ההפחתה בתעריפי הטלפוניה של בזק תחסוך השנה לציבור 67 מיליון שקל

החל ממחר נכנסת לתוקף הפעימה הראשונה במסגרת הפחתת תעריפי הטלפוניה של בזק • בפועל הנזק לבזק הרבה פחות גדול ממה שהוערך ע"י משרד התקשורת: בזק מעריכה את הנזק בכ-200 מיליון שקל בשנה באיבוד הכנסות, בעוד במשרד העריכו זאת בלמעלה מ-400 מיליון שקל

בית בזק / צילום: דוברות בזק
בית בזק / צילום: דוברות בזק

החל ממחר, 1 באפריל, יוזלו תעריפי הטלפוניה של בזק באופן משמעותי. מהלך הורדת המחירים מתחלק לשתי פעימות, כאשר הראשונה מתחילה כבר מחר.

במסגרת הפעימה הראשונה, תוזיל בזק את דמי השימוש מ- 58 שקל בחודש ל-35 שקל בחודש, ובמקביל יבוטלו כל מסלולי הטלפוניה הקיימים. כמו כן, לקוחות אשר לא השתייכו למסלול כלשהו ושילמו דמי שימוש של 58 שקל פלוס דקות שיחה, ישלמו כאמור מעתה דמי שימוש קבועים של 35 שקל ודקות שיחה לפי התעריפים החדשים.

מנתוני בזק כפי שהועברו למשרד התקשורת עולה כי מהלך זה יוביל לחיסכון צרכני של 67 מיליון שקל רק בשנת 2022, ובמהלך הפעימה השנייה לרפורמה יכול להגיע החיסכון אף ל-132 מיליון שקל.

בתוך כך, לקוחות חדשים שיצטרפו לשירות הטלפוניה של בזק ייהנו ממחיר קבוע של 24.30 שקל, כאשר תעריף דקת שיחה יעמוד על 4.09-10.02 אגורות לדקת שיחה לקווים נייחים, ותעריף דקת שיחה לטלפון נייד יעמוד על 12.96 אגורות לדקת שיחה - כל זאת בפעימה הראשונה.

בפעימה השנייה תעריף דקת השיחה לטלפון נייח יהיה אחיד ויעמוד על 1.66 אגורות ולטלפון נייד על 8.66 אגורות לדקת שיחה. הרפורמה במחירים תכלול רק לקוחות פרטיים או כאלה שיש להם עד שלושה קווי טלפון. במהלך שנת 2023 יוזלו דמי השימוש פעם נוספת ל-24.36 שקל.

כידוע, מחירי הטלפוניה של בזק מפוקחים על-ידי משרד התקשורת, והוא זה שיזם את הרפורמה במטרה להוריד את המחירים לצרכן. בעקבות הרפורמה יזמה בזק, כאמור, תוכנית בת שתי פעימות, עד ליצירת התמחור זול מאוד, כאשר דקת שיחה בטלפון הביתי תעמוד בסופו של דבר על 1.6 אגורות לדקת שיחה.

שירות הטלפוניה הביתי הוא שירות שנמצא בדעיכה מתמדת, באופן טבעי, עם השימוש ההולך וגובר בטלפונים הסלולריים. כיום יש לבזק כמיליון לקוחות פרטיים העושים שימוש בטלפון הקווי, כאשר מרביתם מנויים על מסלולי שיחות, זאת בהתאם לדפוסי השימוש שלהם. מנתונים שמסרה החברה למשרד התקשורת עולה כי 80% מהלקוחות מדברים פחות מ-100 דקות בחודש, ומרביתם בעלי שלושה קווים ומטה.

עד היום, בזק הציעה מגוון חבילות ומסלולי שיחות בתעריפים הנעים בין 50 דקות שיחה ועד ל-12,000 דקות. המחירים נעו (בהתאמה) בין 19.90 שקל ועד ל 389.90 שקל, בהתאם לדפוס השימוש של הלקוח.

הרפורמה במחירים תבטל את המסלולים, והתמחור ייקבע לפי מספר הדקות שהלקוח ידבר בפועל, כאשר המחיר המרבי ייקבע לפי המסלול אליו הלקוח היה משויך לפני הרפורמה, כלומר הלקוח ישלם את התעריף המינימלי בין תעריף המסלול אליו היה משויך לבין תעריף הרפורמה.