ניצחון לגדעון סער: זו מי שתחליף את המשנה ליועמ"ש רז נזרי

ועדת האיתור לתפקיד המשנה ליועמ"ש ממליצה למנות את עו"ד אביטל סומפולינסקי • מדובר בהישג עבור שר המשפטים גדעון סער ומנכ"ל משרדו ערן דוידי, שדרשו למנות את סומפולינסקי לתפקיד

עו''ד אביטל סומפולינסקי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עו''ד אביטל סומפולינסקי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת האיתור לתפקיד המשנה ליועמ"ש, בראשות היועצת המשפטית לממשלה עו''ד גלי בהרב-מיארה, ממליצה למנות את עו''ד אביטל סומפולינסקי לתפקיד.

כיום מכהן בתפקיד עו''ד רז נזרי, במקביל לכהונתו כמשנה ליועמ"ש לניהול ותפקידים מיוחדים. סומפולינסקי תחליף את נזרי בתפקיד המשנה ליועמ"ש למשפט חוקתי, ובקרוב נזרי יפרוש מתפקידו גם כמשנה לניהול ותפקידים מיוחדים.

עו"ד סומפולינסקי עובדת בעשור האחרון בייעוץ המשפטי של הכנסת. בתפקידה הנוכחי היא מכהנת מ-2017 כממונה על ייצוג הכנסת בערכאות שיפוטיות, והיא מומחית למשפט חוקתי. קודם לכן עבדה כעוזרת של יועמ"ש הכנסת איל ינון וכממונה בצוות המשפטי של ועדת הכלכלה. לפני כן עבדה סומפולינסקי במשך עשור במחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה.

סומפולינסקי זכתה להמלצות של שופטי העליון ושל יועמ"ש הכנסת לשעבר עו"ד איל ינון. מדובר בהישג עבור שר המשפטים גדעון סער ומנכ"ל משרדו ערן דוידי, שדרשו למנות את סומפולינסקי לתפקיד.

על התפקיד התמודדו 11 מועמדים, כולם מהמגזר הציבורי ו-10 מתוכם מתוך משרד המשפטים - כאשר סומפולינסקי הייתה המתמודדת היחידה מחוץ למשרד המשפטים.

המינוי נדון עוד בזמן כהונתו של היועמ"ש הקודם אביחי מנדלבליט, אולם חרף אי-הסכמות בין חברי הוועדה, הוחלט כי המינוי יוקפא עד לאחר מינוי יועמ"ש שיחליף את מנדלבליט בתפקיד יו"ר ועדת האיתור.

לקו הגמר הגיעו שניים: עו"ד אביטל סומפולינסקי ועו"ד דני חורין. במהלך הדיונים טען מנדלבליט כי יש למנות לתפקיד מועמד פנימי שצמח מתוך מחלקת ייעוץ וחקיקה, כדי לאפשר לחברי המחלקה אופק לקידום.

המועמד הפייבוריט מבחינת מנדלבליט היה עו"ד דני חורין, שבינתיים הספיק להתמנות לתפקיד יועמ"ש משרד התרבות, אך המשיך להתמודד על תפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

חברי ועדת האיתור, בראשות היועמ"שית בהרב-מיארה, כוללים את מנכ״ל משרד המשפטים ערן דוידי, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, פרופ' יפה זילברשלץ ונציגת לשכת עורכי הדין ד"ר אורית רשפי. 

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי אימץ את המלצת ועדת האיתור למנות את עו"ד אביטל סומפולינסקי לתפקיד המשנה ליועמ"ש לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי) ויביאה לאישור הממשלה.

השר סער מסר כי "אני משוכנע כי ניסיונה המקצועי העשיר של עו"ד אביטל סומפולינסקי, כישוריה ובקיאותה במשפט החוקתי יעמדו לה להצלחה בתפקיד החשוב של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי)".