נבחרו שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל

שלושת המועמדים הסופיים שסומנו על ידי ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל הם מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, המשנה למנכ"ל חברת החשמל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים בחברה, אבי דויטשמן

בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר

שלושת המועמדים הסופיים שסומנו על ידי ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל הם מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, המשנה למנכ"ל חברת החשמל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים בחברה אבי דויטשמן - כך נודע לגלובס.

השלושה נופו מתוך יותר מ-20 מועמדים שניגשו לתפקיד, לאחר שחברי ועדת האיתור ראיינו בימי ראשון ושני את המועמדים. ביום חמישי, רגע לפני פסח, צפויה הוועדה להתכנס פעם נוספת ולקבוע מי מהשלושה יהיה המנכ"ל הבא של החברה, שנמצאת בעיצומה של רפורמה משמעותית לפתיחת שוק האנרגיה לתחרות.

לאחר אישור הדירקטוריון, המינוי יעבור לוועדת גילאור לבדיקת מינויים, ומשם לחתימת שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר.

שפיגלר, מי שכיהן עד לאחרונה כדירקטור בחברת החשמל, הוערך כמועמד המועדף למנכ"לות על ידי ליברמן. בלמס ודויטשמן הגיעו לקו הגמר, מבין לא פחות מארבעה סמנכ"לים בחברת החשמל שניגשו לתפקיד.

המנכ"ל החדש של חברת החשמל יחליף בתפקיד את עופר בלוך, שיסיים בחודש מאי כהונה ארוכה בת כ-7 שנים. בלוך נבחר בפברואר לתפקיד מנכ"ל שופרסל, במקום איציק אברכהן. היום (שלישי) נפוצו שמועות לפיהן בלוך מבקש להישאר בתפקיד, לאחר שאמש החליט דירקטוריון שופרסל להיפרד מהיו"ר יקי ודמני. השמועות מופרכות ככל שניתן לבדוק, בלוך לא ביקש להישאר, ובכל אופן לא ברור האם זה בכלל אפשרי מעשית כשהליך האיתור למחליף כבר נמצא בעיצומו. בדירקטוריון שופרסל עדכנו את בלוך כי הם מגבים את בחירתו לתפקיד המנכ"ל ומביעים בו אמון.