על רקע הפלישה הרוסית, הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה לשנת 2022

הבנק העולמי צמצם את תחזית צמיחת התמ"ג העולמי ב-2022 ל-3.2%, אחרי שבינואר התחזית עמדה על 4.1% • לדברי נשיא הבנק, הכלכלן דייוויד מלפאס, הירידה נובעת בגלל "חתך" בתחזית לאירופה ומרכז אסיה, הכוללות את רוסיה ואוקראינה • קרן המטבע הבינלאומית צפויה להודיע על חיתוך תחזית הצמיחה הגלובלית שלה

נשיא הבנק העולמי, דיוויד מלפאס / צילום: Associated Press, Mark Schiefelbein
נשיא הבנק העולמי, דיוויד מלפאס / צילום: Associated Press, Mark Schiefelbein

ברקע המלחמה באוקראינה, הבנק העולמי מקטין את תחזית הצמיחה העולמית שלו. המוסד, הפועל מוושינגטון, הוריד את תחזית צמיחת התמ"ג העולמי ב-2022 ל-3.2%, אחרי שבינואר התחזית עמדה על 4.1%.

לדברי נשיא הבנק, הכלכלן דייוויד מלפאס, הירידה נובעת בגלל "חתך" בתחזית לאירופה ומרכז אסיה, הכוללות את רוסיה ואוקראינה. התחזית לצמיחה ב-2022 נמוכה בהשוואה לצמיחה אשתקד, שעמדה על 5.7%. בגלל הזינוק במחירי המזון והאנרגיה, נחתכות גם תחזיות עבור כלכלות מתקדמות ומתפתחות רבות, אמר מלפאס. 

"אנחנו מתכוננים לתגובה משברית מתמשכת, לאור המשברים המרובים", אמר מלפאס. "במהלך השבועות הקרובים אני מצפה לדון עם הדירקטוריון שלנו על מעטפת תגובה חדשה ל-15 חודשים של כ-170 מיליארד דולר לכיסוי אפריל 2022 עד יוני 2023". מלפאס אמר כי המימון בחלקו יתמוך במדינות שקלטו פליטים מאוקראינה וכן ישמש לסיוע במדינות שנפגעו מהמחסור במזון.

קרן המטבע הבינלאומית צפויה להודיע מחר על חיתוך תחזית הצמיחה הגלובלית שלה. בהמשך השבוע יתקיימו פגישות של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי, בהן יעסקו בנושאי ביטחון תזונתי, חובות לאומיים, אינפלציה והפלישה הרוסית לאוקראינה. בחודש שעבר הכריז הבנק העולמי על חבילת סיוע בסך 3 מיליארד דולר לאוקראינה, שצפויה לצאת לדרך במהלך החודשים הקרובים.