מנורה מבטחים רוכשת 50% מסוכנות ביטוח ב-140 מיליון שקל

מדובר בסוכנות אליפים המונה כ-600 סוכנים, וחברת הביטוח תקצה לה קו אשראי לרכישת סוכנויות ותיקי ביטוח נוספים

ארי קלמן, מנכל קוצת מנורה מבטחים / צילום: יעל צור
ארי קלמן, מנכל קוצת מנורה מבטחים / צילום: יעל צור

מנורה מבטחים מדווחת על עסקת ענק בתחום סוכנויות הביטוח אשר במסגרתה, רכשה 50% מבית הסוכן אליפים. סך התמורה שתשלם מנורה מבטחים עומד על 140 מיליון שקל ובהתקיים תנאים מסוימים תשלם תוספת של 10 מיליון שקל.

קבוצת אליפים הוקמה לפני כ-30 שנה על ידי אלכס צ'רנומורדיק שהנו המנכ"ל והבעלים כיום. צ'רנומורדיק ימשיך לנהל את החברה ולהחזיק 50% מהמניות בה. עם השנים עשתה הקבוצה שינוי ממודל של סוכנות למודל של בית הסוכן, והיא מונה כ-600 סוכנים, שהופכת אותה לאחד מבתי הסוכן הגדולים והמובילים בישראל. הוא פועל במגוון ענפי הביטוח - כללי (רכב דירה וכדומה), חיים ובריאות, הפנסיה הפועלים אל מול רוב חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

ההבדל הגדול בין המודלים של סוכנות ובית סוכן הוא שבעוד סוכנים המשתייכים לסוכנות הינם עובדיה לכל דבר, מבחינה תפעולית ומבחינה כלכלית, ולעומתם סוכני בית סוכן שוכרים שירותים מבית הסוכן.

במנורה מבטחים ציינו כי הרכישה מייצרת עוד רגל רווחית עם תלות נמוכה בשוק ההון. אליפים יהפוך לסוכנות הביטוח השלישית בה יש למנורה מבטחים החזקות, אחרי סוכנות אורות וסוכנות סיני (בה היא מחזיקה באמצעות חברת הביטוח שומרה).

במסגרת העסקה, תקצה קבוצת מנורה מבטחים לאליפים קו אשראי לרכישות של סוכנויות נוספות ותיקי סוכנים, כאשר בהסכם נקבעו הוראות בדבר אופציות רכש ומכר לצדדים בהתאם לקבוע בהסכם.

השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים מקובלים ובכלל זה לאישורים רגולטוריים של הממונה על שוק ההון ורשות התחרות.

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים "הרכישה הנה חלק מיישום האסטרטגיה של הקבוצה, להגדלת רווחיות ופעילות בחברות בעלות תלות והשפעה נמוכה של שוק ההון ושפעילותן סינרגטית לפעילות הליבה של הקבוצה".