בנט ולפיד מקדמים: שלילת קצבאות ממשפחות מחבלים

הממשלה אישרה את הצעת רה"מ נפתלי בנט, שר הרווחה מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל שביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם , "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד / צילום: מארק ישראל סלם , "ג'רוזלם פוסט"

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד, להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל אשר ביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה.

הצוות יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ונציגי משרד הביטחון, משרד המודיעין, הייעוץ המשפטי לממשלה והמטה לביטחון לאומי (מל"ל).

בהחלטה נקבע כי בתוך 60 ימים מהקמתו, יגבש הצוות המלצות ויציגן לממשלה בסוגיות הנוגעות לעניין, לרבות המלצות בדבר תיקוני חקיקה נדרשים.

ההצעה לשלול זכאויות של משפחות מחבלים לקצבאות עלתה לא מעט פעמים, ונדחתה גם בגלל חשש כי בג"ץ לא יאפשר זאת. חברת הכנסת גבי לסקי התבטאה נגד שלילה כזו, אך לאחר ביקורת רבה פרסמה הודעת הבהרה.

ראש הממשלה בנט אמר כי זהו אבסורד גמור לתת קצבאות מהמדינה למשפחות טרור: "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים ולשנות את המשוואה, כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור נגד אזרחי ישראל. כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים".

שר החוץ יאיר לפיד מסר: "מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע. לא ייתכן שהמדינה תמשיך לשלם קצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן מסר: "מציאות זו, בה אזרחי ותושבי ישראל פונים נגד תושבי המדינה האחרים, מחייבת בחינה של האמצעים העומדים לרשות המדינה על זרועותיה השונות, הן בהיבט ההרתעתי והן בהיבט העונשי. מול גל הטרור הזה והמציאות הבלתי נתפסת שאזרחי ישראל לוקחים נשק ויוצאים למסע רצח, אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים. נילחם בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותנו בכדי להילחם בטרור".