מיכון משרדי ב-23 מיליון שקל: מלם תים רוכשת את צילומעתיק

הרכישה נעשית מידי משה בן חמו, הבעלים המכהן כמנכ"ל צילומעתיק • צילומעתיק סיימה את 2021 עם הכנסות של כ-30 מיליון שקל

צילומעתיק משווקת בין השאר מכונות צילום ומדפסות למשרדים / צילום: Shutterstock
צילומעתיק משווקת בין השאר מכונות צילום ומדפסות למשרדים / צילום: Shutterstock

חברת שירותי ה-IT מלם תים  רוכשת את צילומעתיק, העוסקת בתחום שירותי המיכון המשרדי, תמורת 22.9 מיליון שקל. הרכישה תבוצע באמצעות החברה הבת תים נטקום, מידי הבעלים הנוכחי של צילומעתיק - משה בן חמו, המכהן כמנכ"ל החברה הנרכשת, שימשיך בתפקידו לתקופה מינימלית שנקבעה בין הצדדים. מימון העסקה ייעשה ממקורותיה העצמיים של החברה.

צילומעתיק מספקת כאמור פתרונות בתחום המיכון המשרדי ומשווקת מוצרי טכנולוגיה ומיכון עסקי, הכוללים בין היתר את מוצרי החברות Sharp ו-Xerox, המייצרות מכונות צילום משולבות, מדפסות ופקסים.

הנהלת צילומעתיק נמצאת בראשון לציון, באזור יש לחברה שירות ומחסנים, ויש לה סניפים בחיפה, ירושלים ובאר שבע. היא מעסיקה 70 עובדים, ולפי הודעת מלם תים, יש לצילומעתיק כ-1,700 לקוחות; באתר האינטרנט של צילומעתיק מפורטת רשימת לקוחות וביניהם תנובה, מקורות, בנק הפועלים, משרד המשפטים והסוכנות היהודית.

נתונים פיננסיים של צילומעתיק שמספקת מלם תים בדיווח לבורסה מצביעים על ירידה בהכנסות וברווחי צילומעתיק ב-2021. החברה סיימה את השנה עם הכנסות של כ-30.6 מיליון שקל, ירידה של 10.7% בהשוואה להכנסות 2020. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-9.3% לכ-9.6 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA היה דווקא גבוה יותר מבשנה שעברה: 31.3% לעומת 30.8%.

החברה תמשיך לפעול עצמאית על בסיס ההנהלה הקיימת

לפי מלם תים, העסקה היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה באמצעות רכישה של חברות או פעילויות, כאשר רכישת צילומעתיק צפויה לדבריה להרחיב את פעילות תחום המדפסות ולאפשר לה לספק שירותים נוספים בתחום זה. בכוונת מלם תים להמשיך ולהפעיל את צילומעתיק כחברה עצמאית על בסיס ההנהלה הקיימת שלה.

לפני כשנה וחצי בוצעה רכישה דומה, כשחברת שירותי ה-IT מטריקס רכשה את השליטה בחברת שירותי ההדפסה והמיכון המשרדי גסטטנרטק מידי קרן הפרייבט אקוויטי סקיי לפי שווי של 98 מיליון שקל לגסטטנרטק, שמשווקת בין היתר מוצרים של קאנון,  HP ,Ricoh ו-Xerox. מטריקס רכשה 51% ממניות החברה, ויש לה אופציה לרכוש את יתרת המניות עד 2023.

מלם תים, שבשליטת יו"ר החברה שלמה איזנברג, נסחרת לפי שווי שוק של כ-2 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 2.4% במחיר המניה בשנה האחרונה. החברה מספקת שירותים ומוצרים בתחום ה-IT, לרבות ייעוץ, תכנון, יישום, אינטגרציה, הטמעה והדרכה.

היא פועלת בארבעה תחומים: תחום תשתיות חומרה וענן; תחום תוכנה, פרויקטים ופתרונות עסקיים; תחום שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון טווח ארוך; ותחום הקמה והשקעה בחברות הזנק. בשנת 2021 רשמה מלם תים הכנסות שהתקרבו ל-2.3 מיליארד שקל, יציבות ביחס ל-2020. הרווח הנקי הסתכם ב-67.8 מיליון שקל, ירידה לעומת 76 מיליון שקל ב-2020.

צילומעתיק

פעילות: עוסקת בתחום המיכון המשרדי ומשווקת מוצרים של החברות Sharp ו-Xerox
היסטוריה: הוקמה בשנת 1964. בעל השליטה הנוכחי הוא משה בן חמו, המשמש כמנכ"ל
נתונים: מטה החברה יושב בראשל"צ, והיא מעסיקה 70 עובדים. לחברה 1,700 לקוחות, ביניהם מקורות, בנק הפועלים ומשרד המשפטים. ב-2021 רשמה הכנסות של 30.6 מיליון שקל ורווח EBITDA מתואם של 9.6 מיליון שקל