הצוללת | פודקאסט

מקרון או לה פן: למה אלה הבחירות הגורליות של אירופה?

ביום ראשון ילכו אזרחי צרפת להצביע בבחירות מכריעות לנשיאות הרפובליקה. מצד אחד הנשיא עמנואל מקרון, איש הממסד והאליטה. מולו מרין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני. ובלב הבחירות: יוקר המחיה והקשרים עם רוסיה • מדוע הן עשויות להכריע את עתידה של אירופה כולה? • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

ביום ראשון הקרוב, אזרחי צרפת ילכו לקלפי לבחור מי יהיה הנשיא הבא, או הנשיאה הבאה, של הרפובליקה. הנשיא המכהן עמנואל מקרון, או מרין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני.

אלה בחירות שלתוצאות שלהן עשויות להיות משמעות הרות גורל. לא רק עבור צרפת, אלא גם עבור עתידו של האיחוד האירופי, והן מתקיימות, כמובן, על רק המלחמה הראשונה על אדמת אירופה מאז שהאיחוד קם.

ביום שאחרי העימות הטלוויזיוני בין השניים - אם להאמין לסקרים, וגם לתגובות הראשוניות לעימות, נראה שמקרון מוביל בפער לא מבוטל. אבל כמו שלמדנו בשנים האחרונות, יכולות להיות גם הפתעות. ובכל מקרה, לה פן - שבחירה שלה תטרוף את הקלפים בצרפת ובאירופה כולה - היא מועמדת חזקה, אולי אפילו יותר חזקה מהצפוי.

מה זה אומר? מה קורה בצרפת, ומה מערכת הבחירות שם יכולה ללמד אותנו על זרמי העומק של הפוליטיקה והכלכלה באירופה? כל התשובות בפרק מיוחד של הצוללת של גלובס.