מינוי ראשון של מנכ"לית אל על הנכנסת: שרון בראונסטון תמונה ליועמ"ש של החברה

בראונסטון תחליף את היועצת המשפטית היוצאת עורכת הדין קרן כהן-סעד, שמונתה לתפקידה בנובמבר 2020 ואחרי כשנה החליטה לעזוב את החברה • בראונסטון הצטרפה לאל על בשנת 2009 כעורכת דין בלשכה המשפטית ומזה כחמש שנים שימשה כראש הלשכה המשפטית

דינה בן טל גננסיה / צילום: רונן דבש
דינה בן טל גננסיה / צילום: רונן דבש

הנהלת אל על אישרה את מינויה של עורכת הדין שרון בראונסטון לתפקיד היועצת המשפטית של החברה, ובכך תצטרך לדרג הניהולי הבכיר בחברה. מדובר במינוי ראשון של המנכ"לית הנכנסת דינה בן טל-גננסיה. בראונסטון תחליף את היועצת המשפטית היוצאת עורכת הדין קרן כהן-סעד, שמונתה לתפקידה בנובמבר 2020 ואחרי כשנה החליטה לעזוב את החברה.

בראונסטון הצטרפה לאל על בשנת 2009 כעורכת דין בלשכה המשפטית ומזה כחמש שנים שימשה כראש הלשכה המשפטית. במסגרת תפקידה ניהלה תהליכי משא ומתן מול לקוחות וספקים אסטרטגיים בארץ ובחול לרבות את עסקת הצטיידות של אל על בשישה עשר מטוסי דרימליינר מבואינג (15 מתוכם סופקו לחברה). עסקה זו העמיסה על החוב של אל על שהעמיק בתקופת הקורונה אולם הייתה נחוצה לטובת חידוש הצי בהיבט חווית הנוסע וייעול עלויות התפעול בטיסה.

שרון בראונסטון / צילום: יוסי גמזו לטובה
 שרון בראונסטון / צילום: יוסי גמזו לטובה

בראונסטון גם הובילה עסקאות מימון אל מול בנקים ומוסדות פיננסים בארץ ובחו"ל, בשיתוף גופים ממשלתיים זרים וכן עסקאות איגוח בשוק האמריקאי. בנוסף, עסקה בראונסטון בנושאי רגולציה תעופתית ואחרת, ובטיפול בנושאי התאגיד השוטפים. בנוסף לתפקידה כראש הלשכה המשפטית, שימשה בשנה האחרונה, כראש אגף יחסים בינלאומיים במסגרת זו היא הייתה אחראית ליצירת שיתופי פעולה ובריתות עם חברות תעופה זרות. בראונסטון היא בעלת תואר במשפטים ותואר במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, היא בת 48, נשואה ואם לשלושה ילדים.

בתוך כך נציין כי ליהוא הכהן סמנכ"ל המבצעים באל על והבכירים בחברה, הודיע לאחרונה על עזיבה. הכהן צפוי להיענות להצעת לעמוד בראש חברת אנרגיה.