כל נושא גדר ההפרדה".

מבקר המדינה אנגלמן סייר היום כאמור יחד עם ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, בפרצת גדר ההפרדה סמוך ליישוב מתן. לדבריו, פרצות רבות כדוגמתה קיימות לאורך מאות הקילומטרים של גדר ההפרדה.

במהלך הסיור המחישו המבקר וראש המועצה כיצד ניתן לעבור בקלות רבה משטח ישראל לשטח הרשות הפלסטינית. בפרצות רבות ניתן אף להיכנס עם רכבים. 

"כשל משמעותי ומהותי" 

אנגלמן חרג ממנהגו והתנסח בחריפות על המחדל. "אני קורא לראש הממשלה, לשרי הביטחון והביטחון פנים ולכלל הממשלה להתעשת ולהבין שגדר ההפרדה, שהוכרזה כמענה משמעותי ביותר כלפי אזרחי ישראל מפני מחבלים - היא פרוצה ולא רלוונטית. חשוב מאוד להשקיע את המשאבים ולראות איך למנוע את הפרצות". 

לדברי אנגלמן, "אנחנו בוחנים בחודשים האחרונים את כל הסוגיה של גדר ההפרדה. מדובר בכשל משמעותי ומהותי. בפרויקט הושקעו למעלה מ-8 מיליארד שקל, ורק בגדר עצמה הושקעו למעלה מ-5 מיליארד שקל. בנוסף, מדינת ישראל משקיעה 140 מיליון שקל בשנה לתחזוקה השוטפת ולפעילות במרחב.

"למרות זאת, אנחנו רואים כאן פרצות דרכן עוברים אלפי פלסטינים עם ובלי אישורים, ללא כל בקרה, כולל אפשרות של רכבים להיכנס. כך רואים איך מחבל יכול להגיע מג'נין לבני ברק בשעה בקלות רבה. אנחנו בוחנים בעבודת הביקורת את המענה המבצעי, האחזקתי והבקרה אחרי החלטות ממשלה".

אנגלמן התייחס גם למדיניות האכיפה. " לא יכול להיות שרק אחרי שלוש פעמים שמישהו נתפס, מגישים נגדו כתב אישום. זו מדיניות שצריכה להיבחן כדי שהאכיפה תהיה אפקטיבית".