שלושה חברי חוליית טרור חוסלו הלילה ליד ג'נין

השלושה היו אחראיים על פיגוע ירי בגזרת טול כרם ותכננו לבצע פיגועים נוספים בטווח הזמן המיידי • ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו, אחד מהם במצב קשה

חיילי צה''ל בסיור בשטחים / צילום: Associated Press, Majdi Mohammed
חיילי צה''ל בסיור בשטחים / צילום: Associated Press, Majdi Mohammed

במבצע משותף של שב"כ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור וצה"ל חוסלו במהלך הלילה שלושה חברי חוליית טרור של הג'יהאד האיסלמי. החוליה אחראית, בין היתר, על ביצוע פיגוע ירי בגזרת טול כרם ותכננה לבצע פיגועים נוספים בטווח הזמן המיידי. ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו בפעולה, אחד מהם במצב קשה. הם פונו לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.

בהמשך לפעילות המוגברת למניעת פיגועים, כוחות צה"ל עצרו היום מבוקש בכיר בכפר שויכה ליד טול כרם.

היו בשלבים האחרונים של הכנות לפיגוע

החיסול בוצע בין טול כרם לג'נין כאשר השלושה היו בנסיעה, ככל הנראה המסגרת הכנות לפיגוע. בעת ניסיון מעצרם, הם ירו לעבר הכוח של לוחמי שב"כ וימ"מ אשר הגיב באש וניטרל את השלושה. ברכבם של המבוקשים נמצאו נשק ורימונים. בנוסף, ברכב נמצאה צוואה כתובה של אחד מהשלושה ובה הוא קורא לחבריו להמשיך את דרכו. הצוואה מעידה כי הם היו בשלבים האחרונים של הכנות לפיגוע בישראל.

שלושת המחבלים היו תחת מעקב מודיעיני של השב״כ במשך שעות עד להיתקלות. אחד מהשלושה מטול כרם השני מג'נין והשלישי מהכפר יאמון שבאזור ג'נין.

השב"כ, צה"ל וכוחות הביטחון האחרים נמצאים בימים האחרונים בכוננות עליונה בשל ההערכות כי הפיגועים שבוצעו בימים האחרונים מעודדים מחבלים נוספים להמשיך את הגל. חודש הרמדאן, שהחל אתמול, הוא גורם נוסף לעידוד טרור בקרב ארגוני הטרור האיסלמיסטים.